Wat is uw YTD?
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Wat is uw YTD?
Hier een kanshebber voor slechtste belegger van 2018:
Greenyard: winst van 40% laten verdampen tot 6% winst
Volkswagen: winst van 26% laten verdampen tot 10% verlies
AMG: winst van 35% laten verdampen tot 1% winst
Bpost: winst van 25% laten verdampen tot 37% verlies
ABI: winst van 15% laten verdampen tot 15% verlies
Moet dus dringend leren verzilveren denk ik
Greenyard: winst van 40% laten verdampen tot 6% winst
Volkswagen: winst van 26% laten verdampen tot 10% verlies
AMG: winst van 35% laten verdampen tot 1% winst
Bpost: winst van 25% laten verdampen tot 37% verlies
ABI: winst van 15% laten verdampen tot 15% verlies
Moet dus dringend leren verzilveren denk ik
Wat maken tussentijdse bewegingen uit? Als je toen overtuigd was van die bedrijven waarom is je mening dan verandert op x aantal maand?
Sta nu op -4,8%. Iemand die nóg slechter doet dan ik ?
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Bpost,
Hoor hier en daar dat de gewone briefwisseling ook niet meer vlot zoals het zou moeten. Ze zijn daar niet goed bezig, of dat is de indruk die ze afgeven.
gpv: hoe doen de aandelen het waaruit je relatief snel bent vertrokken? Heb je de juiste keuzes gemaakt, terugkijkend?
Hoor hier en daar dat de gewone briefwisseling ook niet meer vlot zoals het zou moeten. Ze zijn daar niet goed bezig, of dat is de indruk die ze afgeven.
gpv: hoe doen de aandelen het waaruit je relatief snel bent vertrokken? Heb je de juiste keuzes gemaakt, terugkijkend?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Stond er onlangs niet iets in de krant van straten of wijken waar de postbode nog maar twee keer per week kwam? 50 jaar geleden kwam de postbode twee keer per dag langs en zelfs op zaterdag.
Mijn mening voor wat ze waard is: werk zelf met handmatige stop loss van 10% (pas hem steeds toe als de koers gestadig daalt, anders arbitrage) en bewaar de verkochte aandelen in een aparte virtuele port.
Besluit na 5 jaar: globaal zeer positief, blij dat ik de kneusjes (AB inbev, Bekaert, Bpost, CFE, Econocom, Fagron, VdVelde, ...) tijdig buiten gegooid heb. Moest dat al veel vroeger toegepast hebben (Fortis, L&H, Nyrstar, ...)
Maar maak zelf eens de oefening ...
Besluit na 5 jaar: globaal zeer positief, blij dat ik de kneusjes (AB inbev, Bekaert, Bpost, CFE, Econocom, Fagron, VdVelde, ...) tijdig buiten gegooid heb. Moest dat al veel vroeger toegepast hebben (Fortis, L&H, Nyrstar, ...)
Maar maak zelf eens de oefening ...
@cydox
De aandelen waar ik recent heel kort ingezeten heb (< 2,5 maand)
sinds verkoop:
Aryzta: -74%
ZEAL Network: -17,2%
IBM: +1,6%
Lufthansa: +3%
Intrum: +9%
Ben nog nooit zo tevreden geweest over de samenstelling van mijn port als nu, alleen loont mijn strategie van high fcf-yield niet in de huidige markt.
De aandelen waar ik recent heel kort ingezeten heb (< 2,5 maand)
sinds verkoop:
Aryzta: -74%
ZEAL Network: -17,2%
IBM: +1,6%
Lufthansa: +3%
Intrum: +9%
Ben nog nooit zo tevreden geweest over de samenstelling van mijn port als nu, alleen loont mijn strategie van high fcf-yield niet in de huidige markt.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel volgens Morningstar YTD (60% Europa en 40% USA aandelen)
4.61% Totaal rendement
7.25% Persoonlijk rendement
Is afgelopen maand wel met 1% gezakt, hopelijk blijft dat niet duren
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
-
- Full Member
- Contacteer:
Een +7% momenteel. Zit vooral in USA aandelen.
In Europa heb ik ook enkele parels:
Sobi..
GN Store
Grieg Sea..
Ipsen
Lonza
(Bij persoonlijk rendement, zit ook het dividend + herbelegging)
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Totaal rendement is alsof de portefeuille zoals hij nu is tijdens de volledige periode belegd was.
Persoonlijk rendement houd rekening met de transacties die de belegger tijdens de periode verricht heeft.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Zo'n +55% maar het is +72% geweest. Dat is geen geannualiseerd getal maar mijn werkelijke rendement. Het spreekt voor zich dat ik niet elk jaar zo'n rendementen haal. Al heb ik momenteel het meest opwaarts potentieel in mijn portefeuille in jaren.
Resultaat dankzij sterke concentratie in olieaandelen. Augustus en periode februari-maart waren lastig gezien deze concentratie. Maar goed, volatiliteit staat niet gelijk aan risico zolang je ermee om kan. Canadese small caps E&P's hebben het beroerd gedaan door takeaway issues maar die worden in de komende jaren opgelost.
Resultaat dankzij sterke concentratie in olieaandelen. Augustus en periode februari-maart waren lastig gezien deze concentratie. Maar goed, volatiliteit staat niet gelijk aan risico zolang je ermee om kan. Canadese small caps E&P's hebben het beroerd gedaan door takeaway issues maar die worden in de komende jaren opgelost.
Momenteel 9.55%.
nog maar eens bewezen dat de spaargidsers vlotjes alles en iedereen kloppen
bravo aan alle spaargidsers, onbegrijpelijk dat de banken hier niet recruteren !
bravo aan alle spaargidsers, onbegrijpelijk dat de banken hier niet recruteren !