Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
-0.5% (over de hele port en excl dividenden). Mijn portefeuille zit al het hele jaar tussen -1 en +1 % te schommelen, extreem stabiel dus, wat komt door de samenstelling (cash buffer + mixfondsen + GVVs + holdings + value-aandelen).
Uitschieters in negatieve zin: Bekaert, Bpost
Uitschieters in positieve zin: Apple, WDP
Uitschieters in negatieve zin: Bekaert, Bpost
Uitschieters in positieve zin: Apple, WDP
Ik volg dit forum goed. Voor de rest beursduivel ivm de aandelen die ik heb.pietpiraat schreef: ↑30 september 2018, 14:37al begin is moeilijk, misschien eens op mijnkapitaal gaan kijken ?
Blockchain was mijn eigen impulsieve gok. Nu zie ik dat op de lange termijn. Toen ik die aankocht dacht ik er ff op korte termijn goed mee te scoren, goede les ...
Eerder dit jaar wel al eens AMG verkocht toen ze op +11% stonden. Recent terug aangekocht aan dezelfde waarde toen ik ze eerder al kocht. Nu proberen iets duurder te verkopen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Soms vraag ik me af waarom moeite doen, koop gewoon de FAANG aandelen en zet een trailing stop loss op 5 of 10%.
Imagine the gainss
Imagine the gainss
5% YTD 75/25 AA
Vanwaar zo'n reactie?pietpiraat schreef: ↑23 september 2018, 12:09 nog maar eens bewezen dat de spaargidsers vlotjes alles en iedereen kloppen
bravo aan alle spaargidsers, onbegrijpelijk dat de banken hier niet recruteren !
https://ibb.co/gvzTYe
Zoals je ziet drie (kleine) withdrawals. Zowel MWR als TWR blijkt rond de 70% te hangen YTD.
Sorry he, kameraad!
Laatst gewijzigd door Aveb op 1 oktober 2018, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
YTD = 3,24% (excl. dividend)
enkel effectenrekening (mixed obligaties / aandelen), dus zonder TAK21 en spaargeld.
Met dividenden erbij moet er ong. 1% netto worden bijgeteld.
nog geen enkele transactie gedaan dit jaar.
Grootste stijgers:
Sofina : +33%
Montea +32%
WDP: +26%
Lotus: +20%
Elia: +19%
Grootste Dalers:
Magellan: -11%
Warehouses: -10%
GIMV: -7%
Templeton EM Bonds: -6,5%
BGF World Mining: -5,5%
enkel effectenrekening (mixed obligaties / aandelen), dus zonder TAK21 en spaargeld.
Met dividenden erbij moet er ong. 1% netto worden bijgeteld.
nog geen enkele transactie gedaan dit jaar.
Grootste stijgers:
Sofina : +33%
Montea +32%
WDP: +26%
Lotus: +20%
Elia: +19%
Grootste Dalers:
Magellan: -11%
Warehouses: -10%
GIMV: -7%
Templeton EM Bonds: -6,5%
BGF World Mining: -5,5%
Banken streven niet naar een hoog YTD voor hun klanten, maar naar hoge bank- en transactiekosten…pietpiraat schreef: ↑23 september 2018, 12:09 nog maar eens bewezen dat de spaargidsers vlotjes alles en iedereen kloppen
bravo aan alle spaargidsers, onbegrijpelijk dat de banken hier niet recruteren !
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
YTD voor de eerste 9 maanden voor mijn persoonlijke portefeuille:
Het aandelengedeelte groeide reeds met +7,82% dit jaar tot 63,3% van de portefeuille volgens M*.
De volledige portefeuille inbegrepen de obligaties, tak21, spaarboekjes, termijnrekeningen, ... toont een rendement van 4,95%
De 75/25 "praktisch voorbeeld" portefeuille uit de Bogleheadsthread (die tot de offensieve categorie van portefeuilles behoord) heeft tot nu toe een rendement van +5.66% (XIRR berekening rekening houdend met de maandelijkse toevoegingen)
De 60/40 IWDA/IEAG portefeuille uit de model lazy portefeuille thread heeft een YTD rendement van +5,26% (M*)
De 50/50 IWDA/IEAG portefeuille, uit de neutrale categorie, die ik in de Mixer thread opvolg heeft een YTD rendement van +6,41% (M*)
Het aandelengedeelte groeide reeds met +7,82% dit jaar tot 63,3% van de portefeuille volgens M*.
De volledige portefeuille inbegrepen de obligaties, tak21, spaarboekjes, termijnrekeningen, ... toont een rendement van 4,95%
De 75/25 "praktisch voorbeeld" portefeuille uit de Bogleheadsthread (die tot de offensieve categorie van portefeuilles behoord) heeft tot nu toe een rendement van +5.66% (XIRR berekening rekening houdend met de maandelijkse toevoegingen)
De 60/40 IWDA/IEAG portefeuille uit de model lazy portefeuille thread heeft een YTD rendement van +5,26% (M*)
De 50/50 IWDA/IEAG portefeuille, uit de neutrale categorie, die ik in de Mixer thread opvolg heeft een YTD rendement van +6,41% (M*)
Laatst gewijzigd door B7H4long op 2 oktober 2018, 18:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Voor volledigheid:
- de MK mixer, uit de neutrale categorie van portefeuilles, heeft een YTD van -0,60%
- de MK flexer, uit de offensieve categorie, van portefeuilles, heeft een YTD van +2,0%
- de MK mixer, uit de neutrale categorie van portefeuilles, heeft een YTD van -0,60%
- de MK flexer, uit de offensieve categorie, van portefeuilles, heeft een YTD van +2,0%
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
je vergeet de mixer.06 doet het altijd beter dan mixer.mk en bijna altijd beter dan de 50/50 met nauwelijks risico !
OmegaMixer:
geeft dit dus een waarde van 9998 euro voor de Omega Mixer is vandaag,
een heel klein verlies van 0.02% tov het begin van het jaar.
met CNDX aan 370 Euro vandaag9380 euro cash en 1,67 CNDX
geeft dit dus een waarde van 9998 euro voor de Omega Mixer is vandaag,
een heel klein verlies van 0.02% tov het begin van het jaar.
Hoe kan dit? Ik dacht dat de omegamixer zonder uitzondering steeds een positief rendement had
Ik kan hier nog de buffet 90/10 portfolio aan toevoegen:
11,5% YTD
En de buffet style portfolio 75/25:
5,50% YTD
Opvallend sterkere prestatie als Benchmark in september: 0,85%
DBB Growth Portfolio 75/25:
6,13 YTD
Met uitschieter momentum ETF: 18,73 YTD
Value blijft achter vooral de Europese small cap value.
Harry Browne permanent portfolio:
0,71% YTD
11,5% YTD
En de buffet style portfolio 75/25:
5,50% YTD
Opvallend sterkere prestatie als Benchmark in september: 0,85%
DBB Growth Portfolio 75/25:
6,13 YTD
Met uitschieter momentum ETF: 18,73 YTD
Value blijft achter vooral de Europese small cap value.
Harry Browne permanent portfolio:
0,71% YTD
Vorige maand heeft omega bijna al zijn fondsen verkocht en zijn portefeuille is nu voornamelijk cash.
De kosten en taksen van die transacties hebben een goed deel van zijn Ytd winst tenietgedaan (zie de posts in die thread).
Omega is van plan om na de US verkiezingen terug fondsen te kopen.
Hij zal ons die transactie mededelen op de dag dat hij aankoopt.