De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Dat zou mooi zijn. Meer koopkansen!
https://www.beursduivel.be/Column/28629 ... -2008.aspx
De Q4 outlooks van Goldman Sachs en Morgan Stanley. Belooft niet veel goeds. Wat denken jullie?
Persoonlijk denk ik dat Q4 resultaten beter zullen zijn dan Q4 2017 al was het maar door de tax cuts die ook de vorige kwartalen hebben geholpen. Anderzijds lijken we toch dichter bij een periode van krimp te komen.
De Q4 outlooks van Goldman Sachs en Morgan Stanley. Belooft niet veel goeds. Wat denken jullie?
Persoonlijk denk ik dat Q4 resultaten beter zullen zijn dan Q4 2017 al was het maar door de tax cuts die ook de vorige kwartalen hebben geholpen. Anderzijds lijken we toch dichter bij een periode van krimp te komen.
Quality growth investor
Tja, wanneer is de daling wel groot genoeg dan?
Geen mens die kan voorspellen waar we over een half jaar staan...
Wie durft hier nu zijn aankopen te publiceren ? (om gepoch achteraf te vermijden).
Ik ga wat IWDA of IUSN kopen wanneer mijn loon gestort is.
Gisteren ingestapt in Covestro. Overweeg ook om bij aanhoudende zwakte ook nog minstens een van volgende vier bij te kopen: Tessenderlo, Recticel, Sioen of GBL. Bekaert, Michelin, Ter Beke en ABI zou ik momenteel ook durven bijkopen, ware het niet dat ik vind dat ik er al genoeg van heb.
Genoeg concrete naampjes? Binnen een paar jaar zal ik weten of er toppers of enkel floppers in dat lijstje zaten.
Ik heb eigenlijk nog niet nagedacht over wanneer ik vroeger zou instappen, alleen heb ik het gevoel dat de daling nog niet voorbij is, indien de beurs richting -40 a -50% gaat ga ik wel naar 90/10 AA.
Even afwachten welke richting het uitgaat
En waarom zouden de beurzen richting -50 % gaan?
ben je gestopt met uw site?
met deze gebeurtenissen van de laatste weken is het interessant om nog eens een update te geven?
Ik heb de laatste periode weinig tijd gehad om nog nieuwe artikels te schrijven, ben ook minder actief op het forum, wou wel sowieso een update geven van de portefeuilles na 31 oktober om te kijken hoe deze zich gedragen hebben. En heb ook nog een artikel van Belca2 klaarstaan wat ik nog moet publiceren.
Volgende week congé, normaal heb ik dan wel tijd.
Volgende week congé, normaal heb ik dan wel tijd.
Ik wacht nog af. Volgens mij kan het nog stukje lager.
Heb vandaag Melexis bijgekocht tegen 52,45. Gemiddelde was 59 eur.
Vrees die gekke kroonprins uit de zandbak. Heeft blijkbaar een blauwtje opgelopen. Weinig geweten: die zandmannetjes hebben reeds 3 maal het drinkwater van een grote Am. stad willen vergiften (oa San Francisco ?) en waren laatste maal tot binnen de omheining doorgedrongen.
Vrees die gekke kroonprins uit de zandbak. Heeft blijkbaar een blauwtje opgelopen. Weinig geweten: die zandmannetjes hebben reeds 3 maal het drinkwater van een grote Am. stad willen vergiften (oa San Francisco ?) en waren laatste maal tot binnen de omheining doorgedrongen.
Ik had al lang geleden beslist hoe ik bijkoop bij dalingen. Ik heb er toen even mee bezig geweest om uit te pluizen hoe frequent een dip/correctie/crash voorkomt, hoeveel ik cash aanhou, hoeveel geld er per maand beschikbaar bijkomt, hoeveel er actief staat, verhouding tussen cash/actief, hoelang een bearmarket kan duren, hoeveel het "kost" om zoveel cash aan te houden..
Dan moet ik op het moment zelf niet afgaan op het gevoel, maar met een eigen uitgedachte leidraad. Ik heb zo'n zaken liever van voordien al eens doordacht dan op het moment zelf te moeten wikken en wegen.
Dan moet ik op het moment zelf niet afgaan op het gevoel, maar met een eigen uitgedachte leidraad. Ik heb zo'n zaken liever van voordien al eens doordacht dan op het moment zelf te moeten wikken en wegen.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
& hoe ziet uw plan er uit?Cydox schreef: ↑25 oktober 2018, 18:46 Ik had al lang geleden beslist hoe ik bijkoop bij dalingen. Ik heb er toen even mee bezig geweest om uit te pluizen hoe frequent een dip/correctie/crash voorkomt, hoeveel ik cash aanhou, hoeveel geld er per maand beschikbaar bijkomt, hoeveel er actief staat, verhouding tussen cash/actief, hoelang een bearmarket kan duren, hoeveel het "kost" om zoveel cash aan te houden..