Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Van welke provider is epdnet......base, proximus ?.met base werkt het hier niet (slechte/geen ontvangst)
vg,
pol...
vg,
pol...
Ik heb enige tijd geleden mijn 85 jaar oude alleenstaande schoonmoeder voor GSM en personenalarm overgezet nar Dommel. Deze kranige dame belt met de GSM echt uitzonderlijk. Het personenalarm dat ze bezit is uitgerust met een aparte SIM kaart, maar verbruikt in principe zo goed als niets. Stel dat ze dus per maand met haar 2 dommel nrs. aan 1€ belkosten komt, op jaarbasis dus 12€. Nu worden dit plots 12x(3€+3€) =72€ of 60€ duurder (reken zelf maar uit hoeveel percenten prijsverhoging dit voor haar betekent!
Daarnaast wil ze ook niet afstappen van haar o zo dure proximus/belgacom vaste lijn om 's avonds zogezegd gratis te bellen. Overschakelen naar een VOIP provider ziet ze niet meer zitten. Op minder dan een jaar zou ze zelfs met alle extra VOIP hardware investeringen alles terugverdienen...
Dus nu met deze Dommelse zet, mag ik opnieuw op zoek gaan naar een nieuwe GSM provider. Het zal het trendy jim mobile gaan worden. Met 2 abonnementen van 5€ / jaar komt haar dit nog steeds merkelijk goedkoper uit.
Nu hopen dat het bereik een beetje O.K. is (tot zolang ze bij Jim nog onder de base vlag uitzenden).
Zodra Jim dan weer onder de orange vlag uitzendt, kom ik wat mij persoonlijk betreft dan na enige omwegen van Colruyt Mobile naar Mobistar dus weer bij orange uit.
Tijd zeker dat de regering de 4e provider op de markt toelaat. Vraag is of er wel eentje komt. Investeringen zijn waarschijnlijk behoorlijk en uiteindelijke marges voor nieuwkomers/prijsbrekers te laag...
Dit allemaal om te zeggen dat ik in totaal met 4 dommel nummers naar Jim mobile ga overstappen. Let erop, binnenkort gaan die van Jim ook wel een onpopulaire prijsmove doen.
Dan denk ik dat we een keertje moeten checken wat puur mobile internet kost. Dan is bellen met de GSM via VOIP waarschijnlijk nog de uitkomst. De Mobile VOIP app (https://www.mobilevoip.com) dan installeren en dan voor 12€ beltegoed kopen bij FreeVOIP (spotgoedkope tarieven voor bellen naar mobiele netwerken) of MegaVOIP (spotgoedkope tarieven voor bellen naar vaste lijnen). Dat is wat ik nu thuis al een paar jaren doe met mijn vast toestel. Natuurlijk toch even melden dat je dan thuis ook nog een internet abonnement dient te hebben. Maar dat is vandaag voor de spaargids forum gebruiker een normaal iets zeker.
Ook dit nog even meegeven, overstappen van Dommel naar Jim Mobile betekent tevens dat Proximus (Dommel gebruikt hun netwerk) hierdoor ook wat klanten minder zal hebben. En daar lig ik nu ook niet dadelijk van wakker. Die hebben in hun monopolie tijdperk net als de heren van Electrabel genoeg achter elk van ons verdiend, om maar te zwijgen over de Belgische "grootbanken". Anderzijds moet ik wel toegeven dat ik het liever een Belgisch bedrijf iets zou gunnen. Maar dat is met de internationalisering van deze wereld wishfull thinking zeker...?
Daarnaast wil ze ook niet afstappen van haar o zo dure proximus/belgacom vaste lijn om 's avonds zogezegd gratis te bellen. Overschakelen naar een VOIP provider ziet ze niet meer zitten. Op minder dan een jaar zou ze zelfs met alle extra VOIP hardware investeringen alles terugverdienen...
Dus nu met deze Dommelse zet, mag ik opnieuw op zoek gaan naar een nieuwe GSM provider. Het zal het trendy jim mobile gaan worden. Met 2 abonnementen van 5€ / jaar komt haar dit nog steeds merkelijk goedkoper uit.
Nu hopen dat het bereik een beetje O.K. is (tot zolang ze bij Jim nog onder de base vlag uitzenden).
Zodra Jim dan weer onder de orange vlag uitzendt, kom ik wat mij persoonlijk betreft dan na enige omwegen van Colruyt Mobile naar Mobistar dus weer bij orange uit.
Tijd zeker dat de regering de 4e provider op de markt toelaat. Vraag is of er wel eentje komt. Investeringen zijn waarschijnlijk behoorlijk en uiteindelijke marges voor nieuwkomers/prijsbrekers te laag...
Dit allemaal om te zeggen dat ik in totaal met 4 dommel nummers naar Jim mobile ga overstappen. Let erop, binnenkort gaan die van Jim ook wel een onpopulaire prijsmove doen.
Dan denk ik dat we een keertje moeten checken wat puur mobile internet kost. Dan is bellen met de GSM via VOIP waarschijnlijk nog de uitkomst. De Mobile VOIP app (https://www.mobilevoip.com) dan installeren en dan voor 12€ beltegoed kopen bij FreeVOIP (spotgoedkope tarieven voor bellen naar mobiele netwerken) of MegaVOIP (spotgoedkope tarieven voor bellen naar vaste lijnen). Dat is wat ik nu thuis al een paar jaren doe met mijn vast toestel. Natuurlijk toch even melden dat je dan thuis ook nog een internet abonnement dient te hebben. Maar dat is vandaag voor de spaargids forum gebruiker een normaal iets zeker.
Ook dit nog even meegeven, overstappen van Dommel naar Jim Mobile betekent tevens dat Proximus (Dommel gebruikt hun netwerk) hierdoor ook wat klanten minder zal hebben. En daar lig ik nu ook niet dadelijk van wakker. Die hebben in hun monopolie tijdperk net als de heren van Electrabel genoeg achter elk van ons verdiend, om maar te zwijgen over de Belgische "grootbanken". Anderzijds moet ik wel toegeven dat ik het liever een Belgisch bedrijf iets zou gunnen. Maar dat is met de internationalisering van deze wereld wishfull thinking zeker...?
Pol : hebben altijd op Base gezeten, die EDPnet.
En nog altijd, .. heb het nagekeken.
Het is geen abonnement, wel prepaid.
Jim Mobile is nog maar pas goedkoper geworden na de verkoop van het merk door Base aan Unleashed, de eigenaar van Mobile Vikings. Het is nog wat te vroeg om duurder te worden... maar alles is op termijn mogelijk natuurlijk.
Met prepaid van bv Orange zou ze ook best een jaar kunnen toekomen met prepaid tempo easy. Daar hebben ze een tariefplan waar elke sms, minuut bellen of MB data maar 10 cent kost. Om maar te zeggen : het goedkope is de wereld nog niet uit.
Een klant die tegen een operator zegt dat hij vier sims heeft waarmee hij met allen 1 euro per maand omzet zal creëren is niet de klant die de operatoren niet willen zien vertrekken. Als aan een klant niets te verdienen is.... (vul zelf aan).
En nog altijd, .. heb het nagekeken.
Eerste activatie zal 10 euro zijn bij JIM. De volgende jaren zal het voor 5 euro per jaar lukken als ze nagenoeg niets gebruikt.
Het is geen abonnement, wel prepaid.
Jim Mobile is nog maar pas goedkoper geworden na de verkoop van het merk door Base aan Unleashed, de eigenaar van Mobile Vikings. Het is nog wat te vroeg om duurder te worden... maar alles is op termijn mogelijk natuurlijk.
Met prepaid van bv Orange zou ze ook best een jaar kunnen toekomen met prepaid tempo easy. Daar hebben ze een tariefplan waar elke sms, minuut bellen of MB data maar 10 cent kost. Om maar te zeggen : het goedkope is de wereld nog niet uit.
Een klant die tegen een operator zegt dat hij vier sims heeft waarmee hij met allen 1 euro per maand omzet zal creëren is niet de klant die de operatoren niet willen zien vertrekken. Als aan een klant niets te verdienen is.... (vul zelf aan).
Laatst gewijzigd door haelewyn op 2 oktober 2018, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik gebruikte een paar jaren een voip-telefoon via een 3G-verbinding. Tegenwoordig via een 4G-verbinding.
Via 4G is veel beter dan 3G maar ik zou het niet aanraden voor een hoogbejaarde. Af en toe merk ik op dat mijn telefoon offline is. Dat de sip-registratie faalde. Die heb ik veel vaker voor sinds ik terug op een mobile datanetwerk zit dan toen ik op VDSL of kabeldistributie zat. Denk dat het komt omdat via een 3G of 4G verbinding ik geen publiek ip-adres heb. Als je dat niet opmerkt en er iets aan doet (boel op en af zetten) ben je niet bereikbaar.
Ik zou betrouwbaarheid absoluut voorrang geven op de prijs.
Via 4G is veel beter dan 3G maar ik zou het niet aanraden voor een hoogbejaarde. Af en toe merk ik op dat mijn telefoon offline is. Dat de sip-registratie faalde. Die heb ik veel vaker voor sinds ik terug op een mobile datanetwerk zit dan toen ik op VDSL of kabeldistributie zat. Denk dat het komt omdat via een 3G of 4G verbinding ik geen publiek ip-adres heb. Als je dat niet opmerkt en er iets aan doet (boel op en af zetten) ben je niet bereikbaar.
Ik zou betrouwbaarheid absoluut voorrang geven op de prijs.
Voor zo ver ik weet is edpnet via Proximus,niet Base.
Eteab,
Misschien kun je je schoonmoeder toch overtuigen.
Vaste lijn vervangen door scarlet mobile Hot.
Kost 18 euro en dan kan je schoonmoeder altijd gratis bellen.
Misschien kun je je schoonmoeder toch overtuigen.
Vaste lijn vervangen door scarlet mobile Hot.
Kost 18 euro en dan kan je schoonmoeder altijd gratis bellen.
-
- Newbie
Het rare van dommel is, vroeger moest ik soms 2 weken wachten op een antwoord van mijn vraag via hun 'support', maar nu als ik die opzeg ook zo deed, was dat op een uurtje allemaal geregeld, en kreeg ik antwoordmails van 2 verschillende personen. Het stond in de sterren geschreven dat ze daar eens goed gingen 'kuisen'
Altijd Base geweest nochtans (zelf gevraagd op de hoofdzetel van EDP ooit) en volgens deze lijst van de regulator nog steeds Base.
https://www.vlaamseregulatormedia.be/nl ... aanbieders
Andere lijsten of berichten zeggen Proximus maar dat heb ik in de praktijk nooit zo geweten.
Het lijkt dus onzeker.
Ik stel vandaag de vraag opnieuw aan EDPNET en ik zal het antwoord hier posten.
Merci haelewijn. Als het van het proximus netwerk is, heb ik hier ontvangst. Base (ook telenet dus formule - betaal wat je verbruik) is totaal uitgesloten tot 2022. Geen ontvangst hier.
vg,
Pol
vg,
Pol
''''Normaal gezien'''' voorzien operatoren piekmomenten en passen ze zich daar naar aan.MarcellaVdb schreef: ↑3 oktober 2018, 05:00 Het rare van dommel is, vroeger moest ik soms 2 weken wachten op een antwoord van mijn vraag via hun 'support', maar nu als ik die opzeg ook zo deed, was dat op een uurtje allemaal geregeld, en kreeg ik antwoordmails van 2 verschillende personen. Het stond in de sterren geschreven dat ze daar eens goed gingen 'kuisen'
Als ze acties houden voor werving van nieuwe klanten of zoals nu bv (hoge administratieve workload te verwachten) voorziet een operator """"normaal gezien"""" meer personeel, meestal via interim, om dat op te vangen.
Het verbaast me wel dat ook Dommel en Schedom al in dat tijdperk zijn doorgedrongen, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Het WAS Base, zo heeft men mij verteld bij EDPnet, maar nu is het Proximus.
Goed nieuws voor jou, Pol.
Ik heb ineens ook gevraagd of je enkel mobile kan kopen bij hen, zonder de verplichting om er internet of iets anders bij te nemen. En dat is mogelijk. Het is te bestellen online via hun website..
Ik heb nu pas opgemerkt dat EDP geen prijs per MB data weergeeft.
Op de prijslijst die te downloaden is staan alleen de opties per bv 50 MB en dat kost al direct 5 euro.
Pay as you surf, ik denk dat ze daarmee gewoon surfen zo veel of weinig als je wil, is niet meer verkrijgbaar.
Het ziet er naar uit dat je zonder bundel van minstens 5 euro niet kan surfen.
Als dat voor iemand interessant zou zijn om te weten kan ik het altijd wel nog eens navragen.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 3 oktober 2018, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga ik NU werk van maken. Bedankt.haelewyn schreef: ↑3 oktober 2018, 09:44Het WAS Base, zo heeft men mij verteld bij EDPnet, maar nu is het Proximus.
Goed nieuws voor jou, Pol.
Ik heb ineens ook gevraagd of je enkel mobile kan kopen bij hen, zonder de verplichting om er internet of iets anders bij te nemen. En dat is mogelijk. Het is te bestellen online via hun website..
vg,
Pol
Vandaag 3 oktober 2018 tel gedaan naar klantendienst dommel in Haseelt....omstreeks 16 h 15.....bandje in 3 talen "In de maand september is onze helpdesk telefonisch bereikbaar tot 14h00.". en een email daar naar toe komt niet aan, geeft foutmelding.....
Pol, laat gewoon je nummer overdragen naar je volgende operator. Probleem opgelost.
Geen voorwerp voor facturatie is ook geen facturatie meer.
Je zit bij Dommel niet vast aan een contract neem ik aan en je kan iedere maand opzeggen.
Opgelet voor dit : In het algemeen is het zo dat als je je abonnement opzegt bij een operator, je ook je nummer kwijt bent.
Het is de normale gang van zaken bijgevolg dat je gewoon je nieuwe operator de klus laat klaren met nummeroverdracht.
Geen voorwerp voor facturatie is ook geen facturatie meer.
Je zit bij Dommel niet vast aan een contract neem ik aan en je kan iedere maand opzeggen.
Opgelet voor dit : In het algemeen is het zo dat als je je abonnement opzegt bij een operator, je ook je nummer kwijt bent.
Het is de normale gang van zaken bijgevolg dat je gewoon je nieuwe operator de klus laat klaren met nummeroverdracht.
Heeft iemand zijn nummer al met succes overgedragen naar JIM? Ik heb hier momenteel problemen mee....