ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Ik denk dat het opnieuw nuttig kan zijn om Aldi of Lidl te testen.
-
- Newbie
Ik koop bij colruyt oa altijd mijn chinese curry van DL, en steeds met 10 bussen tegelijk. Maar na de zoveelste kassa-storing was mijn 'hoeveelheidskorting' verdwenen, en ik had het ook niet tijdig gezien.
Ja, ik weet het, ga dan terug...blablabla...
Ja, ik weet het, ga dan terug...blablabla...
't inderdaad verminderd, maar er zijn er nog. Kwestie van dan meteen een voorraadje in te slaan. Voor redelijk wat basisproducten blijft Aldi/Lidl beter. Voor een ca. gelijke prijs krijg je in Colruyt "everyday" kwaliteit tegenover de hogere "boni"kwaliteit in Aldi/Lidl.
Laatst gewijzigd door Ardennois op 4 oktober 2018, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Tegenwoordig maken ze veel fouten aan de kassa. Rode prijs werd de laatste 2 weken al 3x aan volle prijs gerekend.
Klopt... is al lang zo.mozart schreef: ↑4 oktober 2018, 11:05 Sinds geruime tijd merk ik dat er minder en minder kortingen worden toegepast bij Colruyt. Het lijkt me duidelijk dat de daling van hun koers op de beurs er hen toe aangezet heeft kortingen te schrappen. De kortingen met de Extra kaart zijn bij mij alvast grotendeels weggevallen.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Zaterdag naar Colruyt geweest en een fles Zeisner ketchup gekocht voor 4,14€.
Daarna naar AD Delhaize geweest en exact dezelfde fles voor maar 3,15€!!
Zaterdag rode telefoon gebeld en alles genoteerd.
Dinsdag pas mail gekregen dat ik moet bewijzen met een folder en tijdsbewijs van zelfde moment van aankoop.
Ik had zaterdag een foto genomen als bewijs in de winkel zelf want produkt stond zelfs niet in promo.
Hoe kan je het anders bewijzen??
Deze dan gisteren verstuurd in bijlage maar nog steeds geen antwoord!!
Wij passen onze prijzen meteen aan...naar boven zeker!
Als ze het verschil niet terugbetalen, neem ik mijn conclusies!
Daarna naar AD Delhaize geweest en exact dezelfde fles voor maar 3,15€!!
Zaterdag rode telefoon gebeld en alles genoteerd.
Dinsdag pas mail gekregen dat ik moet bewijzen met een folder en tijdsbewijs van zelfde moment van aankoop.
Ik had zaterdag een foto genomen als bewijs in de winkel zelf want produkt stond zelfs niet in promo.
Hoe kan je het anders bewijzen??
Deze dan gisteren verstuurd in bijlage maar nog steeds geen antwoord!!
Wij passen onze prijzen meteen aan...naar boven zeker!

Als ze het verschil niet terugbetalen, neem ik mijn conclusies!
Maak geen probleem van die ene keer dat je ze kan betrappen op een foutje. Probeer dat eens bij te houden. Tegen dat ze het goed en wel door hebben is de promo soms al voorbij.
Ga uit van het volgende:
De prijs is de Colruyt zou moeten de goedkoopste zijn voor dit product in je regio. Dit wordt gekenmerkt door een rode prijs => verlaagde prijs wegens lagere prijs concurrentie.
Daarnaast heb je in Colruyt tal van andere voordelen.
1) de hoeveelheidskorting: bovenop de laagste prijs krijg je nog eens extra korting als je bv 3 producten koopt.
2) producentenkorting: bovenop de laagste prijs krijg nog eens extra korting meestal 15%/25%/33% als je meedere producten koopt.
Het komt soms voor dat je bovenop een lagere (rode) prijs nog eens producentkorting krijgt ten belope van 33% bij aankoop van twee of drie producten. Daar kan niemand aan!
In veel andere winkels heb je die bulk kortingen niet. Colruyt biedt daarbovenop nog eens interessante bonnen: 15% op één product naar keuze; 5€ bij aankoop 30€ boni producten (tot 5 keer toe op zelfde ticket).
Nu haalt men aan dat Colruyt één keer in gebreke is gebleven. Ik moet zeggen dat het vreemd is. Echter denk eens na over de keren dat je voordeel hebt kunnen halen uit bulk-aankopen. Iets wat je bij veel andere winkels minder of niet hebt.
Als ze me eens liggen hebben, dan neem ik ook mijn conclusies. Het is hen vergeven!
Ga uit van het volgende:
De prijs is de Colruyt zou moeten de goedkoopste zijn voor dit product in je regio. Dit wordt gekenmerkt door een rode prijs => verlaagde prijs wegens lagere prijs concurrentie.
Daarnaast heb je in Colruyt tal van andere voordelen.
1) de hoeveelheidskorting: bovenop de laagste prijs krijg je nog eens extra korting als je bv 3 producten koopt.
2) producentenkorting: bovenop de laagste prijs krijg nog eens extra korting meestal 15%/25%/33% als je meedere producten koopt.
Het komt soms voor dat je bovenop een lagere (rode) prijs nog eens producentkorting krijgt ten belope van 33% bij aankoop van twee of drie producten. Daar kan niemand aan!
In veel andere winkels heb je die bulk kortingen niet. Colruyt biedt daarbovenop nog eens interessante bonnen: 15% op één product naar keuze; 5€ bij aankoop 30€ boni producten (tot 5 keer toe op zelfde ticket).
Nu haalt men aan dat Colruyt één keer in gebreke is gebleven. Ik moet zeggen dat het vreemd is. Echter denk eens na over de keren dat je voordeel hebt kunnen halen uit bulk-aankopen. Iets wat je bij veel andere winkels minder of niet hebt.
Als ze me eens liggen hebben, dan neem ik ook mijn conclusies. Het is hen vergeven!
Zelfs al geven ze soms een lagere prijs, dan moet je er toch het vooroorlogse oostblok-winkelsysteem bijnemen (je wandelt precies door een magazijn van een havenbedrijf) en het super-achterlijke kassasysteem.
Sorry dat ik dat wat cru uitdruk, ik ken geen beter woorden.
Sorry dat ik dat wat cru uitdruk, ik ken geen beter woorden.
Ik heb er niks op tegen dat hun winkels er niet gezellig uitzien. Wel stoor ik mij dikwijls aan de houding van het Colruyt personeel wanneer ze tijdens het bijvuillen van de rekken de doorgang blokkeren. Met een beetje goede wil kan dat anders.
Daarnaast de "Bonisering" van de rekken. Alles wordt stilaan Boni. Vroeger ging ik 's zaterdags bij Delhaize halen wat ik bij Colruyt op woensdag niet vond. Eerst volstond een grote sportzak voor mijn Delhaize-aankopen. Daarna had ik er twee nodig en tegenwoordig laad ik er mijn winkelkar vol. 't Is niet al goud dat blinkt, maar Delhaize loopt de achterstand op Colruyt in sneltempo in. En als het voor Colruyt alleen om de prijs te doen is, zullen ze nog afzien als Jumbo komt.
Daarnaast de "Bonisering" van de rekken. Alles wordt stilaan Boni. Vroeger ging ik 's zaterdags bij Delhaize halen wat ik bij Colruyt op woensdag niet vond. Eerst volstond een grote sportzak voor mijn Delhaize-aankopen. Daarna had ik er twee nodig en tegenwoordig laad ik er mijn winkelkar vol. 't Is niet al goud dat blinkt, maar Delhaize loopt de achterstand op Colruyt in sneltempo in. En als het voor Colruyt alleen om de prijs te doen is, zullen ze nog afzien als Jumbo komt.
Als je bij colruyt aan de kassa staat, met drie karren voor jou, trek daar maar een halfuur voor uit. Bij aldi of lidl 5 minuten
Dat lijkt me weer een beetje gekleurd vanuit het standpunt van de hater of de lover van een bepaald bedrijf..
Als je het er niet leuk vindt om te winkelen moet je gewoon elders gaan. Stemmen met je portemonnee is dat.
Als je het er niet leuk vindt om te winkelen moet je gewoon elders gaan. Stemmen met je portemonnee is dat.
Als ik soms al eens uit pure noodzaak naar de colruyt ga, en ik sta daar aan de kassa, maak ik mij altijd de volgende bedenking : stel dat hier per dag 10 ton aan goederen verkocht wordt, dan zijn die tien ton eerst afgeladen en in de rekken gezet (normaal), vervolgens door klanten naar de kassa gebracht (normaal), en vervolgens nog eens door hun eigen personeel van de ene kar naar de andere versjouwd (hoogst abnormaal en uiterst vertragend).
Dat langer aanschuiven, is vooral een kwestie van wanneer je gaat.
Wat betreft het verzetten van goederen van kar tot kar. Veel ouderen kunnen het tempo van de aldi cassiersters niet aan en stressen daarover
Alles moet dan vlug van dat kleine stukje ruimte in de kar, maar ze hebben geen tijd van het mooi te stappelen, dus moet alles omgekeerd op de band gezet worden
Wat betreft het verzetten van goederen van kar tot kar. Veel ouderen kunnen het tempo van de aldi cassiersters niet aan en stressen daarover

Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Iedereen is verschillend he.
Ik krijg van winkelen alleen stress als ik met een vrouw naar klerenwinkels ga.
Alles zes keer vastnemen en drie keer passen. En dan niets kopen. Vier keer dezelfde winkel op een dag.
Altijd diezelfde ondefinieerbare vraag die onberekenbaar en oncontroleerbaar is : Is dit mooi ?
Jaja, alles is mooi, maar ik wil al lang naar huis.
Ik krijg van winkelen alleen stress als ik met een vrouw naar klerenwinkels ga.
Alles zes keer vastnemen en drie keer passen. En dan niets kopen. Vier keer dezelfde winkel op een dag.
Altijd diezelfde ondefinieerbare vraag die onberekenbaar en oncontroleerbaar is : Is dit mooi ?
Jaja, alles is mooi, maar ik wil al lang naar huis.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 5 december 2018, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb het geluk dat er vlak in mijn buurt een aldi,lidl en colruyt zijn. Maar in de colruyt kom ik alléén voor dingen die ze bij de twee andere niet hebben, zoals broodgist, chinese curry, sodakorrels