De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Goudprijs heeft idd zijn weg naar boven gevonden.
https://www.beursduivel.be/Grondstof-Ko ... t-USD.aspx
De wereldwijde verkoopgolf is even gestopt in Azië. Daar is het sentiment overwegend positief.
Gisteren eindigde IWDA uiteindelijk op -2,69%. IEAG bleef stabiel.
voor vandaag:
Na de sluiting van de Europese beurzen daalde de US beurzen nog zo'n 1,5%.
Om alles in balans te brengen zou IWDA dus kunnen openen met een verlies van een percent of zo.
En dan maar wachten wat de Europese aandelen doen tijdens de dag.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Wie kocht er reeds tijdens deze dip?
Op dit forum zijn er een deel leden die een "cash buffer" aanhouden om te kopen tijden de volgende "dip".
We zijn in een "dip". Hebben jullie allemaal je plan uitgevoerd?
Ik heb dezelfde vraag gesteld vorig jaar tijdens de dip van de zomer, en opnieuw tijdens de correctie van begin dit jaar.
Er waren bitter weinig leden die hadden gekocht tijdens deze dips. En zelfs dan hadden ze niet echt gekocht aan een lagere prijs dan het moment dat ze hun geld opzij gezet hadden. Het aanhouden van de "cash buffer" heeft hun dus rendement gekost.
Persoonlijk denk ik dat "geld opzij zetten om te kopen tijdens de dip" geen efficiënte strategie is.
Op dit forum zijn er een deel leden die een "cash buffer" aanhouden om te kopen tijden de volgende "dip".
Ik heb dezelfde vraag gesteld vorig jaar tijdens de dip van de zomer, en opnieuw tijdens de correctie van begin dit jaar.
Er waren bitter weinig leden die hadden gekocht tijdens deze dips. En zelfs dan hadden ze niet echt gekocht aan een lagere prijs dan het moment dat ze hun geld opzij gezet hadden. Het aanhouden van de "cash buffer" heeft hun dus rendement gekost.
Persoonlijk denk ik dat "geld opzij zetten om te kopen tijdens de dip" geen efficiënte strategie is.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 12 oktober 2018, 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik heb niets gekocht omdat ik niets wil kopen in tijden van grote volatiliteit waarin er meer redenen zijn dat de beurs sterk daalt (veel meer dan een dipje) dan dat de beurs weer stijgt. Daarom mijn aandelenfondsen en aandelentrackers van 70% naar 22% teruggebracht dit jaar. Het is dus niet alleen maar wat cash achter de hand houden.B7H4long schreef: ↑12 oktober 2018, 05:58 Wie kocht er reeds tijdens deze dip?
Ik heb dezelfde vraag geweld vorig jaar tijdens de dip van de zomer, en opnieuw tijdens de correctie van het begin dit jaar.
Ik zie wel over 6 maand waar we staan.
Dat is ook mijn gedacht: veel Spaargidsers wachten op een dip om in te stappen. Wanneer de dip er eindelijk is durven ze niet goed of ze wachten af - want misschien wordt het nog erger en komt er nog een beter instapmoment - en laten de dip voorbijgaan.
Wat een domme knoop ben ik toch zeg! Lachen met StackingGDavy V schreef: ↑11 oktober 2018, 21:08 Goudprijs heeft idd zijn weg naar boven gevonden.
Wordt tijd dat ik een privaat fonds ga oprichten.
Heb eergisteren Skyworks bijgekocht.
Gisteren order op Bpost aan 12,68 en de dagelijkse low was 12,69. Maar ze zijn er niet veel boven gesloten dus wie weet vandaag raap ik ze nog op.
Heb ergens toch nog wat cash gevonden en die gaat naar de brokeraccount nadat ik de rijke mensen taks betaald heb.
Gisteren order op Bpost aan 12,68 en de dagelijkse low was 12,69. Maar ze zijn er niet veel boven gesloten dus wie weet vandaag raap ik ze nog op.
Heb ergens toch nog wat cash gevonden en die gaat naar de brokeraccount nadat ik de rijke mensen taks betaald heb.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Toch weer duidelijk, indien de dollar wat verzwakt stijgen de beurzen...
dateert van 8 oktober, maar toch..
Colruyt investeerd nog 35 miljoen de komende 5 jaar in waterstof economie
https://www.waterstofnet.eu/nl/nieuws/c ... -waterstof
Colruyt investeerd nog 35 miljoen de komende 5 jaar in waterstof economie
https://www.waterstofnet.eu/nl/nieuws/c ... -waterstof
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Daar gaan we opnieuw volgende week
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Ik dacht dat de Verenigde Staten en Saudi-Arabië zulke goede vrienden waren geworden sinds het bezoek van Trump?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Neen. Buiten misschien op de petroleum aandelen.
In Beieren waren er vandaag deelstaatverkiezingen. De CSU, partner van de CDU in de nationale regering, zal er haar decennialange absolute meerderheid kwijtspelen. Dat zal de regering-Merkel in Berlijn nog verder verzwakken.