M12 Spaarrekening
M12 Spaarrekening
goede middag
ik had graag een overschrijving ( tamelijk groot bedrag ) doorgegeven uit te voeren op 5.2.2019.
Kan ik dat nu al doorgeven via een " betaalagenda " ?
groeten
ik had graag een overschrijving ( tamelijk groot bedrag ) doorgegeven uit te voeren op 5.2.2019.
Kan ik dat nu al doorgeven via een " betaalagenda " ?
groeten
Re: M12 Spaarrekening
De ME12 spaarrekening van MeDirect is sinds 19 juni 2018 gestopt.
Men kan niets meer bijstorten en geen nieuwe ME12 meer openen.
De op dat ogenblik reeds bestaande ME12-rekeningen lopen nog verder.
Men kan niets meer bijstorten en geen nieuwe ME12 meer openen.
De op dat ogenblik reeds bestaande ME12-rekeningen lopen nog verder.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dank voor uw antwoord.
Mijn M12 rekening werd geopend begin februari 2018.
Begin mei 2019 moet ik een tamelijk groot bedrag betalen.Om dit niet te vergeten wil ik deze betaling NU al ingeven.
Als ik het menu overschrijvingen open krijg ik een overzicht van mijn rekeningen BEHALVE de M12 !!!!
Graag een reactie van Medirect aub.
Begin mei 2019 moet ik een tamelijk groot bedrag betalen.Om dit niet te vergeten wil ik deze betaling NU al ingeven.
Als ik het menu overschrijvingen open krijg ik een overzicht van mijn rekeningen BEHALVE de M12 !!!!
(dit is maar een forum)
Wat zei de helpdesk van Me-Direct toen je hen contacteerde?
Wat zei de helpdesk van Me-Direct toen je hen contacteerde?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Je kunt het ook omdraaien: waarom direct de helpdesk van de bank bellen als er een financieel forum bestaat met een Vraag het aan MeDirect-rubriek?
Eurm... Bij de ME12 spaarrekening moet je de opdracht 12 maand op voorhand ingeven he, geen 3 maand.
Waarom openen mensen toch zulke spaarrekeningen waar je tot een jaar op voorhand moet overschrijven om je geld vrij te krijgen? Het grote voordeel van een klassieke spaarrekening is juist dat het geld altijd onmiddellijk beschikbaar is.
Yaris, Voor dezelfde reden als dat mensen geld steken in :
* Termijnrekeningen van x jaar
* TAK21 van 8+ jaar
* Gestructureerde producten van x jaar
* Termijnrekeningen van x jaar
* TAK21 van 8+ jaar
* Gestructureerde producten van x jaar
Dat gaat niet met de ME12 rekening. Je zal, wanneer je vandaag de opdracht geeft, ten vroegste over het kapitaal beschikken op 25/09/2019. Opvragen van kapitaal van de ME12 gaat ook niet via een gewone overschrijving, maar moet je aanvragen via een extra menu (waarvan ik de naam nu niet uit het hoofd weet, maar klik eens rond in je online bankieren).
Beste, zoals reeds vermeld door andere forumleden dient u voor de ME12 Spaarrekening inderdaad rekening te houden met een vooropzeg van 12 maanden. U kunt via de beveiligde website zelf uw opdracht instellen om uw spaargeld over te schrijven van uw ME12 Spaarrekening naar uw Geldrekening. Het opgevraagde bedrag wordt na 12 maanden automatisch overgemaakt op uw Geldrekening bij MeDirect. U kunt het dan overschrijven naar een andere MeDirect-rekening of naar een rekening bij een andere bank. Voor onze ME Spaarrekeningen gelden de volgende opzegperiodes:franske schreef: ↑24 augustus 2018, 12:11 Dank voor uw antwoord.
ME1: 1 maand
ME3: 3 maanden
ME6: 6 maanden
ME12: 12 maanden
Dit vermelden we ook op de spaarpagina's op de website, de informatiefiches en de rubriek veelgestelde vragen.
Hoe langer de opzegperiode, hoe hoger de rente dat we kunnen bieden. Als klant heeft u zo verschillende rekeningen waaruit u kunt kiezen wat rentevoeten en opzegperiode betreft.
Ik vroeg de overschrijving (van ME3) aan via een bericht.
Kreeg snel bevestiging, dus kan ook op die manier.
Kreeg snel bevestiging, dus kan ook op die manier.
heb de overschrijving ook gevraagd via bericht ...werd geweigerd, moest via website
Men moet in elk geval ingelogd zijn op de beveiligde website (ook voor een bericht).
Voor opvraging van ME-rekeningen :
-Mijn transacties (2de van rechts bovenaan)
-ME opvragingen
-Type rekeningen (selecteer ME12)
-Selecteer rekeningnummer
-Bedrag dat je wenst op te vragen
-Selecteer rekening begunstigde (je geldrekening)
-Indienen
Het bedrag zal op de vervaldag op je geldrekening staan en vandaar kun je het overschrijven naar een andere bankrekening naar keuze. (Noteer alvast de vervaldatum, want voorlopig lijkt het erop dat men nog niet automatisch verwittigd wordt)
Voor opvraging van ME-rekeningen :
-Mijn transacties (2de van rechts bovenaan)
-ME opvragingen
-Type rekeningen (selecteer ME12)
-Selecteer rekeningnummer
-Bedrag dat je wenst op te vragen
-Selecteer rekening begunstigde (je geldrekening)
-Indienen
Het bedrag zal op de vervaldag op je geldrekening staan en vandaar kun je het overschrijven naar een andere bankrekening naar keuze. (Noteer alvast de vervaldatum, want voorlopig lijkt het erop dat men nog niet automatisch verwittigd wordt)
Voor de hogere rente, natuurlijk!
Men kan (kon) kiezen tussen verschillende "ME-" rekeningen met verschillende opzegperiodes, en rentes.
Men zet uiteraard geen geld op dergelijke rekeningen, als men denkt dit eerder nodig te kunnen hebben.
Voor geld waarover men onmiddellijk moet kunnen beschikken, heeft MeDirect de Expressrekening, maar die is sinds kort de moeite niet meer.
Ik heb begin van dit jaar een bedrag 'afgehaald' van mijn ME12 rekening. Deze overschrijving wordt dus begin 2019 uitgevoerd.
Mijn vraag: kan deze overschrijving nog geannuleerd worden? Op de website zie ik alleszins geen mogelijkheid daartoe.
Mijn vraag: kan deze overschrijving nog geannuleerd worden? Op de website zie ik alleszins geen mogelijkheid daartoe.