Peiling: Zomeruur/winteruur?
Re: Peiling: Zomeruur/winteruur?
Als men nu eens gewoon die tijdzones afschaft in Europa en overal GMT gebruikt, iedere werkgever, school, uitslaper of vroege vogel kan dan zelf uitmaken om hoe laat de dag begint. De tijd dat iedereen stipt om 8 uur moet beginnen werken en om 12 uur moet eten is toch al lang voorbij gestreefd.
-
- Newbie
Als je van noord naar zuid reist krijg je geen jetlag.ludo schreef: ↑15 september 2018, 15:21 De Time machine van Prof. Barabas heruit gevonden.
Je vertrekt in Antwerpen om 7 uur s'morgens en je komt in Brussel toe om 6 uur s'morgens..
Ondertussen heb je misschien nog twee andere gemeentelijke tijd zones gepasseerd.
Prima geregeld. Iedereen last en ziek door Jetlag
Ik ben voor een permanent winteruur. Eigenlijk voor GMT maar dat zal er wel helemaal niet inzitten. Zeker niet als NVA de verkiezingen wint.
Waar maakt men zich eigenlijk druk over? Winteruur, zomeruur, zoeloetijd, er blijven evenveel uren in een etmaal en het is onder welk stelsel ook even veel uren licht en donker. De EU maakt er zich wel gemakkelijk vanaf door iedere lidstaat de eigen keuze te laten. Wat is het volgende? Ieder lidstaat terug zijn eigen muntkeuze?
-
- Newbie
Ik snap je punt maar niet de verbinding met GMT. Die keuze heb je onder ieder stelsel. Of niet.vortex schreef: ↑15 september 2018, 16:34 Als men nu eens gewoon die tijdzones afschaft in Europa en overal GMT gebruikt, iedere werkgever, school, uitslaper of vroege vogel kan dan zelf uitmaken om hoe laat de dag begint. De tijd dat iedereen stipt om 8 uur moet beginnen werken en om 12 uur moet eten is toch al lang voorbij gestreefd.
De Joden deden het in Christus' tijd anders: meegaan met de zon. Ze verdeelden de tijd dat het licht was in 10 of 12 uur.
Voordeel: je vermijdt de winterblues. Doe dat ook sedert ik met pensioen ben (dokter A. Vogel ook meen ik) en het werkt prima (mijn kat ook maar dan omgekeerd).
Toevoeging: in 12 gelijke delen, vandaar de uitdrukking 'de werkers van het elfde uur'.
Voordeel: je vermijdt de winterblues. Doe dat ook sedert ik met pensioen ben (dokter A. Vogel ook meen ik) en het werkt prima (mijn kat ook maar dan omgekeerd).
Toevoeging: in 12 gelijke delen, vandaar de uitdrukking 'de werkers van het elfde uur'.
Ik denk dat het winteruur het uiteindelijk zal halen, ondanks de voorkeur van velen hier voor het zomeruur.
Het voordeel om i.g.v. zomeruur tijdens de zomer laat op een terrasje te kunnen zitten (22h07 einde juni) weegt helemaal niet op tegen het lange ochtend duister (9h50 rond 1 januari) in de winter.
Het voordeel om i.g.v. zomeruur tijdens de zomer laat op een terrasje te kunnen zitten (22h07 einde juni) weegt helemaal niet op tegen het lange ochtend duister (9h50 rond 1 januari) in de winter.
Zoals met bijna alles zijn ze het weer extreem moeilijk aan het maken precies.
3 X hoera voor het verenigd Europa.
3 X hoera voor het verenigd Europa.
Het is zo moeilijk dat de Europese Commissie het maar aan de lidstaten zelf overlaat om een keuze te maken. Dat is nog de grootste farce. Elk landje zijn eigen tijd en Charles Michel die op tv komt verklaren dat de Beneluxlanden gelijk zouden moeten lopen en dat hij daar zelfs het volk over wil raadplegen. Het belangrijkste politieke vraagstuk van de huidige generatie.
Een beetje zoals een alsmaar groter deel van de Britten nu denkt over de Brexit ...
Geef mij maar het zomeruur, laat het in de winter maar donker zijn tot 09:30, de merendeel van ons zit toch binnen in een kantoor of in een fabriekshal ... de winterblues hebben we sowieso ... als ze ons in de zomer ook nog eens de paar uur extra zon (en vitamine D) afnemen dan zullen depressies en burn-outs nog een beetje toenemen ! Goe bezig Europa !!!
-
- Newbie
Denk dat er nu meer depressies en burn-outs geregistreerd zijn dan voor de invoering van het wisselende uur.
De hoeveelheid vit. D die je na 21:00 uur nog gaat opdoen zal te verwaarlozen zijn. Zeker op een terras.
De meeste terrassen in de beschaafde wereld hebben naast verwarming trouwens ook voldoende verlichting.
Ik heb de tijd voor de invoering nog bewust meegemaakt. Toen was er ook protest. O.a. dat men geen nachtspelen meer zou kunnen organiseren. Heb variabele werktijden en kan meestal zelf mijn thuiswerkperiodes kiezen. Werk nu ook sommige dagen al van 03:00 uur 's morgens of tot middernacht en alles daar tussen. Een uurtje verschil zal de zaak dan niet maken.
Mijn werkplek is waar mijn laptop staat en de cloud is overal en op elk tijdstip.
Als ik nog eens op verplaatsing moet lijken de meeste mensen zich precies allemaal op de openbare weg te bevinden in plaats van in een kantoor of fabriekshal. . Toch al jobs die dreigen te verdwijnen in de toekomst. Hun vervangers zal je niet horen klagen over uurwisselingen. Een druk op de resetknop en ze zijn weer mee.
Is net zo als bij de invoering. Mensen veranderen gewoon niet graag. Vijf jaar na de invoering spreekt niemand er nog over.
De hoeveelheid vit. D die je na 21:00 uur nog gaat opdoen zal te verwaarlozen zijn. Zeker op een terras.
De meeste terrassen in de beschaafde wereld hebben naast verwarming trouwens ook voldoende verlichting.
Ik heb de tijd voor de invoering nog bewust meegemaakt. Toen was er ook protest. O.a. dat men geen nachtspelen meer zou kunnen organiseren. Heb variabele werktijden en kan meestal zelf mijn thuiswerkperiodes kiezen. Werk nu ook sommige dagen al van 03:00 uur 's morgens of tot middernacht en alles daar tussen. Een uurtje verschil zal de zaak dan niet maken.
Mijn werkplek is waar mijn laptop staat en de cloud is overal en op elk tijdstip.
Als ik nog eens op verplaatsing moet lijken de meeste mensen zich precies allemaal op de openbare weg te bevinden in plaats van in een kantoor of fabriekshal. . Toch al jobs die dreigen te verdwijnen in de toekomst. Hun vervangers zal je niet horen klagen over uurwisselingen. Een druk op de resetknop en ze zijn weer mee.
Is net zo als bij de invoering. Mensen veranderen gewoon niet graag. Vijf jaar na de invoering spreekt niemand er nog over.
Dat ze elk land laten kiezen en een paar jaar later nog eens vragen wat de mensen ervan vinden en dan eventueel weer veranderen.
Of het huidig systeem behouden. Iedereen wil ervan af dus op dat punt denken we allemaal hetzelfde. Goed toch? Bij permanent winteruur of zomeruur zijn er altijd een deel tevredenen en een deel ontevredenen.
Belgisch compromis, we schuiven een half uur op, aanhangers van zomertijd of wintertijd krijgen half hun goesting, iedereen half ontevreden
Wallonië winteruur, Vlaanderen zomeruur. Brussel volgens de taalgrens
100% Belgische oplossing
100% Belgische oplossing
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
We kunnen ook elke maand 10 minuten naar voor of 10 minuten naar achter schuiven.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!