Pensioensparen en levensverzekering stopzetten ergo
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Pensioensparen en levensverzekering stopzetten ergo
Na lang twijfelen zou ik graag mijn pensioensparen en levensverzekering opzeggen en vervroegd laten uitbetalen bij ergo . Mijn vraag is nu , moet ik een aangetekekende brief sturen naar ergo of ..?
In het contract zie ik hier een schema met bedragen datums onder de vorm van afkoopwaarde .. is dit het bedrag die je effectief nog krijgt van je gespaard geld of gaat daar nog iets af ? Het is namelijk al aanzienlijk laag ongeveer 1/5 van mijn totaal gespaarde bedrag .. kan dit ? Lijkt me toch heel weinig om van 30 000 sparen maar 7000 € over te houden ? Alvast dank voor de info mvg
In het contract zie ik hier een schema met bedragen datums onder de vorm van afkoopwaarde .. is dit het bedrag die je effectief nog krijgt van je gespaard geld of gaat daar nog iets af ? Het is namelijk al aanzienlijk laag ongeveer 1/5 van mijn totaal gespaarde bedrag .. kan dit ? Lijkt me toch heel weinig om van 30 000 sparen maar 7000 € over te houden ? Alvast dank voor de info mvg
Re: Pensioensparen en levensverzekering stopzetten ergo
Best dat je maar eerst goed informeert hoe of wat, voor je tot akkoord overgaat. Met die van Ergo weet je maar nooit.
Zal ook wel een deel belastingen afgaan. ( vervroegd opname )
Van 30000 maar 7000 overhouden is wel desastreus
Zal ook wel een deel belastingen afgaan. ( vervroegd opname )
Van 30000 maar 7000 overhouden is wel desastreus
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ja van 30 000 naar 7000 kan ik toch amper geloven ,
In dat geval zou ik het niet doen .. dacht 33 % te verliezen dan hou je nog 20k over maar toch geen 7 ..
In dat geval zou ik het niet doen .. dacht 33 % te verliezen dan hou je nog 20k over maar toch geen 7 ..
Ik heb gelukkig weinig ervaring met ergo,maar;
1. het zou kunnen dat de 7.000 op uw tak21 slaat en niet op uw tak23 ('t is echt te hopen voor jou want dat zou wel heel flagrant zijn)
2. bij vervroegde afkoop gaat de verzekeraar nog (ik denk) 33% bedrijfsvoorheffing afhouden van de belastbare basis (Tak23 volledig, Tak21 enkel kapitaal + intrest)
3. gewoon vraag richten aan ergo dat je geïnteresseerd bent in vervroegde afkoop en dat je gedetailleerde berekening wil ontvangen vooraleer over te gaan tot afkoop
4. véél geduld uitoefenen
1. het zou kunnen dat de 7.000 op uw tak21 slaat en niet op uw tak23 ('t is echt te hopen voor jou want dat zou wel heel flagrant zijn)
2. bij vervroegde afkoop gaat de verzekeraar nog (ik denk) 33% bedrijfsvoorheffing afhouden van de belastbare basis (Tak23 volledig, Tak21 enkel kapitaal + intrest)
3. gewoon vraag richten aan ergo dat je geïnteresseerd bent in vervroegde afkoop en dat je gedetailleerde berekening wil ontvangen vooraleer over te gaan tot afkoop
4. véél geduld uitoefenen