procedure aanvraag kredietkaart
-
anoniem_56
- Newbie

- Contacteer:
procedure aanvraag kredietkaart
Viel me op dat bij de aanvraag van eee kredietkaart ook de naam en gegevens van de werkgever worden gevraagd. Iemand een idee of er ook effectief contact opgenomen wordt met de werkgever?
Lijkt mij nogal onprettig iig als er zulke info wordt doorgespeeld aan de wg, die dient in mijn ogen niet te weten of je al dan niet een kredietkaart hebt.
Lijkt mij nogal onprettig iig als er zulke info wordt doorgespeeld aan de wg, die dient in mijn ogen niet te weten of je al dan niet een kredietkaart hebt.
Re: procedure aanvraag kredietkaart
Met je werkgever zal zeker geen kontakt opgenomen worden ( wet op de privacy ) of in kennis gesteld worden dat U een kredietkaart hebt.
Is enkel om te weten als U zich niet aan de voorwaarden houdt, en er beslag zou worden gelegd te weten waar U werkt.
Doch dit is niet nodig omdat een deurwaarder toch eerst alle gegevens moet natrekken bij de kruispuntbank om te weten welke werkgever U hebt,of waar U inkomsten heeft.. Dus zou mij daar niet teveel van aantrekken, dit is trouwens maar een " moment" opname. Volgende maand hebt U misschien al een andere werkgever of staat U op de dop.
Is enkel om te weten als U zich niet aan de voorwaarden houdt, en er beslag zou worden gelegd te weten waar U werkt.
Doch dit is niet nodig omdat een deurwaarder toch eerst alle gegevens moet natrekken bij de kruispuntbank om te weten welke werkgever U hebt,of waar U inkomsten heeft.. Dus zou mij daar niet teveel van aantrekken, dit is trouwens maar een " moment" opname. Volgende maand hebt U misschien al een andere werkgever of staat U op de dop.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Neen. Waarschijnlijk zal je wel een bewijs van recurrente inkomsten moeten leveren (loonfiche bijvoorbeeld). Het is inderdaad maar een momentopname bij aanvraag; wanneer je een andere job opneemt zal men niet opnieuw vragen om je loon te bewijzen (end dus ook ook niet gekoppelde kredietlijn aan te passen, zelfs wanneer het loon lager ligt).
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Ze zullen nooit contact opnemen idd met je werkgever (begin hier maar is aan ...
)
Maar als bv je loonfiche wordt gevraagd om je recurrente inkomsten te bewijzen, is dit al op z'n minst een check die ze kunnen doen om te kijken dat wat je zegt al op z'n minst overeenkomt.
Maar als bv je loonfiche wordt gevraagd om je recurrente inkomsten te bewijzen, is dit al op z'n minst een check die ze kunnen doen om te kijken dat wat je zegt al op z'n minst overeenkomt.
Dat zal wel verschillen van bank tot bank.SpaarGids56 schreef: ↑9 oktober 2018, 21:59 Viel me op dat bij de aanvraag van eee kredietkaart ook de naam en gegevens van de werkgever worden gevraagd. ...
De voorwaarden zullen tegenwoordig wellicht strenger geworden zijn, maar bij mij heeft daar in ieder geval geen enkele bank ooit naar gevraagd. Zelfs in een tijdelijke werkloosheidsperiode (waar ik eerlijk over was) maakten ze geen problemen over mijn inkomen.
En in de loop der jaren heb ik verschillende kredietkaarten gehad (niet tegelijkertijd uiteraard !)
Momenteel heb ik Keytrade Visa en Argenta Mastercard. Vroeger heb ik ooit Visa van KBC, Bank vd Post, Europabank gehad.