Fysiek goud/zilver kopen
TIP
Re: Fysiek goud/zilver kopen
' grootste goudsmelterij van het land'
en umicore ?
en umicore ?
-
- Full Member
- Contacteer:
En waarom is goud waardevol? Precies, omwille van de schaarste. Exact wat ook de numismatische waarde bepaalt. En bij beide geldt dat de prijs is wat de gek bereid is ervoor te betalen.Spruitekop schreef: ↑22 september 2018, 22:30 De numismatische waarde is de waarde die de gek er voor geeft. Net als de artistieke waarde bij een ring, broche, ...
Als je goud koopt als bescherming is een gram een gram, en een kilo een kilo.
Maar ik reageerde op je bericht waarin je zei die munt onder de 200 te kunnen kopen. Wel: laten we dan een mooie deal sluiten. Elk van die munten die jij kan vinden voor onder de 200, koop ik graag van je over voor 250. Dan weten we meteen wie de gek is
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Je krijgt een papier waar op staat wat je hebt gekocht en hoeveel je hebt betaald.StackingG schreef: ↑22 september 2018, 11:05Welke papieren krijg je bij aankoop goud mee? En die kun je ook door derde laten nakijken zeker of verifiëren online?PinkPanther1970 schreef: ↑21 september 2018, 21:15
Koop soms munten bij hem... Is een fysieke winkel. Is een juwelier die ook goud aan- en verkoopt.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Tot je ze wil verkopen...Spruitekop schreef: ↑23 september 2018, 00:50 Ah, ja. Er is veel te doen rond LBMA of niet maar veel smelterijen staan er soms jarenlang op de lijst, dan weer enkele jaren niet en dan keren ze na een tijdje weer op de lijst. Ikzelf heb een paar Amerikaanse in mijn bezit die inmiddels niet meer op de LBMA staan, ik lig er niet wakker van.
Niet alle aankopers zijn even happig op het kopen van "twijfelachtig" goud.
Als het van een fabrikant op de LBMA-lijst is, kan je het overal ter wereld zonder vragen kwijt.
Niet de oorsprong van het goud, van welke smederij ze het zelf hebben?PinkPanther1970 schreef: ↑24 september 2018, 08:23Je krijgt een papier waar op staat wat je hebt gekocht en hoeveel je hebt betaald.
Halen jullie na je aankoop een 2nd opinion bij een juwelier of dergelijk?
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Waar 'overal ter wereld' ben je van plan uw goud te verkopen?PinkPanther1970 schreef: ↑24 september 2018, 08:27Als het van een fabrikant op de LBMA-lijst is, kan je het overal ter wereld zonder vragen kwijt.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Bij de 'Europese goudstandaard' kan je daarvoor terecht, ze houden het zelfs bij voor jou. Maar hoeveel keer ze dat zelfde muntje dan gaan aanbieden weet ik niet. Dat is ook numismatiek.kierkegaard schreef: ↑23 september 2018, 10:15Maar ik reageerde op je bericht waarin je zei die munt onder de 200 te kunnen kopen. Wel: laten we dan een mooie deal sluiten. Elk van die munten die jij kan vinden voor onder de 200, koop ik graag van je over voor 250. Dan weten we meteen wie de gek is
Als je goud bezit waar het voor dient -als bescherming- is numismatiek totaal van geen waarde. Dan is een gram een gram, of het nu in tandengoud zit, een baartje of een munt, hoe speciaal deze laatste ook is.
Ooit is de laatste dodo met evenveel smaak opgegeten als de eerste.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
België, Nederland, Frankrijk, Atlantis... Waar ik wil.Spruitekop schreef: ↑24 september 2018, 14:35Waar 'overal ter wereld' ben je van plan uw goud te verkopen?PinkPanther1970 schreef: ↑24 september 2018, 08:27Als het van een fabrikant op de LBMA-lijst is, kan je het overal ter wereld zonder vragen kwijt.
Ook dit Belgenlandje valt onder 'overal ter wereld'.
En als je nu eens muntjes wilt kopen?
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Was mijn idee slecht? Nu hoor je niemand hier op deze topic terugkomen eh...
Goud heeft zijn waarde, maar dat is afhankelijk van je beleggingsstrategie in mijn ogen.
Wil je je geld preserveren dan lijkt goud me een mogelijke optie naast vastgoed en eventuele obligaties..
Als je gaat voor groei in je portefeuille dan heb je aandelen nodig.
Wil je je geld preserveren dan lijkt goud me een mogelijke optie naast vastgoed en eventuele obligaties..
Als je gaat voor groei in je portefeuille dan heb je aandelen nodig.
Geweldig, goud is vandaag 4,5% gestegen tov de 52w low, vraag is hoe je dat met fysiek aangekocht goud ten gelde kunt maken, maw wat is de kost om goud te kopen en weer te verkopen, vrees dat er van die 4,5% niet veel over gaat zijn