DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Als uw inkomsten eventueel hoger zijn dan uw beroepskosten wegens bv rva inkomsten begrijp ik wel waarom je iedereen hier de schrik aangejaagt om een rekening in het buitenland te hebben.
Vraagje,Is dat bij jullie ook dat Degiro enkel de voorletters van de voornaam wil aanvaarden bij registratie van account?
De volledige voornaam mag niet volgens hun.
De volledige voornaam mag niet volgens hun.
-
- Newbie
- Contacteer:
Yup, bij mij is dit ook zo. Ik heb zelfs via de helpdesk moeten gaan om geregistreerd te geraken...
Hoe komt het dat sommige effecten niet terug te vinden zijn bij DeGiro? Bijv. 3i Group PLC (US88579N1054)?
Kan iemand me het nadeel uitleggen van DeGiro bij het respectievelijk uitbetalen van Amerikaanse en/of Belgische dividenden (t.o.v. andere broker)?
Kan iemand me het nadeel uitleggen van DeGiro bij het respectievelijk uitbetalen van Amerikaanse en/of Belgische dividenden (t.o.v. andere broker)?
Re: Degiro rekent negatieve rente door!
DeGiro rekent negatieve rente aan
De Nederlandse onlinebroker DeGiro, die duizenden Belgische klanten telt, gaat voor cashposities boven 2.500 euro negatieve rente aanrekenen. Het is de eerste keer dat de kleine particuliere belegger zal moeten betalen voor zijn centen. In ruil zakken de makelaarstarieven.

De Nederlandse onlinebroker DeGiro, die duizenden Belgische klanten telt, gaat voor cashposities boven 2.500 euro negatieve rente aanrekenen. Het is de eerste keer dat de kleine particuliere belegger zal moeten betalen voor zijn centen. In ruil zakken de makelaarstarieven.

Re: Degiro rekent negatieve rente door!
Niet abnormaal lijkt me ...Jhn schreef: ↑17 oktober 2019, 13:49 DeGiro rekent negatieve rente aan
Laatst gewijzigd door Lucid op 17 oktober 2019, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Misschien niet abnormaal, maar wel vervelend. Staat altijd geld klaar om ergens op te kunnen springen. Nu gaat dat potje kleiner zijn.
(wat misschien alleen maar in mijn voordeel is.....
)
(wat misschien alleen maar in mijn voordeel is.....

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Hoe moet je precies een Degiro rekening aangeven bij NBB via dat online formulier?
Ik heb gewoon volgende gedaan:
Rekeningnummer (nr.3,a) : DeGiro
Benaming van de instelling (nr.3,b) : Stichting DEGIRO
Land waar de rekening is geopend (nr.3,d) : NL - Nederland
BIC-code (nr.3,c) ABNANL2A
Voor de rest is er geen informatie beschikbaar veronderstel ik?
Ik heb gewoon volgende gedaan:
Rekeningnummer (nr.3,a) : DeGiro
Benaming van de instelling (nr.3,b) : Stichting DEGIRO
Land waar de rekening is geopend (nr.3,d) : NL - Nederland
BIC-code (nr.3,c) ABNANL2A
Voor de rest is er geen informatie beschikbaar veronderstel ik?
Ik heb indertijd bij "Rekeningnummer" mijn gebruikersnaam (die je gebruikt om in te loggen) opgegeven.
Bij de CRS documenten die DeGiro opstelt voor o.a. de Belgische fiscus, staat bij rekeningnummer ook mijn gebruikersnaam.
Het adres heb ik hier gevonden: https://www.degiro.nl/helpcenter/contact.html
ABNANL2A is de bic code van ABN AMRO, niet van DeGiro. DeGiro heeft een rekening bij ABN AMRO meer niet.
Bij mijn weten heeft DeGiro geen BIC code want geen bankstatuut? Daar heb ik dus niks ingevuld.
Alles bijeen dus:
Rekeningnummer (nr.3,b): <gebruikersnaam>
Benaming van de instelling (nr.3,c): DeGiro B.V.
Land waar de rekening is geopend (nr.3,e): NL - Nederland
Instelling - BIC-code
Straat en nummer Rembrandt Tower - 9th Floor Amstelplein 1
Postcode en plaats 1096 HA Amsterdam
Provincie/Staat/Regio
Land NL - Nederland
Bij de CRS documenten die DeGiro opstelt voor o.a. de Belgische fiscus, staat bij rekeningnummer ook mijn gebruikersnaam.
Het adres heb ik hier gevonden: https://www.degiro.nl/helpcenter/contact.html
ABNANL2A is de bic code van ABN AMRO, niet van DeGiro. DeGiro heeft een rekening bij ABN AMRO meer niet.
Bij mijn weten heeft DeGiro geen BIC code want geen bankstatuut? Daar heb ik dus niks ingevuld.
Alles bijeen dus:
Rekeningnummer (nr.3,b): <gebruikersnaam>
Benaming van de instelling (nr.3,c): DeGiro B.V.
Land waar de rekening is geopend (nr.3,e): NL - Nederland
Instelling - BIC-code
Straat en nummer Rembrandt Tower - 9th Floor Amstelplein 1
Postcode en plaats 1096 HA Amsterdam
Provincie/Staat/Regio
Land NL - Nederland
Bedankt! Heb het nogmaals op deze manier ook doorgegeven.
Wat dit aangeven van een DeGiro account bij de NBB betreft: ik ga er van uit dat je dit slechts eenmalig moet doen? Of dient dit jaarlijks herhaald te worden?
Eenmalig, daarna wel jaarlijks op je aangifte personenbelasting aankruisen dat je een buitenlandse rekening hebt in Nederland.
en zorg ervoor dat je alle Belgische taksen aangeeft en betaald: beurstaks, belasting op dividenden, belasting op meerwaarde voor obligatiefondsen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Bedankt Didymus.
Wat Belgische beurstaks betreft: dit houdt DeGiro bij mij er zelf al af. Geen RV wegens enkel kapitaliserende ETF, dus dat probleem stelt zich evenmin in mijn geval. Rest idd nog de Reynderstaks op meerwaarde obligatiefonds als ik ooit zou verkopen. Zien we dan wel weer. Tot op heden ben ik zeer tevreden over DeGiro, al kan ik enkel vergelijken met Bolero als broker.
Wat Belgische beurstaks betreft: dit houdt DeGiro bij mij er zelf al af. Geen RV wegens enkel kapitaliserende ETF, dus dat probleem stelt zich evenmin in mijn geval. Rest idd nog de Reynderstaks op meerwaarde obligatiefonds als ik ooit zou verkopen. Zien we dan wel weer. Tot op heden ben ik zeer tevreden over DeGiro, al kan ik enkel vergelijken met Bolero als broker.
Beste
Ik heb donderdag avond rond 22u een storting gedaan op mijn account. Momenteel is dit nog steeds niet binnen.
Normaal? Hoe lang duurt dit bij jullie normaal gezien? Op de helpdesk moet ik momenteel niet te veel rekenen
Thx
Ik heb donderdag avond rond 22u een storting gedaan op mijn account. Momenteel is dit nog steeds niet binnen.
Normaal? Hoe lang duurt dit bij jullie normaal gezien? Op de helpdesk moet ik momenteel niet te veel rekenen

Thx