B7H4long VS Omega6
TIP
Re: B7H4long VS Omega6
Je kan al bijvoorbeeld stellen dat iedere portfolio maximum x aantal procent aandelen mag hebben en een minimum aantal.
Ik kan ook een portfolio maken met 100% aandelen en beter doen als een 50/50 in een stierenmarkt.
Los daarvan vind ik deze discussie een beetje spijtig beide portfolio's hebben een andere strategie en beide hebben andere accenten het is maar wat het beste bij je past als belegger en dan nog op welke termijn ga je vergelijken?
1 maand? 3 maand? 1 jaar? 20 jaar?
Mag mijn growth portfolio ook meedoen of mijn buffet portfolio?
Ik kan ook een portfolio maken met 100% aandelen en beter doen als een 50/50 in een stierenmarkt.
Los daarvan vind ik deze discussie een beetje spijtig beide portfolio's hebben een andere strategie en beide hebben andere accenten het is maar wat het beste bij je past als belegger en dan nog op welke termijn ga je vergelijken?
Mag mijn growth portfolio ook meedoen of mijn buffet portfolio?

Wat kan men op een maand zeggen? Op zo'n tijdsinterval weegt geluk zwaarder door dan competentie. Outperformance is maar meetbaar op langere termijn. Vijf jaar misschien, of nog beter twintig. Alleszins een interval dat een berenmarkt en een stierenmarkt omvat.Tiziano schreef: ↑16 oktober 2018, 22:01 Je kan al bijvoorbeeld stellen dat iedere portfolio maximum x aantal procent aandelen mag hebben en een minimum aantal.
Mag mijn growth portfolio ook meedoen of mijn buffet portfolio?![]()
Probleem is dat Omega6 B7H4 eerder al verweet dat backtesting versus de MK Mixer valsspelen is. Geen onterecht punt op zich, maar als we niet mogen backtesten is de enige manier om dit duel te beslechten... twintig jaar te wachten.
Dit draadje loopt hier vlot. Alleen de twee protagonisten blijven vrij stil 

Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Betere titel zou zijn B7H4long vs Omega6 vs MijnKapitaal
Als ik in hun threads wat lees heb ik toch de indruk dat omega6 maar bvb ook vortex en anderen veel moeite doen om met eigen onderbouwde inzichten te argumenteren. De meeste posts van B7H4long zijn zeer langdradig om lezen, veel theorie elders gepikt, vaak ontwijkend en weinig eigen opvattingen. Heb toch meer respect voor mensen die de moeite doen om iets nieuws bij te brengen aan het forum.
Quality growth investor
Bedankt voor het compliment.
Inderdaad, de bedoeling van mijn posts is om naar bewezen strategien te verwijzen en die te voorzien van de nodige referenties om de antwoorden te onderbouwen. De overgrote meerderheid van de onderwerpen die hier aan bod komen zijn reeds door veel slimmere mensen op een succesvolle manier bestudeerd en beantwoord. Ik zie geen reden om een creatief antwoord te verzinnen dat nog niet bewezen is. Effectief beleggen kan je op een heel saaie manier doen en hoeft niet veel tijd te vragen. Dit geeft je als de belegger tijd om te doen wat je echt graag doet. In mijn mening is je opgebouwde kapitaal is niet iets waar je mee speculeert of gokt.
Ik hou niet van one-liners en sound-bytes. Dikwijls steek ik dan ook tijd in mijn posts om dieper in te gaan op de context van het onderwerp. Dit forum heeft leden met verschillende niveaus van ervaring. Ik probeer zo veel mogelijk op een praktische manier te tonen hoe ieder zelf hun analyse kunnen doen en hun antwoorden vinden.
(ja ik weet het, sommigen wensen een "guru" antwoord, om dan verder te gaan - dat ben ik niet, zo werk ik niet).
Antwoorden op een vraagstelling die vaag geformuleerd is zijn dikwijls naast de kwestie en niet toepasseleijk voor de vraagsteller. Ook hebben de bijkomende vragen als doel om de vraagsteller dieper te doen nadenken.
Inderdaad, de bedoeling van mijn posts is om naar bewezen strategien te verwijzen en die te voorzien van de nodige referenties om de antwoorden te onderbouwen. De overgrote meerderheid van de onderwerpen die hier aan bod komen zijn reeds door veel slimmere mensen op een succesvolle manier bestudeerd en beantwoord. Ik zie geen reden om een creatief antwoord te verzinnen dat nog niet bewezen is. Effectief beleggen kan je op een heel saaie manier doen en hoeft niet veel tijd te vragen. Dit geeft je als de belegger tijd om te doen wat je echt graag doet. In mijn mening is je opgebouwde kapitaal is niet iets waar je mee speculeert of gokt.
Ik hou niet van one-liners en sound-bytes. Dikwijls steek ik dan ook tijd in mijn posts om dieper in te gaan op de context van het onderwerp. Dit forum heeft leden met verschillende niveaus van ervaring. Ik probeer zo veel mogelijk op een praktische manier te tonen hoe ieder zelf hun analyse kunnen doen en hun antwoorden vinden.
(ja ik weet het, sommigen wensen een "guru" antwoord, om dan verder te gaan - dat ben ik niet, zo werk ik niet).
In gevallen waar de vraagstelling niet duidelijk is, zijn bijkomende inlichtingen nodig om de vraag te kunnen beantwoorden.lewis_carroll schreef:If you don't know where you are going, any road will get you there.
Antwoorden op een vraagstelling die vaag geformuleerd is zijn dikwijls naast de kwestie en niet toepasseleijk voor de vraagsteller. Ook hebben de bijkomende vragen als doel om de vraagsteller dieper te doen nadenken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Full Member
Was er maar een metric die de return van een portfolio afweegt tegenover het onderliggende risico

Jij denkt dat je de markt kan voorspellen? Good luck.sortino schreef: ↑17 oktober 2018, 15:49 Als ik in hun threads wat lees heb ik toch de indruk dat omega6 maar bvb ook vortex en anderen veel moeite doen om met eigen onderbouwde inzichten te argumenteren. De meeste posts van B7H4long zijn zeer langdradig om lezen, veel theorie elders gepikt, vaak ontwijkend en weinig eigen opvattingen. Heb toch meer respect voor mensen die de moeite doen om iets nieuws bij te brengen aan het forum.
Ik schreef: "Als ik in hun threads wat lees heb ik toch de indruk dat omega6 maar bvb ook vortex en anderen veel moeite doen om met eigen onderbouwde inzichten te argumenteren."
Ik schreef juist dat argumenteren met onderbouwde inzichten een goede zaak is. Wat had u anders begrepen?
Dus al de (value) aandeel beleggers op dit forum zijn volgens jou idioten?ignition schreef: ↑17 oktober 2018, 19:44Jij denkt dat je de markt kan voorspellen? Good luck.sortino schreef: ↑17 oktober 2018, 15:49 Als ik in hun threads wat lees heb ik toch de indruk dat omega6 maar bvb ook vortex en anderen veel moeite doen om met eigen onderbouwde inzichten te argumenteren. De meeste posts van B7H4long zijn zeer langdradig om lezen, veel theorie elders gepikt, vaak ontwijkend en weinig eigen opvattingen. Heb toch meer respect voor mensen die de moeite doen om iets nieuws bij te brengen aan het forum.
Is het niet de bedoeling op een forum van anderen te leren of alleen mekaar af te breken? Misschien begrijp ik u verkeerd.
Laatst gewijzigd door sortino op 17 oktober 2018, 20:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Quality growth investor
Ik bedoel dat alle theorieën die hier worden neergepend ooit wel eerder zijn verkondigd door deskundige mensen. Die theorieën kunnen aan een individuele Spaargidser nieuwe inzichten verschaffen, en daarom is het goed dat ze hier worden herhaald, maar het zijn geen theorieën die door een Spaargidser zijn uitgevonden.