Peiling: Zomeruur/winteruur?
Re: Peiling: Zomeruur/winteruur?
Heel het onderwerp zomer-winteruur is weer zo'n non-onderwerp om de aandacht af te leiden van het énige echte zware probleem van deze tijd : migratie en asielzoekers (lees : profiteurs die het systeem komen leegmelken)
Wat - in godsnaam- is er nu zo belangrijk aan dat uur, daar ligt NIEMAND van wakker.
Wat - in godsnaam- is er nu zo belangrijk aan dat uur, daar ligt NIEMAND van wakker.
Keep on dreaming: lees dan maar eens alles wat ik daarover al eerder schreef.
Je politieke mening hoort niet thuis onder deze rubriek. Kom de boel hier dus niet verzieken aub.Couponner schreef: ↑17 september 2018, 12:12 Heel het onderwerp zomer-winteruur is weer zo'n non-onderwerp om de aandacht af te leiden van het énige echte zware probleem van deze tijd : migratie en asielzoekers (lees : profiteurs die het systeem komen leegmelken)
als ze dan wakker zouden liggen, kunnen ze nog wat leuke dingen in bed doen
Ja ... en ... wat bewijs je daar nu mee ? Hoe ben ik op de hoogte gebracht van dit onderzoek, heb ik een mail, een brief, een sms, een uitnodiging gekregen ? Hoe moest ik stemmen ? Wat was de specifieke vraag ? In hoeveel kranten heeft het in grote letters gestaan dat er een onderzoek lopende was ?
@geebee,
Ik probeer hier helemaal niets mee te bewijzen : ik geef alleen info.
Ikzelf vernam dit indertijd o.a. via radio- & TV-journaal.
Ik probeer hier helemaal niets mee te bewijzen : ik geef alleen info.
Ikzelf vernam dit indertijd o.a. via radio- & TV-journaal.
Mij hebben ze niet geraadpleegd.
Het was een 5 blzn lang online enquête formulier, met nog een aparte uitgebreide uitleg. (Men kon kiezen uit alle Europese talen.)
Over alle mogelijke voorstellen kon men stemmen en specifieren met verschillende nuances (tussen 0 en 10) en ook eventueel uitleggen welke voor- of nadelen men persoonlijk ondervind van de verschillende opties.
Via Google News blijkt duidelijk dat alle kranten en de VRT daar indertijd aandacht aan besteed hebben.
Standaard: Europa wil weten wat u denkt over de zomertijd
VRT: Wat vindt u van de zomertijd? Europa wil uw mening weten
Nieuwsblad: Europa vraagt uw mening over zomertijd
HLN: EU-burgers mogen van Commissie zegje doen over zomertijd
enz. enz.
Ik vind het nu dan ook wat flauw om te zeggen dat je niet geconsulteerd bent. Ze kunnen moeilijk alle Europeanen bellen of aanschrijven. Europa kan het ook nooit goed doen: als ze zelf beslissen, dan zitten ze teveel in een ivoren toren en als ze een publieke raadpleging houden zijn ze te populistisch...
Wees blij dat ze toch aan 4,6 miljoen personen geraakten. Dat is niet de volledige bevolking maar de foutmarge qua meningen is met 4,6 miljoen echt miniem.
Dat ze 100k personen maar zouden gebruiken tja dat gaat niet dat is te weinig maar 4,6 miljoen is een degelijk bevolkingsaantal. Dat is ongeveer 1 procent van de bevolking.
Dat ze 100k personen maar zouden gebruiken tja dat gaat niet dat is te weinig maar 4,6 miljoen is een degelijk bevolkingsaantal. Dat is ongeveer 1 procent van de bevolking.
Ach zo gaat dat.zappiduppi schreef: ↑17 september 2018, 14:39 Ik vind het nu dan ook wat flauw om te zeggen dat je niet geconsulteerd bent. Ze kunnen moeilijk alle Europeanen bellen of aanschrijven. Europa kan het ook nooit goed doen: als ze zelf beslissen, dan zitten ze teveel in een ivoren toren en als ze een publieke raadpleging houden zijn ze te populistisch...
Die wijze van bekendmaking volstaat normaal gezien. De Belgische wetgever vereist zelfs minder voor het bekendmaken van oproepingen Algemene Vergaderingen, faillissementen en dergelijke meer.
Je zult zien dat indien de EU grote banners overal in Europa had laten aanbrengen om deze raadpleging (of vele andere) bekend te maken dat dan velen zouden zeggen "pure verkwisting!".
Besluit: doe maar eens goed.
Dat terzijde: er deden wel verhoudingsgewijs verdacht veel Duitsers mee, wat toch een beetje wijst op orkestratie.
Ook eventjes gegoogeld ... blijkt inderdaad net in de week dat wij in verre buitenlanden waren ... wellicht is het me daarom ontgaan ... maar een publieke raadpleging waarbij 1 % van de Europeanen heeft geantwoord en blijkbaar dan nog vooral Duitsers is niet-representatief ... 1 % is makkelijk te beïnvloeden door een lobbygroep (of misschien heeft die lobbygroep al die formulieren wel ingevuld want hoe is de controle gebeurd op dubbele inzendingen ?)zappiduppi schreef: ↑17 september 2018, 14:39Via Google News blijkt duidelijk dat alle kranten en de VRT daar indertijd aandacht aan besteed hebben.
Standaard: Europa wil weten wat u denkt over de zomertijd
VRT: Wat vindt u van de zomertijd? Europa wil uw mening weten
Nieuwsblad: Europa vraagt uw mening over zomertijd
HLN: EU-burgers mogen van Commissie zegje doen over zomertijd
enz. enz.
Ik vind het nu dan ook wat flauw om te zeggen dat je niet geconsulteerd bent. Ze kunnen moeilijk alle Europeanen bellen of aanschrijven. Europa kan het ook nooit goed doen: als ze zelf beslissen, dan zitten ze teveel in een ivoren toren en als ze een publieke raadpleging houden zijn ze te populistisch...
Met online-enquetes bekom je resultaten als Boaty McBoatface, Horsey McHorseface, Floaty McFloatface, Mega McMegaface ... misschien hadden ze intussen ook kunnen peilen naar de naam van een nieuw op te richten Europese hoofdstad : JunkerMcJunkerFace misschien ?
klopt, in die poll hebben vooral de Duitsers gestemd, verhoudingsgewijs 10 keer meer dan de Belgen en onze huidige wintertijd is eigenlijk de Duitse tijd, ons in de strot geramd door den Duits in WO2 zodat de huidige zomertijd 2 uur voor loopt op onze normale tijd en bijna 2 uur op de zonnetijd. Snap niet waarom Europa weer zo belachelijk doet, de zomertijd gewoon afschaffen en de toestand herstellen zoals ze was voor de belachelijke invoering ervan.
het gras is altijd groener aan de overkant
Die volksraadpleging is toch een lachertje. Hoeveel zijn er zo al geweest waar er protest was, en het uiteindelijk toch werd doorgevoerd. Dat is wat met noemt " valse democratie " Je mag Uw mening of gedacht wel zeggen, maar niets zegt dat er rekening mee gehouden wordt,ze willen gewoon uw gedacht weten.