Wat is jullie mening over Credit Europe?
TIP
Re: Wat is jullie mening over Credit Europe?
Kleine bank (Credit Europe); grote bank (Fortis, Dexia,...) of medium bank met zelfstandige kantoren (Argenta) ... overal loopt men risico. Zolang je onder de garantiedrempel blijft, lijkt me Credit Europe in deze woelige dagen een degelijk alternatief. De rente daalt tot quasi nul en als je nu nog wat kan vastklikken aan een aanvaardbare rente is dat mooi meegenomen.
Zoiets had ik ook al gedacht en inderdaad: België geeft deze banken toch een licentie en zou de banken moeten controleren?BedotorNot schreef: Kleine bank (Credit Europe); grote bank (Fortis, Dexia,...) of medium bank met zelfstandige kantoren (Argenta) ... overal loopt men risico. Zolang je onder de garantiedrempel blijft, lijkt me Credit Europe in deze woelige dagen een degelijk alternatief. De rente daalt tot quasi nul en als je nu nog wat kan vastklikken aan een aanvaardbare rente is dat mooi meegenomen.
+ ik zet om de paar maanden maar een klein bedrag vast voor een paar jaar.
+ maximale spreiding
Dat vind ik ook, 't is niet aan de spaarder om dat allemaal uit te zoeken. En de banken zouden op zijn minst eerlijke info moeten geven.mpeeters007 schreef:Niet akkoord: als spaarder en leek (voor de meeste gewone mensen toch) moet je er op kunnen vertrouwen dat je spaarcenten veilig zijn wanneer je ze op een spaarrekening zet van een financiële instelling die een licentie heeft gekregen van de overheid en die gemonitored wordt door de CBFA. Zelfs als het om een kleinere (en eventueel buitenlandse) bank gaat.Omwille van de hogere risicopremie. Ok, maar dan heb ik liever dat je dit risico zelf neemt en niet afwentelt op de gemeenschap. Ik ben benieuwd hoeveel er dan nog bereid zijn hun spaargeld te riskeren voor 1 à 2% extra rente.
Gewoon onder de Nederlandse waarborg van 100.000 blijven en dan loop je alleen risico dat je bij eventueel faillisement je intrest misloopt. Dit vind ik persoonlijk een aanvaardbaar risico voor een hogere intrest. Als later de 100.000 euro waarborg naar beneden gaat(loopt nog tot oktober 2009) zal ik mijn tegoed hier ook wel laten zakken.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Hoe zit dat met het feit dat je buitenlandse rekeningen moet aangeven op je belastingsbrief?
Valt Credit Europe ook onder een buitenlandse bank?
Het is enkel als je een rekening hebt in het buitenland dat je dat moet aangeven op je belastingaangifte.Brugse Leeuw schreef: Hoe zit dat met het feit dat je buitenlandse rekeningen moet aangeven op je belastingsbrief?
Een rekening bij Credit Europe België is een Belgische rekening en u dient dat dus niet te vermelden in uw belastingaangifte.
Dat is zo voor alle banken actief in België ook al vallen ze onder een buitenlandse depositoregeling.