De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Al 4de dag op rij rode cijfers. Overal nu -2%. Zie ik het goed dat dit vooral gevolg is van stijging 10Y rente waardoor bedrijfsleningen duurder zullen worden? Handelsoorlog lijkt me minder te spelen want is geen nieuw gegeven.
Het hoeft geen nieuw gegeven te zijn. Zelfs een lang bekend gegeven dat opnieuw onder de aandacht gebracht wordt kan de beleggers de stuipen op het lijf jagen.
Enkel de bankaandelen lijken goed stand te houden...
Ik heb nog een ETF op bankaandelen, en die gaat er vandaag 0,20% op vooruit. Logisch gevolg van die stijging van de 10-jaars rente zeker?
Ik heb nog een ETF op bankaandelen, en die gaat er vandaag 0,20% op vooruit. Logisch gevolg van die stijging van de 10-jaars rente zeker?
De futures staan weer op rood..
begin stilaan toch zenuwachtig te worden
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat ziet er idd slecht uit voor vandaag, ook wordt Europa dubbel getroffen.
Had net wat cadh vrijgemaakt en nog wat andere reserve die stond te wachten. Ben nu wel blij dat ik nog even gewacht heb. Acht toeval natuurlijk.
Vraag is vooral wat amerika vanavond doet.
En ondertussen werk ik aan een lijstje om op te volgen en hopelijk koopjes te doen.
Vraag is vooral wat amerika vanavond doet.
En ondertussen werk ik aan een lijstje om op te volgen en hopelijk koopjes te doen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Tijd om even niet te kijken naar de koersen maar iets anders te gaan doen, beetje sporten ofzo
Jup, maar dat onderschrift is al helemaal verouderd qua port en wenslijst. Ik kijk deze weekend eens naar een update als ik wat tijd heb.
Mss eens binnenkort een nieuw koopjes topick beginnen.
Mss eens binnenkort een nieuw koopjes topick beginnen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Vanuit mijn Bogleheads strategie, heb ik niet de gewoonte om de beurs dagelijks te volgen.
Misschien doe ik dit wel de volgende dagen om de evoluties te kunnen bekomentarieren
Vanmorgen:
- IWDA zakte vanmorgen nog een extra 2% - komt overeen met wat we konden verwachten gezien de daling van de US en de verre oosten beurzen deze nacht.
- IEAG steeg miniem initieel vandaag
Recent verleden:
Midden vorige week
Misschien doe ik dit wel de volgende dagen om de evoluties te kunnen bekomentarieren
Vanmorgen:
- IWDA zakte vanmorgen nog een extra 2% - komt overeen met wat we konden verwachten gezien de daling van de US en de verre oosten beurzen deze nacht.
- IEAG steeg miniem initieel vandaag
Recent verleden:
Midden vorige week
Gisteren avond:
B7H4long schreef: ↑10 oktober 2018, 18:29 Wereldwijd (zoals vertegenwoordigd door MSCI world - en IWDA) verloren de aandelen vandaag 2,01% - het fonds viel terug tot de waarde van eind Juli - YTD daalde tot iets boven 6%
Ook de euro aggregate obligaties ( Barclays index - IEAG funds) gingen vandaag iets naar beneden - YTD is nu -1,2%.
Het resultaat in jouw portefeuille zal afhangen van jouw asset allocatie.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Vanuit jouw strategie, bleef je steeds bij gelijke periodieke stortingen?
Of kan je vanwege een correctie extra bijkopen?
Of kan je vanwege een correctie extra bijkopen?
Ik heb geen "cash buffer". Mijn beleggingen zijn volledige gealloceerd volgens mijn gekozen Asset Allocatie.
Ik heb mijn 60/40 allocatie bepaald volgens mijn risicoprofiel. Ook volg ik een 5/25 herbalanceer regel.
Ik heb geen vast bedrag dat ik beleg. Wel een minimum bedrag aangevuld met de "overschot" van de maand. Mijn strategie voor de aanwending van nieuw cash zal het nieuwe geld sturen naar het deel van mijn portefeuille dat onder het doel% staat, en binnen dat deel naar de positie die het meest negatief staat. Ik koop wel niet voor minieme bedragen; voor ik aankoop op de beurs zal ik steeds wachten tot ik een zeker minimum bedrag heb.
Omdat het aandelen gedeelte de laatste jaren maar bleef stijgen ging alle nieuwe cash de laatste tijd naar het stabiele gedeelte van mijn portefeuille (obligatiefondsen, spaar en termijnrekeningen). Ik was bijna aan een punt gekomen waar de aandelen 65% bereikten, bijna maar net niet :-). Ik was me aan het voorbereiden voor een mogelijke herbalanceren aandelen - > stabiele gedeelte van mijn portefeuille. Dat is nu van de baan.
Het valt nog te bezien waar mijn volgende storting naar toe zal gaan. Mogelijk zal ik nieuwe aandelen kopen. Zoals het nu lijkt is EM het laagst gezakt.
In de Bogleheads thread doe ik maandelijks een simulatie met een 75/25 portefeuille. We zullen zien wat het deze maand zal zijn....
Ik heb mijn 60/40 allocatie bepaald volgens mijn risicoprofiel. Ook volg ik een 5/25 herbalanceer regel.
Ik heb geen vast bedrag dat ik beleg. Wel een minimum bedrag aangevuld met de "overschot" van de maand. Mijn strategie voor de aanwending van nieuw cash zal het nieuwe geld sturen naar het deel van mijn portefeuille dat onder het doel% staat, en binnen dat deel naar de positie die het meest negatief staat. Ik koop wel niet voor minieme bedragen; voor ik aankoop op de beurs zal ik steeds wachten tot ik een zeker minimum bedrag heb.
Omdat het aandelen gedeelte de laatste jaren maar bleef stijgen ging alle nieuwe cash de laatste tijd naar het stabiele gedeelte van mijn portefeuille (obligatiefondsen, spaar en termijnrekeningen). Ik was bijna aan een punt gekomen waar de aandelen 65% bereikten, bijna maar net niet :-). Ik was me aan het voorbereiden voor een mogelijke herbalanceren aandelen - > stabiele gedeelte van mijn portefeuille. Dat is nu van de baan.
Het valt nog te bezien waar mijn volgende storting naar toe zal gaan. Mogelijk zal ik nieuwe aandelen kopen. Zoals het nu lijkt is EM het laagst gezakt.
In de Bogleheads thread doe ik maandelijks een simulatie met een 75/25 portefeuille. We zullen zien wat het deze maand zal zijn....
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik zie in je wenslijstje o.a. het aandeel X-Fab staan.
Was vandaag geen mooie koopgelegenheid dan om een eerste positie in te nemen?
Ikzelf bijv. heb vandaag pakketje bijgekocht aan 6,39 euro.
Voor wie het eerder vroeg..
Volgens bloomberg, gaat er wat geld naar goud, maar vooral naar de japanse yen.
Volgens bloomberg, gaat er wat geld naar goud, maar vooral naar de japanse yen.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor