Fysiek goud/zilver kopen
TIP
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Re: Fysiek goud/zilver kopen
@Tiziano:
veel te eerlijk he, je had ze voor 600 euro makkelijk aan het forumlid kunnen verpatsenSpruitekop schreef: ↑17 september 2018, 22:47 Nope. Niet interessant.
Als ge 650€ voor een Napoleon wilt geven, dan wil ik anders wel zaken doen met jou.
Je koopt ze nu (elders) voor minder dan 200€ (197,00€)
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ja Paul, veel te eerlijk.
Daarmee val ik natuurlijk door de mand.
Iedereen weet nu dat ik in de poll niet voor de sossen (of de ARCO-cd&veeee's) heb gekozen.
Ik had beter gezwegen en met die 450€ bij 'de meisjes' geweest. Goed tegen de verzuring en goed voor de economie.
Iedereen weet nu dat ik in de poll niet voor de sossen (of de ARCO-cd&veeee's) heb gekozen.
Ik had beter gezwegen en met die 450€ bij 'de meisjes' geweest. Goed tegen de verzuring en goed voor de economie.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Haha nee nee ik heb geen interesse in goud. Verzamel wel de 2 euro herdenkingsmunten.
Jij begrijpt het. Once A dutchmen went to the docks, he was stripped from head to toe yet they left him his socks.Spruitekop schreef: ↑18 september 2018, 12:15 Ja Paul, veel te eerlijk.
Ik heb deze verkoper gevonden, iemand ervaring ermee?
https://www.edelmetaalrichard.be
Wat is trouwens het verschil tussen: Nieuwe TG goudstaaf & Goudstaaf uit circulatie?
Wat is trouwens het verschil tussen: Nieuwe TG goudstaaf & Goudstaaf uit circulatie?
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Ja.StackingG schreef: ↑21 september 2018, 12:37 Ik heb deze verkoper gevonden, iemand ervaring ermee?
Nieuwe TG zijn staven van Tony Goetz: nieuw, verpakt en genummerd. (heeft hij altijd op voorraad, moet ik persoonlijk niet hebben, Tony Goetz staat niet op de LBMA-lijst)
Uit circulatie zijn staven die doorverkocht zijn, dus niet nieuw en van andere leveranciers. (afhankelijk van het aanbod op dat moment)
Heb je al van deze site gehoord? Ja zei je, wat is je ervaring hiermee?PinkPanther1970 schreef: ↑21 september 2018, 13:15Ja.StackingG schreef: ↑21 september 2018, 12:37 Ik heb deze verkoper gevonden, iemand ervaring ermee?
Nieuwe TG zijn staven van Tony Goetz: nieuw, verpakt en genummerd. (heeft hij altijd op voorraad, moet ik persoonlijk niet hebben, Tony Goetz staat niet op de LBMA-lijst)
Uit circulatie zijn staven die doorverkocht zijn, dus niet nieuw en van andere leveranciers. (afhankelijk van het aanbod op dat moment)
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Koop soms munten bij hem... Is een fysieke winkel. Is een juwelier die ook goud aan- en verkoopt.StackingG schreef: ↑21 september 2018, 15:26Heb je al van deze site gehoord? Ja zei je, wat is je ervaring hiermee?PinkPanther1970 schreef: ↑21 september 2018, 13:15
Ja.
Welke papieren krijg je bij aankoop goud mee? En die kun je ook door derde laten nakijken zeker of verifiëren online?PinkPanther1970 schreef: ↑21 september 2018, 21:15Koop soms munten bij hem... Is een fysieke winkel. Is een juwelier die ook goud aan- en verkoopt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat klopt natuurlijk niet. Een napoléon kan ook een numismatische waarde hebben, bovenop de goudwaarde. Dat is het geval voor de napoléons van het premier empire, zoals deze. In heel goede kwaliteit gaan ze zelfs nog vele malen duurder dan de prijs die hier wordt gevraagd. Je koopt ze dus vooral NIET onder de 200. Voor die prijs koop je wel een napoléon met weinig numismatische waarde.Spruitekop schreef: ↑17 september 2018, 22:47 Nope. Niet interessant.
Als ge 650€ voor een Napoleon wilt geven, dan wil ik anders wel zaken doen met jou.
Je koopt ze nu (elders) voor minder dan 200€ (197,00€)
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De numismatische waarde is de waarde die de gek er voor geeft. Net als de artistieke waarde bij een ring, broche, ...
Als je goud koopt als bescherming is een gram een gram, en een kilo een kilo.
Als je goud koopt als bescherming is een gram een gram, en een kilo een kilo.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Is dat die Tony, ondertussen ligt hij al wel op het kerkhofStackingG schreef: ↑21 september 2018, 12:37 Ik heb deze verkoper gevonden, iemand ervaring ermee?
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/pa ... ~a7b09e75/
is de grootste goudsmelterij van het land
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ah, ja. Er is veel te doen rond LBMA of niet maar veel smelterijen staan er soms jarenlang op de lijst, dan weer enkele jaren niet en dan keren ze na een tijdje weer op de lijst. Ikzelf heb een paar Amerikaanse in mijn bezit die inmiddels niet meer op de LBMA staan, ik lig er niet wakker van.
Ik heb slechts weet van één smelterij (de Antwerpse Goudbank) die het niet zo nauw nam met hun gewicht dat ze afleverden. Op een kilo soms een paar grammen in de min en soms een paar grammen in de plus.
Beiden situaties kunnen dan argwanend over komen in de verkoop ervan.
Ik heb slechts weet van één smelterij (de Antwerpse Goudbank) die het niet zo nauw nam met hun gewicht dat ze afleverden. Op een kilo soms een paar grammen in de min en soms een paar grammen in de plus.
Beiden situaties kunnen dan argwanend over komen in de verkoop ervan.