De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Die linkse kiezers? Laat me niet lachen man, de nva en open vld zijn linkser dan de spa. Wie voerde eerst de speculatietaks in en daarna dit? Dat deed zelfs dirupo niet. Nva is zelfs linkser dan groen, weyts maakt alles kapot op de baan en bartje wil vrijen met almaci door te zeggen dat hun standpunten identiek zijn. En begin niet te zeiken over peeters, nva en open vld keurden alles mee goed. RECHTS LULLEN maar LINKS ZAKKEN VULLEN dat zijn deze blaaskaken. De belastingen verhogen is ook een links item en deze regering deed niets anders. Nog nooit zo een linkse regering gehad dan nu. Trek dus de kiezers van deze eikels een kloot af om het in jouw woorden te zeggen...
T kriebelt...maar ik ga nt reageren...
In plaats van hier over die effectentaks te praten (doe dat in diens thread), mss terug wat meer aandacht voor de beurs. Is nu al derde dag behoorlijke daling.
Maar begrijpt iemand waarom goud vandaag terug -1,5% onderuit gaat. Op dagen als dit en het feit dat de handelsoorlog tussen VS en China aanhoudt zou je verwachten dat goud juist zou stijgen.
Maar begrijpt iemand waarom goud vandaag terug -1,5% onderuit gaat. Op dagen als dit en het feit dat de handelsoorlog tussen VS en China aanhoudt zou je verwachten dat goud juist zou stijgen.
Waarom?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik weet het ook niet. Maar een wetmatigheid uit het verleden blijft waar tot ze niet meer waar is. Denk aan de black swans. Als alle wetmatigheden eeuwig waren dan waren de beurzen perfect efficient en was het effect van elk nieuwtje onmiddellijk en correct in de koers zichtbaar en waren er waarschijnlijk nooit crashes. En dan waren er nooit koopjes.omega6 schreef: ↑8 oktober 2018, 17:55 In plaats van hier over die effectentaks te praten (doe dat in diens thread), mss terug wat meer aandacht voor de beurs. Is nu al derde dag behoorlijke daling.
De reden dat goud nu niet stijgt, komt mede door de situatie in Zuid-Oost-Azië.
Landen als India en Vietnam wantrouwen wat hun eigen munt en kopen als belegging veelal fysiek goud of gouden juwelen. Doordat de roepie zo sterk is gedaald ten opzichte van de dollar, is de vraag naar goud er sterk gedaald.
Landen als India en Vietnam wantrouwen wat hun eigen munt en kopen als belegging veelal fysiek goud of gouden juwelen. Doordat de roepie zo sterk is gedaald ten opzichte van de dollar, is de vraag naar goud er sterk gedaald.
Als je naar de grafiek van bijvoorbeeld een goudmijnenfonds kijkt, dan zie je dat de stijging ook maar in de 2e helft van 2008 begonnen is. Toen was de daling van zowel aandelen als goudmijnfondsen al serieus gevorderd...
Tja, geen idee waarom goud dan de reputatie van safe heaven heeft, dus als al de rest daalt men oa naar goud vlucht. Heb zelf geen goud maar ken toch vrij veel mixfondsen (Flossbach, etc) die toch zo'n 10% goud aanhouden om die reden.
Vroeger zaten hier veel goudkevers maar die hoor je hier ook niet meer..
Het plaatje van de goudkevers was grijsgedraaid: “Het financieel systeem zal spoedig ineenstorten, geld zal waardeloos worden, goud zal het enige betaalmiddel zijn”.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
De Dow piept terug in het groen. Hopelijk zet die ommekeer zich morgen door in Azië en Europa. Het is al welletjes geweest met de angstpsychose door de handelsoorlog, de rentestijging in Amerika, de Italiaanse begroting en de Brexit.
Beurswijsheid:
https://www.youtube.com/watch?v=LiE1VgWdcQM
https://www.youtube.com/watch?v=LiE1VgWdcQM
Weer veel rood vandaag behalve de dollar.