Peiling: Zomeruur/winteruur?
Re: Peiling: Zomeruur/winteruur?
Voor mensen die niet meer volgens de minuut willen leven hebben ze de slow watch uitgevonden, een horloge met maar één wijzer die enkel het uur aangeeft.
-
- Newbie
Je wordt tegenwoordig met de klok rond je oren geslagen. Een uurwerk is nu niet echt meer een ding dat je echt nodig hebt om het tijdstip te weten. Willen of niet.
Als spaargidser zou ik dat dus een puur overbodige uitgave vinden.
Als spaargidser zou ik dat dus een puur overbodige uitgave vinden.
Ik zou graag een interne wekker hebben die mij altijd kan wekken wanneer nodig.
Dat noemen ze de biologische klok, boonpwnz. Als je niet vanzelf op het juiste uur wakker wordt wil dat zeggen dat je te vroeg moet opstaan. Bij permanent zomeruur bijvoorbeeld.
-
- Newbie
Inderdaad uw biologische klok wekt U juist wanneer het nodig is volgens uw lichaam. Voor al de rest heb je die technische dingen nodig.
Mijn interne klokt wekt mij altijd tussen 03:00 en 05:00 uur dus alleen daarom al geen externe wekker nodig.
Goede opmerking Regnarr !
Zie je wel dat je ook zinnige dingen kunt schrijven ?
Zie je wel dat je ook zinnige dingen kunt schrijven ?
Het is nog niet eens 20u en het is donker. Als we naar een permanent winteruur gaan, was het nu nog maar 19u, en donker.
Da's gewoon deprimerend. Hoe laat het 's ochtends licht wordt, interesseert me geen ene bal. Als het 's avonds maar lang genoeg licht blijft om nog iets aan de avond te hebben.
Da's gewoon deprimerend. Hoe laat het 's ochtends licht wordt, interesseert me geen ene bal. Als het 's avonds maar lang genoeg licht blijft om nog iets aan de avond te hebben.
Kun je je dan niet met een Fakkel verlichten ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb ook de indruk hier en elders waar deze discussie al eens gevoerd wordt dat vooral de mensen die gaan werken pro zomertijd zijn, en degene die geen dagtaak (meer) hebben snakken minder naar avondzon. Logisch ook, de mensen die gaan werken willen 's avonds na hun dagtaak nog wat genieten van de laatste zon terwijl die die thuis zijn de volledige cyclus van zon kunnen meepakken.Fakkel schreef: ↑21 september 2018, 19:56 Het is nog niet eens 20u en het is donker. Als we naar een permanent winteruur gaan, was het nu nog maar 19u, en donker.
Uitzonderingen zijn misschien deze met schoolgaande fietsende kinderen die bij een permanent zomeruur in het volle donker zouden moeten vertrekken.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Daar vallen die van mij ook allebei onder (10 & 12), maar die zullen héééééél blij zijn om bij een beetje nazomer toch 's avonds nog een balleke te kunnen gaan trappen met vriendjes. Ik heb dat ook liever dan dat ze zeggen "jammer, donker, dan maar op de iPad".CarpeNoctem schreef: ↑21 september 2018, 20:22 [Uitzonderingen zijn misschien deze met schoolgaande fietsende kinderen die bij een permanent zomeruur in het volle donker zouden moeten vertrekken.
Als je U focust om zeker op een bepaald uur wakker te zijn,( omdat je midden in de nacht wordt opgehaald door taxi om op reis te vertrekken ofzo ) heb ik al ondervonden dat ondanks je de wekker zet, je iets voor die afloopt je al wakker bent.
Als de regering daar een volksraadpleging over gaat houden vrees ik dat het permanent zomeruur wordt, hoe onnatuurlijk en slecht voor de gezondheid en de verkeersveiligheid dat ook is.
Volksraadpleging kan dikke zever zijn, het volk heeft dan zgz. beslist, maar ze doen toch wat ze willen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik vrees het tegenovergestelde, dat onze politiekers de volkswil gaan negeren ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Er zijn maar weinig mensen die in de zomer de volledige cyclus van de zon meepikken hoor. Belangrijkste om niet vermoeid te geraken is niet 's nachts moeten opstaan en pas gaan slapen wanneer de zon al een paar uur onder is, wat hoogstnoodzakelijk is om slaaphormoon te kunnen aanmaken. Zijn net die twee condities waar de zomertijd een permanente aanslag op pleegt.CarpeNoctem schreef: ↑21 september 2018, 20:22Ik heb ook de indruk hier en elders waar deze discussie al eens gevoerd wordt dat vooral de mensen die gaan werken pro zomertijd zijn, en degene die geen dagtaak (meer) hebben snakken minder naar avondzon. Logisch ook, de mensen die gaan werken willen 's avonds na hun dagtaak nog wat genieten van de laatste zon terwijl die die thuis zijn de volledige cyclus van zon kunnen meepakken.
Vroeger kon het mij ook niet zoveel schelen, en ik heb zelf een aantal jaren zonder vaste uren gewerkt, waardoor ik vaak pas gingen werken nadat ik spontaan wakker was ontwaakt. Sinds ik echter kinderen heb zie ik wat voor een onnatuurlijk gedrocht de zomertijd werkelijk is en begrijp ik ook waarom ik tijdens de winter cognitief veel beter presteer.