De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Goudprijs heeft idd zijn weg naar boven gevonden.
https://www.beursduivel.be/Grondstof-Ko ... t-USD.aspx
De wereldwijde verkoopgolf is even gestopt in Azië. Daar is het sentiment overwegend positief.
Gisteren eindigde IWDA uiteindelijk op -2,69%. IEAG bleef stabiel.
voor vandaag:
Na de sluiting van de Europese beurzen daalde de US beurzen nog zo'n 1,5%.
Om alles in balans te brengen zou IWDA dus kunnen openen met een verlies van een percent of zo.
En dan maar wachten wat de Europese aandelen doen tijdens de dag.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Wie kocht er reeds tijdens deze dip?
Op dit forum zijn er een deel leden die een "cash buffer" aanhouden om te kopen tijden de volgende "dip".
We zijn in een "dip". Hebben jullie allemaal je plan uitgevoerd?
Ik heb dezelfde vraag gesteld vorig jaar tijdens de dip van de zomer, en opnieuw tijdens de correctie van begin dit jaar.
Er waren bitter weinig leden die hadden gekocht tijdens deze dips. En zelfs dan hadden ze niet echt gekocht aan een lagere prijs dan het moment dat ze hun geld opzij gezet hadden. Het aanhouden van de "cash buffer" heeft hun dus rendement gekost.
Persoonlijk denk ik dat "geld opzij zetten om te kopen tijdens de dip" geen efficiënte strategie is.
Op dit forum zijn er een deel leden die een "cash buffer" aanhouden om te kopen tijden de volgende "dip".
Ik heb dezelfde vraag gesteld vorig jaar tijdens de dip van de zomer, en opnieuw tijdens de correctie van begin dit jaar.