De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Vestas kwam goed in het gewone nieuws vandaag:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10/05 ... er-wereld/
"Volgens Parkwind, de eigenaar van Northwester 2, zijn er 2 redenen voor hun keuze voor de Vestas-machines. Hun goede ervaringen met Vestas bij de bouw van hun vorige offshoreparken en het korte tijdsbestek waarin Northwester 2 zal moeten worden gebouwd."
Dat ze de grootste tot nu zijn, is maar een tijdelijk iets, dat is zoals met die wolkenkrabbers in grote steden destijds, ze willen elkaar altijd overtroeven.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10/05 ... er-wereld/
"Volgens Parkwind, de eigenaar van Northwester 2, zijn er 2 redenen voor hun keuze voor de Vestas-machines. Hun goede ervaringen met Vestas bij de bouw van hun vorige offshoreparken en het korte tijdsbestek waarin Northwester 2 zal moeten worden gebouwd."
Dat ze de grootste tot nu zijn, is maar een tijdelijk iets, dat is zoals met die wolkenkrabbers in grote steden destijds, ze willen elkaar altijd overtroeven.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Trump heeft de wind in de zeilen:
- straks keurt de Senaat de benoeming van Brett Kavanaugh tot rechter bij het Hooggerechtshof goed waardoor dat Hooggerechtshof een conservatieve meerderheid krijgt;
- uit het jobrapport van vrijdag blijkt dat de werkloosheid teruggevallen is naar 3,7%, het laagste peil in 49 jaar.
- belastingshervorming
- boomende economie en beurs
- nieuw handelsakkoord met Mexico en Canada
- conservatieve meerderheid in het Hooggerechtshof
- Noord-Korea aan de onderhandelingstafel
- verbeterde relaties van de VS met Israël en Saudi-Arabië
Er was geen belastinghervorming, voorstellen in die richting zijn zelfs nooit ter stemming voorgelegd. Er is uiteindelijk gekozen voor een belastingverlaging, toch een belangrijk verschil. De VS heeft ondertussen een groter begrotingstekort dan gelijk welk Europees land, en het zal enkel stijgen in de volgende jaren.
De economie en beurs doen het goed, maar zetten enkel een trend voort die al onder Obama begon (en die overigens niet enkel in de VS zichtbaar is). In hoeverre deze of gene politicus daar enige verdienste aan heeft is zeer twijfelachtig.
Het nieuwe handelsakkoord met Canada is een cosmetische wijziging, die zich in wezen beperkt tot het openstellen van een kleine fractie van de Canadese zuivelmarkt. Met Mexico werd meer bereikt: de integratie van de Mexicaanse en Amerikaanse autoproductie werd bemoeilijkt. Dit zou op termijn vooral voor Japanse en Europese autobouwers een welkome evolutie zijn.
Noord-Korea onderhandelt, maar heeft op nucleair vlak geen concrete toegevingen gedaan. Laten we ook de rol van de nieuwe Zuid-Koreaanse president Moon overigens niet vergeten. Dat er een detente is, is nagenoeg volledig zijn verdienste. Hij geeft de 'sunshine policy' een tweede kans, ondanks haar mislukking in het verleden. Zelfs de ontmoeting tussen Trump en Kim is bemiddeld door Zuid-Korea.
De relaties met Israël en SA zijn verbeterd, maar ondertussen is de relatie met andere belangrijke regionale spelers (Qatar, Turkije en vooral Iran) wel drastisch verslechterd. De VS heeft voor het eerst in lang duidelijk partij getrokken in het Midden-Oosten. Of dat een slimme zet is durf ik ten zeerste te betwijfelen. Het Midden-Oosten
Enkel het Hooggerechtshof kun je echt een overwinning van Trump noemen; de rest zijn non-events (en in het geval van het Midden-Oosten en de begroting zelfs mislukkingen) die worden gespind tot successen.
en dan is er nog
- trade tensions met china
- fed die blijft doorhiken
- emerging markets: argentinie, brazilie, india, turkije..
- natuurrampen
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
- handelsoorlog: we weten nog niet hoe die gaat aflopen
- Fed: die is onafhankelijk
- emerging markets en natuurrampen: daar kan Trump niets aan doen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hoelang gaan jullie dat riedeltje nog volhouden? Daags na Trumps verkiezing ging de beurs de hoogte in.
Enkel om de discussie wat gemakkelijker te houden: hoelang duurt het effect nog na van de vorige president: 4 of 8 jaar?
De benoemingen van Gorsuch & Kavanaugh bij het Hooggerechtshof zijn een overwinning die moeilijk te overschatten is voor conservatief Amerika, maar ik ben helemaal niet zeker als Trump wel een conservatief is?
Het Midden-Oosten een non-event? Ik had beter van jou verwacht ...
Het is een regelrechte breuk met decennialang gepamper van pappen en nathouden van de moslimwens om de Joden voor eens en altijd uit het Midden-Oosten te verdrijven.
Vae Victis zou voor iedereen gelden behalve voor de antisemieten?
Wat de begroting betreft heb je wel volledig gelijk, Obama heeft die volledig laten ontsporen en Trump lijkt niet van plan om het tij te keren
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 7 oktober 2018, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
De nieuwe tax op effectenrekeningen ontvangen vandaag.
Als ik die klote extreem linkse kiezers die mij verder willen stropen een kloot kan afdraaien zal ik het ook wel doen.
Als ik die klote extreem linkse kiezers die mij verder willen stropen een kloot kan afdraaien zal ik het ook wel doen.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Je bedoelt de linkse verkozenen?
De linkiewinkies hebben gisteren in de VS ook al een serieuze mep in hun gezicht gekregen. Goed. Ze moeten niet denken dat alleen hun mening juist is en dat ze alle anderen hun willetje mogen opleggen.
De linkiewinkies hebben gisteren in de VS ook al een serieuze mep in hun gezicht gekregen. Goed. Ze moeten niet denken dat alleen hun mening juist is en dat ze alle anderen hun willetje mogen opleggen.
Heb je geen uitweg gezocht dan, reteiP ?
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Idd ... hier alzo via Bolero.
Over welke tax gaat het hier?
Die van boven 500000 euro?
Die van boven 500000 euro?