Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
TIP
Re: Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
Dat was volgens mij niet de enige onjuistheid/onvolledigheid. En het gaat ook over de gekleurde toon die ik persoonlijk vaak in je posts opmerk.
Dan: welk deel van wat ik schreef is niet korrekt of niet objectief?
Het kan zijn dat jij graag had dat het anders zou zijn... maar dit maakt de feiten niet minder korrekt en objectief. :-)
Het kan zijn dat jij graag had dat het anders zou zijn... maar dit maakt de feiten niet minder korrekt en objectief. :-)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Nu nog.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Misschien omdat ze maar x mensen in dienst hebben , geen duur kantoor net , geen dure sponsordeals.
[/quote]
Nee, een deel van de beheerskost is voor hen.
Nah, ik houd het bij ETF's: geen instapkosten en een fractie van de beheerskost.
Niks van wat je schreef is correct, objectief of volledig.
Tax op aan en verkoop index ETF's is 0,12%, 0,35% of 1,32%, afhankelijk van de registratie. 30% RV op distributie van dividenden of rente (obligatie tracker). Transactie kost is afhankelijk van brooker en bedrag dat je investeert.B7H4long schreef:Index: Transactiekosten voor zowel aankoop als verkoop: 6,5 Euro, tax: 0,15%
Actieve Fondsen: Geen kosten/taksen bij aankopp -- bij verkoop 1,32% taks + 30% RV op meerwaarde aandelen + kosten bank + eventueel boete als je te snel verkoopt.
Actieve kapitalisatie fondsen bij verkoop 1,32%, geen meerwaarde tax bij 100% aandelen fondsen, wel 30% meerwaarde belasting op het obligatie gedeelte indien een fonds meer dan 10% obligaties bevat.
Geen tax bij aan of verkoop van distributie fondsen, wel 30% RV op het uitgekeerde dividend / rente (en meerwaarde als het om obligatie fondsen gaat), ook hier geen meerwaarde belasting op het aandelengedeelte.
Bedankt voor de volledigere lijst.
Kan je dit nu terugbrengen tot de gevallen die van toepassing zijn op de fondsen van deze thread.
Kan je dit nu terugbrengen tot de gevallen die van toepassing zijn op de fondsen van deze thread.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Zal je onderschrift eens quoten "doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen"
Evita, als ik mij niet vergis bent u toch Xavier De Pauw (topman bij MeDirect)?evita schreef: ↑26 oktober 2018, 17:51Als u dit niet vertrouwt dan koopt u best uw fondsen bij de grootbanken. Daar mag u dan, voor dezelfde fondsen, 3 à 4 % instapkosten betalen !ignition schreef: ↑26 oktober 2018, 14:41
Kan je met ETF's ook als je een account aanmaakt bij degiro. Dan betaal je enkel de beurstaks van 0,12%.
Dat is waar maar lijkt mij maar een kleine moeite? Ik ben daar 5 minuten per maand mee bezig.
Weet niet of dit een voordeel is. Je moet je ook afvragen waarom Medirect gratis instappen aanbiedt in deze fondsen. Dit is niet uit liefdadigheid...
Ik zou mij dan toch bij objectieve feiten houden en niet overdrijven ...
omega6 Marc Coucke
annetje prinses Mathilde
laeka alexander van damme
kevva Philip Geubels
dat wis ik al maar wie is Platin dan
ps xavier zit bij Petercam een groot vermogensbeheerder
annetje prinses Mathilde
laeka alexander van damme
kevva Philip Geubels
dat wis ik al maar wie is Platin dan
ps xavier zit bij Petercam een groot vermogensbeheerder
Oei, ik zie dat je mij als inspirerend forumlid uit je onderschrift verwijderd hebt en vervangen door platin. Ik heb er gelegen.
Soms voel je je zo klein,
en diep van binnen kwijn je weg van de pijn
je doet je voor als een winnaar
maar vanbinnen ben je broos,
heel geremd en hulpeloos
in je hart ben je vernederd en boos
porselein...?
en diep van binnen kwijn je weg van de pijn
je doet je voor als een winnaar
maar vanbinnen ben je broos,
heel geremd en hulpeloos
in je hart ben je vernederd en boos
porselein...?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Heb even een backtesting gedaan op portfolio visualiseer
Gespreid instappen per maand van 1972 tot nu
CAGR: 22,90%
Gespreid instappen per jaar van 1972 tot nu
CAGR: 22,83%
Geen groot verschil dus.
Gespreid instappen per maand van 1972 tot nu
CAGR: 22,90%
Gespreid instappen per jaar van 1972 tot nu
CAGR: 22,83%
Geen groot verschil dus.
Vrijwilligers gevraagd
Blijkbaar is de MK mixer ideaal voor een beginnende beleger. (initieel 2500 Euro, maandelijks 100 Euro)
Persoonlijk geloof ik dat zelfs voor deze situatie een portefeuille gebaseerd op de Bogleheads principes geen slechte figuur zou maken.
We zullen het enkel weten als we een simulatie maken en ervoor zorgen dat alle elementen (kosten, taksen) meegenomen worden.
+ Zelf wil ik wel de Boglehead versie (virtueel, in M*) bijhouden en maandelijks publiceren. Ik zal de strategie op voorhand beschrijven.
+ Wie wil de MK Mixer portefeuille maandelijks opvolgen?
+ Zijn er eventueel ook liefhebbers om GiGo toe te passen?
+ Misschien zijn er nog anderen die nog een andere strategie willen simuleren
We zouden kunnen afspreken om op 31/12 te beginnen.
Blijkbaar is de MK mixer ideaal voor een beginnende beleger. (initieel 2500 Euro, maandelijks 100 Euro)
Persoonlijk geloof ik dat zelfs voor deze situatie een portefeuille gebaseerd op de Bogleheads principes geen slechte figuur zou maken.
We zullen het enkel weten als we een simulatie maken en ervoor zorgen dat alle elementen (kosten, taksen) meegenomen worden.
+ Zelf wil ik wel de Boglehead versie (virtueel, in M*) bijhouden en maandelijks publiceren. Ik zal de strategie op voorhand beschrijven.
+ Wie wil de MK Mixer portefeuille maandelijks opvolgen?
+ Zijn er eventueel ook liefhebbers om GiGo toe te passen?
+ Misschien zijn er nog anderen die nog een andere strategie willen simuleren
We zouden kunnen afspreken om op 31/12 te beginnen.
Diezelfde wereldbeurzen waren wel maandenlang aan het stijgen in een veel hoger tempo dan het mixerfonds. “Ach, kijk maar eens hoe goed dit mixerfonds zal standhouden wanneer de beurzen dalen” werd toen gezegd... Blijkbaar zijn de indexbeleggers toch beter af...