Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Dus dan ben je uitgepraat als mvno......Die hebben dat dan niet ingecalculeerd in hun "verkenning" van de Belgische gsm gebruiker ? En wij moeten dat financieel gat dan maar opvullen....."Betalen en liefst niet bellen". Waar heb nog gehoord ....betalen om GEEN reclame op tv te zien... De omgekeerde wereld begint vaste voet te krijgen Betalen voor gebakken lucht....
Als je natuurlijk alles wat Dommel vertelt gelooft .. . Of als je kan geloven dat alle Latijn op Userbase verteld wordt.
De info daar zegt trouwens NIET dat de kost voor Dommel 1,5 euro is die ze aan Proximus betalen !!!!
Een operator berekent zijn kosten per sim op een andere manier. Hun fakturatiesysteem laten draaien, Administratie, klantendienst, aandeel onbetaalde fakturen en inning daarvan, kantoren, Pc en servers, personeel, reclame, onderhoud website, andere kosten die er zeker nog zijn ..
Dat lijkt me meer het sommetje van 1,5 euro per sim per maand. Je moet die kost per SIM durven zien. Het heeft geen zin om 98 procent simkaarten te hebben zonder winst en dan al je winst aan onkosten op te doen over 2 procent die wel omzet genereren.
Pol : iedereen kiest zelf zijn leveranciers. Jij ook. Ik zal niet nalaten je te helpen als ik denk dat dat mogelijk is.
Maar een bedrijf bestaat niet om een dienst te leveren aan jou of anderen zonder daar inkomsten tegenover te stellen.
Onwettelijk of niet : zolang dat niet door een bevoegde instantie wordt uitgesproken is er het vermoeden van onschuld.
Ik begrijp jouw standpunt. Ik begrijp minstens evenzeer dat van Dommel.
Als ik morgen , goed bedoeld en om mijn bedrijf te starten, een grote reclameactie start : 1 fles water per bezoeker..
en tegen volgende week loopt iedereen met zijn fles water naar zijn auto om daarna de volgende fles te komen halen zonder iets aan te kopen, ga ik die actie ook direct stoppen. No matter wat anderen daar over denken, zeggen, schrijven, etc. All publicity is good publicity.
Dat is gewoon in plaats van dweilen met de kraan open, simpel je kraan dichtzetten. Moet kunnen !
De info daar zegt trouwens NIET dat de kost voor Dommel 1,5 euro is die ze aan Proximus betalen !!!!
Een operator berekent zijn kosten per sim op een andere manier. Hun fakturatiesysteem laten draaien, Administratie, klantendienst, aandeel onbetaalde fakturen en inning daarvan, kantoren, Pc en servers, personeel, reclame, onderhoud website, andere kosten die er zeker nog zijn ..
Dat lijkt me meer het sommetje van 1,5 euro per sim per maand. Je moet die kost per SIM durven zien. Het heeft geen zin om 98 procent simkaarten te hebben zonder winst en dan al je winst aan onkosten op te doen over 2 procent die wel omzet genereren.
Pol : iedereen kiest zelf zijn leveranciers. Jij ook. Ik zal niet nalaten je te helpen als ik denk dat dat mogelijk is.
Maar een bedrijf bestaat niet om een dienst te leveren aan jou of anderen zonder daar inkomsten tegenover te stellen.
Onwettelijk of niet : zolang dat niet door een bevoegde instantie wordt uitgesproken is er het vermoeden van onschuld.
Ik begrijp jouw standpunt. Ik begrijp minstens evenzeer dat van Dommel.
Als ik morgen , goed bedoeld en om mijn bedrijf te starten, een grote reclameactie start : 1 fles water per bezoeker..
en tegen volgende week loopt iedereen met zijn fles water naar zijn auto om daarna de volgende fles te komen halen zonder iets aan te kopen, ga ik die actie ook direct stoppen. No matter wat anderen daar over denken, zeggen, schrijven, etc. All publicity is good publicity.
Dat is gewoon in plaats van dweilen met de kraan open, simpel je kraan dichtzetten. Moet kunnen !
Laatst gewijzigd door haelewyn op 6 oktober 2018, 11:35, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Newbie
De gsm-markt is al lang aan het uitbollen, bijna iedereen belt via internet, systemen genoeg. Maar het rare is dat je voor sommige systemen (zoals viber) nog steeds over een gsm-nummer moet beschikken, of het werkt niet. En ook over internet, wifi of 4G. Maar, nog even, en simkaartengedoe bestaat niet meer.
Dat is een profetie waarin ik voor de komende 10 jaar zeker niet geloof. Eigenlijk niet voor de komende 20 jaar. Ik vind het, eerlijk gezegd, kletskoek en complete nonsens.
De GSM markt bolt niet uit. Ze zit gewoon stilaan op haar top voor consumentengebruik.
Iedereen heeft gemiddeld meer dan één gsm. Daar is de groei wel uit.
Als het onbeperkt bellen nog goedkoper wordt zit gsm weer in de lift.
Het einde van de vaste lijn werd al lang voorspeld. Wel : ze is er nog steeds !
Auto's hebben nu hun eigen sim. Meer apparaten communiceren over een sim.. Machine to machine toepassingen zitten in de lift, nog altijd.
Tenzij jij de indruk hebt dat je geen provider meer zal nodig hebben voor 5G in de toekomst.
Viber of andere VOIP toestanden : welke gratis drager, zonder bedrijf erachter die dat organiseert, stel jij je daarbij voor ?
De GSM markt bolt niet uit. Ze zit gewoon stilaan op haar top voor consumentengebruik.
Iedereen heeft gemiddeld meer dan één gsm. Daar is de groei wel uit.
Als het onbeperkt bellen nog goedkoper wordt zit gsm weer in de lift.
Het einde van de vaste lijn werd al lang voorspeld. Wel : ze is er nog steeds !
Auto's hebben nu hun eigen sim. Meer apparaten communiceren over een sim.. Machine to machine toepassingen zitten in de lift, nog altijd.
Tenzij jij de indruk hebt dat je geen provider meer zal nodig hebben voor 5G in de toekomst.
Viber of andere VOIP toestanden : welke gratis drager, zonder bedrijf erachter die dat organiseert, stel jij je daarbij voor ?
Laatst gewijzigd door haelewyn op 6 oktober 2018, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat betreft de waarheid van userbase Dommel moet die 1,5 eur of meer inderdaad blijkbaar niet alleen afgeven aan Proximus. Maar wat dan wel weer straf is: Dommel zelf heeft niets aan de terminatietarieven, dat zijn inkomsten als er iemand belt. Normaal zou dat voor Dommel zijn (van mijn kant gezien), maar Proximus rijft die inkomsten binnen.
-
- Newbie
Feitelijk, het huidige systeem van providers is goed genoeg. Waar is de tijd dat je je abonnementen 3 maanden op voorhand moest opzeggen, of je betaalde boetes? Zolang je nu kunt overswitchen van de ene goedkope naar de andere, mogen die simkaarten gerust blijven. Ik heb in 2017 voor ongeveer 7€ gebeld, en dit jaar zit ik aan 4. 'k Mag ni klagen.
Marcella : dat doe je heel goed zo.. Een echte Spaargidser avant la lettre
Woodpecker : Een Light MVNO doet niet zo veel in het verhaal van telecom. En voor alles wat de operator moet doen, moet iets tegenover staan. Het staat hen redelijk vrij om niet langer Light MVNO te blijven maar naar FULL MVNO te gaan.
Onder andere de volledige afwikkeling van de gesprekken en SMS'en is in dit verhaal voor Proximus en hun technische installaties. Dat kan niet gratis voorzien worden. Proximus moet hier ook winst maken, in dit verhaal. Anders eindigt de overeenkomst of het nut ervan.
Het is de realiteit dat Dommel niet naar Full MVNO kan gaan. Ze hebben daar de kennis, het personeel en zeker het klantenbestand niet voor (noch in aantal, noch in opbrengst) .
Woodpecker : Een Light MVNO doet niet zo veel in het verhaal van telecom. En voor alles wat de operator moet doen, moet iets tegenover staan. Het staat hen redelijk vrij om niet langer Light MVNO te blijven maar naar FULL MVNO te gaan.
Onder andere de volledige afwikkeling van de gesprekken en SMS'en is in dit verhaal voor Proximus en hun technische installaties. Dat kan niet gratis voorzien worden. Proximus moet hier ook winst maken, in dit verhaal. Anders eindigt de overeenkomst of het nut ervan.
Het is de realiteit dat Dommel niet naar Full MVNO kan gaan. Ze hebben daar de kennis, het personeel en zeker het klantenbestand niet voor (noch in aantal, noch in opbrengst) .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 6 oktober 2018, 12:02, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Newbie
ziet er mooi uit, ook al snap ik er de ballen van...mvno???
Mobile virtual network operator .. en de verschillende gradaties daarin.
Bv het JIM van vroeger was gewoon een merk van Base...
Die verkochten simkaarten,het was een klein divisietje binnen Base, deden wat aan marketing om dat gedaan te krijgen en dat was alles.
De operator doet dan nog altijd de klantendienst en verkoopt de prepaid herladingen.
Je kon JIM herladen met een BASE ticket. Of bv Bpost Mobile bij Proximus ooit.
De andere kant, waar de MVNO bijna alles doet : bv Telenet.
Of binnenkort Mobile Vikings en Jim of eigenlijk het bedrijf daarboven : Unleashed.
Maar die doen dat voor honderdduizenden klanten.
Ze hebben hun eigen SMS centrale, een deel van het telefonienetwerk is van hun..
Maar allen hebben gemeen : ze hebben geen antennes, geen eigen mobiel netwerk. Enkel Proximus, Orange en Base hebben dat. Al de andere merken zijn MVNO's.
(( Ik heb er een ander prentje ingezet hierboven. Een beetje duidelijker. ))
Bv het JIM van vroeger was gewoon een merk van Base...
Die verkochten simkaarten,het was een klein divisietje binnen Base, deden wat aan marketing om dat gedaan te krijgen en dat was alles.
De operator doet dan nog altijd de klantendienst en verkoopt de prepaid herladingen.
Je kon JIM herladen met een BASE ticket. Of bv Bpost Mobile bij Proximus ooit.
De andere kant, waar de MVNO bijna alles doet : bv Telenet.
Of binnenkort Mobile Vikings en Jim of eigenlijk het bedrijf daarboven : Unleashed.
Maar die doen dat voor honderdduizenden klanten.
Ze hebben hun eigen SMS centrale, een deel van het telefonienetwerk is van hun..
Maar allen hebben gemeen : ze hebben geen antennes, geen eigen mobiel netwerk. Enkel Proximus, Orange en Base hebben dat. Al de andere merken zijn MVNO's.
(( Ik heb er een ander prentje ingezet hierboven. Een beetje duidelijker. ))
@ haelewyn:
Dat is gewoon in plaats van dweilen met de kraan open, simpel je kraan dichtzetten. Moet kunnen ! Het gaat hier wel niet over een fles water hé. Het gaat hier over het proberen om zich op een illegale manier te onttrekken aan de regels die de leverancier (in dit specifiek geval Dommel) heeft vastgelegd in zijn verkoopsvoorwaarden. Als "kleine" man wordt je direct met de neus op te feiten gedrukt, bedreigingen met deurwaarder ezv, als je iets niet naleeft. En andersom......? ..... is er bij U twijfel. Ewel, bij mij NIET. Als Dommel mij per brief aanschrijft (en ik ga dan maar het excuus van niet ontvangen niet gebruiken hé zie in het nieuws vandaag de postbode die 500 kiesbrieven heeft laten verdwijnen) dat ze de "overeenkomst " willen aanpassen zal ik dat wel of niet KUNNEN aanvaarden. Maar hier heb ik GEEN keus. En dat is een brug te ver....
Dat is gewoon in plaats van dweilen met de kraan open, simpel je kraan dichtzetten. Moet kunnen ! Het gaat hier wel niet over een fles water hé. Het gaat hier over het proberen om zich op een illegale manier te onttrekken aan de regels die de leverancier (in dit specifiek geval Dommel) heeft vastgelegd in zijn verkoopsvoorwaarden. Als "kleine" man wordt je direct met de neus op te feiten gedrukt, bedreigingen met deurwaarder ezv, als je iets niet naleeft. En andersom......? ..... is er bij U twijfel. Ewel, bij mij NIET. Als Dommel mij per brief aanschrijft (en ik ga dan maar het excuus van niet ontvangen niet gebruiken hé zie in het nieuws vandaag de postbode die 500 kiesbrieven heeft laten verdwijnen) dat ze de "overeenkomst " willen aanpassen zal ik dat wel of niet KUNNEN aanvaarden. Maar hier heb ik GEEN keus. En dat is een brug te ver....
Och Pol , ... er is zoveel honger in de wereld.
Ik zou me daar niet allemaal druk over maken. Het is het niet waard. Je overdrijft het ook wel allemaal.
Is dit nu echt het ergste wat je dit jaar al overkwam ? Dan ben je, normaal gezien, een gelukkig mens.
It's a storm in a teacup.
Maak van een scheet geen donderslag..
Als je dat advies niet opvolgt wens ik je toch nog veel geluk ermee verder ...
Ik zou me daar niet allemaal druk over maken. Het is het niet waard. Je overdrijft het ook wel allemaal.
Is dit nu echt het ergste wat je dit jaar al overkwam ? Dan ben je, normaal gezien, een gelukkig mens.
Als je dat advies niet opvolgt wens ik je toch nog veel geluk ermee verder ...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 6 oktober 2018, 12:59, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Newbie
alditalk,carrefourtalk,symio,enz enz...ze verdwijnen één voor één. Zoals met àlles in belgie, het moet hier allemaal liefst zo duur mogelijk zijn! En daar hebben ze duizenden trukken voor. Kerncentrales in panne laten vallen om dan daarna de stroomprijs te verhogen, is ook zo'n voorbeeldje. Denk je dat ze de stroomprijs opnieuw laten zakken als alle centrales weer operationeel zijn? Er is hier nu eens geen enkele officiele instantie of nutsleverancier, alwaar je jàren zorgeloos klant kan blijven. Ze jagen je van het kastje naar de muur, terwijl NIEMAND daarom vraagt.
http://mobile.carrefour.eu/home.cfm?lang=nl
Carrefour Mobile bestaat nog altijd. Maar ze zijn al lang niet meer concurrentieel als prijsbreker.
Het is naar mijn gevoel niet te overwegen als vervanging van Dommel Mobile.
Carrefour Mobile bestaat nog altijd. Maar ze zijn al lang niet meer concurrentieel als prijsbreker.
Het is naar mijn gevoel niet te overwegen als vervanging van Dommel Mobile.
@haelewyn:
Of ik gelukkig ben of niet doet niets ter zake. Ik maak mij daar helemaal niet druk over. Maar "just is just" . Zolang die "storm in a teacup" maar geen toekomstige tsunami's inleid.
En nu ga ik 2 uurtjes fietsen met mijn dame.....
vg,
Pol
Of ik gelukkig ben of niet doet niets ter zake. Ik maak mij daar helemaal niet druk over. Maar "just is just" . Zolang die "storm in a teacup" maar geen toekomstige tsunami's inleid.
En nu ga ik 2 uurtjes fietsen met mijn dame.....
vg,
Pol
om 03h51: normaal schrijf ik foutloos, maar die twee lege flessen porto hier zijn de schuldigenen en die waren nog niet uitgewerkt !!!