De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
TIP
Re: De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
Een van de eersten die ik klikte was ok LU1437017863 - Amundi Index S&P 500 UCITS ETF DR
Maar inderdaad de andere waarnaar ik keek zijn meestal distribuerend of synthetisch
Maar inderdaad de andere waarnaar ik keek zijn meestal distribuerend of synthetisch
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Als het ook een Iers fonds moet zijn, op een beurs "in de buurt", vind ik op justetf.com ook alleen CSPX.
Volgens mijn broker is het gemiddelde volume van CSPX op de beurs van Milaan 2-3 keer zo groot als op Euronext Amsterdam.
Als de transactiekosten voor hetzelfde effect dezelfde zijn, dan kies je gewoon best voor de beurs met de grootste volumes, neem ik aan?
Of zijn dat alleen de volumes die via deze broker gaan, en is dat aantal niet zo relevant?
Als de transactiekosten voor hetzelfde effect dezelfde zijn, dan kies je gewoon best voor de beurs met de grootste volumes, neem ik aan?
Of zijn dat alleen de volumes die via deze broker gaan, en is dat aantal niet zo relevant?
Is we een verschil in de spread?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Bedankt voor de tip. Ik ga het bekijken. Maar vind je gewoonlijk niet de "huidige" spread? Kan dat dan niet toevallig hoog of laag zijn, afhankelijk van het moment of dag dat je kijkt?
@woete Op Amsterdam zijn de volumes voor CSPX en CNDX voldoende, zelfs als je met grote bedragen werkt.