DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
" ik moet geen aangifte doen van mijn ETF's."
Kan maar wie heeft dat gezegd ?
Heb je daar bewijzen van ?
Kan maar wie heeft dat gezegd ?
Heb je daar bewijzen van ?
LQDA: bestaat zowel in distributievorm als accumulerend.
- als je dit (obligatie)fonds verkoopt moet je belasting betalen op de meerwaarde, als je broker dit niet doet dan moet je dit zelf aangeven
- als je de distributievorm hebt more je jaarlijks belasting betaling op je dividenden. Als je broker geen RV afhoudt dan moet je dit zelf aangeven.
- en natuurlijk is er ook de transactietaks.
Met een buitenlandse broker moet je zeker dubbel checken of je wel in orde bent.
- als je dit (obligatie)fonds verkoopt moet je belasting betalen op de meerwaarde, als je broker dit niet doet dan moet je dit zelf aangeven
- als je de distributievorm hebt more je jaarlijks belasting betaling op je dividenden. Als je broker geen RV afhoudt dan moet je dit zelf aangeven.
Met een buitenlandse broker moet je zeker dubbel checken of je wel in orde bent.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
+1B7H4long schreef: ↑23 juli 2018, 00:11 LQDA: bestaat zowel in distributievorm als accumulerend.
hopelijk zijn er een paar wakker geworden
Toen ik dit bekeek dan:
- moest je je rekening eenmalig aangeven bij de nbb, en jaarlijks op je belastingformulier
- werd beurstaks afgehandeld voor je (na invullen van online formulieren van degiro)
- RV moet je zelf aangeven maar je krijgt jaarlijks een overzicht van de dividenden en dus een herinnering
Ik denk dat lynx Belgie exact hetzelfde is. Direct bij interactive brokers daarentegen moet je beurstaks allemaal zelf doen (maximaal 2 maanden na de transactie), wat een serieuze stap te ver was voor mij.
- moest je je rekening eenmalig aangeven bij de nbb, en jaarlijks op je belastingformulier
- werd beurstaks afgehandeld voor je (na invullen van online formulieren van degiro)
- RV moet je zelf aangeven maar je krijgt jaarlijks een overzicht van de dividenden en dus een herinnering
Ik denk dat lynx Belgie exact hetzelfde is. Direct bij interactive brokers daarentegen moet je beurstaks allemaal zelf doen (maximaal 2 maanden na de transactie), wat een serieuze stap te ver was voor mij.
en voor de obligatiemeerwaardetaks (Reynderstaks)?ilm schreef: ↑23 juli 2018, 09:16 Toen ik dit bekeek dan:
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Goei vraag, ik denk ook zelf aangeven. Maar misschien is dat veranderd op hetzelfde moment als degiro de beurstaks automatisch in rekening is gaan brengen (vroeger moest je beurstaks bij degiro ook zelf aangeven, maar niemand deed het).
Nooit obligatiefondsen verkopen en je bent zoiezo in orde?
Nooit obligatiefondsen verkopen en je bent zoiezo in orde?

"vroeger moest je beurstaks bij degiro ook zelf aangeven, maar niemand deed het)."
neen tot 31-12-2016 mocht het zelfs niet aangegeven worden
neen tot 31-12-2016 mocht het zelfs niet aangegeven worden
Enkel bij verkopen? Ook bij aankoop dan? Anders kunnen ze geen berekening maken.ilm schreef: ↑23 juli 2018, 12:06 Goei vraag, ik denk ook zelf aangeven. Maar misschien is dat veranderd op hetzelfde moment als degiro de beurstaks automatisch in rekening is gaan brengen (vroeger moest je beurstaks bij degiro ook zelf aangeven, maar niemand deed het).
Nooit obligatiefondsen verkopen en je bent zoiezo in orde?![]()
Voor de berekening te maken wel, maar je moet enkel aangeven bij verkoop. Dit is ook maar een gok, ik heb totaal geen idee hoe het met de meerwaarde taks juist zit (zelf aangeven of niet). Het uitzoeken hoe het zit met beurstaks en RV is al een karwei met soms tegenstrijdige verhalen.
"ze" ?Kevva schreef: ↑23 juli 2018, 14:32Enkel bij verkopen? Ook bij aankoop dan? Anders kunnen ze geen berekening maken.ilm schreef: ↑23 juli 2018, 12:06 Goei vraag, ik denk ook zelf aangeven. Maar misschien is dat veranderd op hetzelfde moment als degiro de beurstaks automatisch in rekening is gaan brengen (vroeger moest je beurstaks bij degiro ook zelf aangeven, maar niemand deed het).
Nooit obligatiefondsen verkopen en je bent zoiezo in orde?![]()
Als je broker het werk niet doet zal je vooral zelf de berekening moeten maken.
Je kan dan dan zelf kiezen of je de TIS methode zal gebruiken of niet.
Dit is gelijkaardig aan de bedragen die je zelf moet berekenen en vermelden voor fondsen zoals Carmignac Patrimoine, Ethna Actif etc....
Goedkoop is niet altijd een goede koop.
+1B7H4long schreef: ↑23 juli 2018, 19:24"ze" ?
Als je broker het werk niet doet zal je vooral zelf de berekening moeten maken.
Je kan dan dan zelf kiezen of je de TIS methode zal gebruiken of niet.
Dit is gelijkaardig aan de bedragen die je zelf moet berekenen en vermelden voor fondsen zoals Carmignac Patrimoine, Ethna Actif etc....
Goedkoop is niet altijd een goede koop.
ik vrees dat er een aantal het in Keulen horen donderen. Eens dat de fiscus snapt hoe het systeem in elkaar is kunnen ze met 7 jaar terugwerkende kracht een aanslag plegen
Is er niemand die het nadelig vindt dat DeGiro uw geld bewaard in een Geldmarktfonds? Of fluctueerd de waarde van uw geld niet zoveel?
@Nevlai
Bij mij staat er al een paar maanden redelijk wat in dat 'fonds' en de laatste keer dat ik controleerde (een paar weken terug) was dat tot op de cent juist. Eigenlijk stom van mij om het daar te lasten staan, maja...
Het staat klaar om in een ETF te steken, maar ik kan al een paar maanden niet kiezen.
Bij mij staat er al een paar maanden redelijk wat in dat 'fonds' en de laatste keer dat ik controleerde (een paar weken terug) was dat tot op de cent juist. Eigenlijk stom van mij om het daar te lasten staan, maja...
Het staat klaar om in een ETF te steken, maar ik kan al een paar maanden niet kiezen.

Dat fonds verliest wel waarde, maar DeGiro vult dat steeds mooi aan.
Ik heb er niet veel cash staan, maar zo goed als wekelijks wordt mijn rekening aangezuiverd met want centjes.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zelfde: verschil word gecompenseerd 

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!