ethias first rekening afsluiten bij 25% afkoop???
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: ethias first rekening afsluiten bij 25% afkoop???
Heeft iemand hier nog nieuws over.
Ik heb nog steeds niet gehoord dat de overname definitief is. Heb gebeld met Ethias en daar weten ze nog niets van de overname van de first contracten.
Dus nog steeds staats garantie.
Ik heb nog steeds niet gehoord dat de overname definitief is. Heb gebeld met Ethias en daar weten ze nog niets van de overname van de first contracten.
Dus nog steeds staats garantie.
Geen bescherming meer via garantiefonds meer voor de die-hard spaarders in de First van Ethias:
https://www.spaargids.be/sparen/ethias- ... en-af.html
https://www.spaargids.be/sparen/ethias- ... en-af.html
Wel mooi geregeld van Ethias, Je kan nog altijd uitstappen aan dezelfde voorwaarden als bij de vorige uitkoopactie.
Bij mij is het geen 25% meer hoor, maar misschien wel hetzelfde premiebedrag. Is hoe dan ook onvoldoende. Wie durft er gelp op te zetten dat dit het laatste voorstel is?
Inderdaad, geen 25%, maar wel hetzelfde bedrag als vorig jaar, wat toch nog mooi is.
Enkel een postbus in Brussel, en de rest te regelen in Ierland, is er voor mij te veel aan.
Ik stap dus uit.
Ik zou zeggen, gegokt en verloren, maar met een beperkt verlies.
Enkel een postbus in Brussel, en de rest te regelen in Ierland, is er voor mij te veel aan.
Ik stap dus uit.
Ik zou zeggen, gegokt en verloren, maar met een beperkt verlies.
Beleggers welke nog niet waren ingegaan op de vorige uitkoopactie's hebben waarschijnlijk nu ook een voorstel van Laguna Life Dac ontvangen ,waarin zij spreken van een uitkooppremie van 25%,maar als ik op hun website ga en waarin zij 3 voorbeelden aanhalen is in die 25% de rente van 2018 inbegrepen,en worden de nog niet uitgestapte beleggers een rad voor hun ogen gedraaid en hebben deze voor het jaar 2018 geen rente .Ik ga toch even ten rade bij Test aankoop vooraleer ik iets zal ondertekenen.
Regorder,
Wees blij dat je nog hetzelfde bedrag krijgt als bij de vorige uitkoopactie. Raar is dat ze een Belgische afdeling hebben (Monument Assurance Belgium) en toch gaan onze rekeningen naar Ierland. Volgens mij enkel om van die Belgische staatsgarantie af te komen.
Wees blij dat je nog hetzelfde bedrag krijgt als bij de vorige uitkoopactie. Raar is dat ze een Belgische afdeling hebben (Monument Assurance Belgium) en toch gaan onze rekeningen naar Ierland. Volgens mij enkel om van die Belgische staatsgarantie af te komen.
Als je test aankoop raadpleegt vraag dan ook of Ethias hiermee van alle verantwoordelijkheid af is mocht er iets foutlopen. Dit lijkt misschien evident, maar anderzijds kan ik ook mijn lening door iemand anders laten afbetalen, en dit melden aan mijn bank. De dag dat er niet meer betaald wordt komt de rekening gewoon bij mij.
Deze verkoop lijkt mij erg eenzijdig.
Deze verkoop lijkt mij erg eenzijdig.
Volgens mijn bescheiden mening mag Laguna niet spreken van een uitkooppremie van 25%.Mijn geld is tot op heden nog altijd in handen van Ethias First en werd mij contractueel een jaarlijkse rente van 4,5% overeengekomen . Ik vermoed ook dat de overname pas in werking treed nadat het in het Staatsblad is verschenen. Wanneer ik nu de rekening maak zou ik amper een uitstappremie van één 20% krijgen en moeten zij niet spreken van 25%.Ik overweeg dan ook om niet in te gaan op hun bod,wanneer ik nog 3 a 4 jaar blijf heb ik hetzelfde kapitaal op de rekening.En die waarborg tot 100000 euro is bij mij ook een vraagteken(zie ARCO)
Ook is geen sprake meer van de 3 maand wettelijke bedenktijd...
Test aankoop raadt aan om te verkopen.
https://www.test-aankoop.be/invest/spar ... gelijkheid
Dit lijkt mij een logische raad. Wanneer je First rekening een beperkt gedeelte van je beleggingen is, bvb. 10%, kan je ze wel behouden wetende dat je een risicovollere belegging hebt.dirk77 schreef: ↑10 oktober 2018, 17:58 Test aankoop raadt aan om te verkopen.
Het is het zelfde bedrag min de rente van vorig jaar.dirk77 schreef: ↑7 oktober 2018, 20:59 Regorder,
Je hebt in het verleden beslist om niet op de voorstellen van dat moment in te gaan. Dat is het verleden en komt niet terug. Vergeet het.
Nu ligt er voorstel op de tafel: je krijgt (blijkbaar) de intrest van 2018 en een premie voor een vervroegde afkoop, samen 25%.
Je hebt de keuze:
1- je neemt de nu de 25%, of
2- je neemt nu de intrest van dit jaar en (waarschijnlijk) de volgende jaren de intrest van de volgende jaren.
Om financieel beter te zijn moet je voor (2) minstens 6-7 jaren je intrest krijgen.
Aan je keuze.
Nu ligt er voorstel op de tafel: je krijgt (blijkbaar) de intrest van 2018 en een premie voor een vervroegde afkoop, samen 25%.
Je hebt de keuze:
1- je neemt de nu de 25%, of
2- je neemt nu de intrest van dit jaar en (waarschijnlijk) de volgende jaren de intrest van de volgende jaren.
Om financieel beter te zijn moet je voor (2) minstens 6-7 jaren je intrest krijgen.
Aan je keuze.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.