Omega mixer
TIP
Re: Omega mixer
@omega,
Op 7 september gaf je in je eigen omegamixerthrfead aan dat je je fondsen verkocht en wacht tot na de US verkiezingen om nieuwe aankopen te doen volgens je nieuwe samenstelling.
In die thread werd er berekend dat je omegamixerportefeuille sinds 7 september dus het volgende bevat.
Op 7 september gaf je in je eigen omegamixerthrfead aan dat je je fondsen verkocht en wacht tot na de US verkiezingen om nieuwe aankopen te doen volgens je nieuwe samenstelling.
In die thread werd er berekend dat je omegamixerportefeuille sinds 7 september dus het volgende bevat.
gee ons tijdig aan wanneer je nieuwe aankopen doet zodat de officiële om omegathread in real-time kan aangepast worden. Transacties met de teletijdmachine in het verleden zouden niet eerlijk zijn!9380 euro cash en 1,67 CNDX en dat geeft 10 074 euro ongeveer 10x meer dan een spaarboekje en ruim beter dan de mixer.mk
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
@Omega,omega6 schreef: ↑24 september 2018, 14:01 Eind juni stond de oorspronkelijke samenstelling YTD op ongeveer +1%. Al de verliezen kwamen overigens van de mijnkapitaal fondsen die ik nog had behouden en die staan trouwens nog steeds allemaal negatief. Misschien zou je beter op mijnkapitaal daarover eens gaan klagen in plaats van mij aan te vallen.
Die mk fondsen dus buitengegooid en sinds eind juni tot nu heeft de nieuwe samenstelling +3,3% gewonnen dus YTD is dat iets van een +4,3%.
Had je de oorspronkelijke samenstelling behouden dan stond je volgens M* YTD overigens nog steeds op +2,1%.
De huidige samenstelling van 20% CSPX + 15+ CNDX + 65% cash staat YTD op +6,25%.
Waarom platin vind jij het overigens steeds nodig om die mijnkapitaal mixer hier te verdedigen?
Dat overigens de mijnkapitaal mixer in zijn geheel YTD op -1% staat vermeld je ook wel nergens hé.
Maar blijf jij maar gewoon jouw centjes steken in die mijnkapitaal mixer als je geen beter rendement wil. En nee, het neerwaarts risico is bij de omega mixer niet groter.
in je eigen omegamixer thread gaf je op 7 september aan dat je een deel van de omegamixer verkoopt en in cash blijft tot na de US verkiezingen.
In de echte omegamixer thread werd er berekend dat je toen dus
Laat ons een berekening houden en geef ons tijdig aan wanneer je een transactie doet (geen transacties in het verleden aub; teletijdmachines bestaan niet)9380 euro cash en 1,67 CNDX en dat geeft 10 074 euro ongeveer 10x meer dan een spaarboekje en ruim beter dan de mixer.mk
Vergeet ons dus niet te melden wanneer je de huidige cashpositie van ~95% van de omegamixer wenst te beleggen in fondsen of iets anders.
Pietpiraat, waar is dan EMIM naartoe ? Dat is toch geen fonds van de Mixer van MijnKapitaal hé.pietpiraat schreef: ↑23 september 2018, 13:33 misschien heeft omega zelf een grafiekje vn de twee mixers.
B4 heeft het rendement YTD berekend, bleek dat de mixer.06 de mixer.mk en de spaarboek ruim voor bleef.
mixer.06 is 14 dagen geleden bijna volledig in cash gegaan tot de US verkiezingen.
Wat stelt nu een portefeuille voor met maar 2 assets ??
Als die assets op zich voldoende diversificatie bieden kom je met één asset al toe.
En mijn eigen centjes zitten in de flexer en flexer dynamic.omega6 schreef: ↑24 september 2018, 14:01Geen idee hoe jij het hebt berekent maar die cijfers kloppen in ieder geval langs geen kanten volgens mijn data in M*.
Berekend volgens % verdeling van alle fondsen.
Eind juni stond de oorspronkelijke samenstelling YTD op ongeveer +1%. Al de verliezen kwamen overigens van de mijnkapitaal fondsen die ik nog had behouden en die staan trouwens nog steeds allemaal negatief. Misschien zou je beter op mijnkapitaal daarover eens gaan klagen in plaats van mij aan te vallen.
Die mk fondsen dus buitengegooid en sinds eind juni tot nu heeft de nieuwe samenstelling +3,3% gewonnen dus YTD is dat iets van een +4,3%.
Had je de oorspronkelijke samenstelling behouden dan stond je volgens M* YTD overigens nog steeds op +2,1%.
De huidige samenstelling van 20% CSPX + 15+ CNDX + 65% cash staat YTD op +6,25%.
Waarom platin vind jij het overigens steeds nodig om die mijnkapitaal mixer hier te verdedigen?
Dat overigens de mijnkapitaal mixer in zijn geheel YTD op -1% staat vermeld je ook wel nergens hé.
Maar blijf jij maar gewoon jouw centjes steken in die mijnkapitaal mixer als je geen beter rendement wil. En nee, het neerwaarts risico is bij de omega mixer niet groter.
ietwat ander risico dan de Mk mixer.
Vergelijk uw eigen mixer maar eens met de flexer dynamic bvb.
Eerst verhaaltje van x aantal fondsen , en plots zijn het er maar 2 meer.
Kwestie van een andere beginner op het verkeerde been te zetten ?
Als er dan iemand eens een tabel maakt is het , morningstar geeft iets anders.
En kan kloppen , alles is afhankelijk van start datum van aankoop - aankopen.
Dacht duidelijk gesteld opbrengst omega mixer sinds 1/1/2018 met start kapitaal van 20000 €
Estate Guru believer.
Uwe mixer met etf en mk mixer zonder etf dat zijn geen appelen met peren ?
Estate Guru believer.
zolang 06 zelfde risicoprofiel heeft als Mixer.mk zijn het mixers met mixers.
mk mag ook andere fondsen nemen of tracker fondsen of wat dan ook.
volgens mk weegt de extra kost voor het beheer op tegen het extra rendement dat de mixer zal opleveren als de crach van 2007 zich herhaalt.
voorlopig wint 06 met vlag en wimpel. nu wachten op de crash.
mixen en laten mixen hé plantin, niemand is verplicht op spaargids te bezoeken,
hoe meer mensen trachten de mixer te verslaan hoe beter de mixer er gaat uitkomen !
mk mag ook andere fondsen nemen of tracker fondsen of wat dan ook.
volgens mk weegt de extra kost voor het beheer op tegen het extra rendement dat de mixer zal opleveren als de crach van 2007 zich herhaalt.
voorlopig wint 06 met vlag en wimpel. nu wachten op de crash.
mixen en laten mixen hé plantin, niemand is verplicht op spaargids te bezoeken,
hoe meer mensen trachten de mixer te verslaan hoe beter de mixer er gaat uitkomen !
Wanneer zijn de Us verkiezingen eigenlijk. Ik volg nog veel minder dan het nieuws. Want dat boeit me weinig.
Dinsdag 6 november. Je moet het belang ervan niet overschatten. De handelsoorlog en de Brexit lijken me belangrijker.
Wat moeten we juist daaruit meenemen? Wat betekend de brexit en handelsoorlog net, en bij welke gebeurtenissen, als je world etf hebt en een deeltje small cap en een deeltje emerging.