DB Max
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
DB Max
Ik zie net dat ze de rente van 4% naar 3% teruggebracht hebben. Spijtig maar te verwachten.
Re: DB Max
frank schreef: Ik zie net dat ze de rente van 4% naar 3% teruggebracht hebben. Spijtig maar te verwachten.
van de zichtrekening bedoel je toch hé ?
Waiting for the financial meltdown...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ja, de zichtrekening. Alhoewel ik de rentes van 1 van hun twee spaarrekengen nergens meer op de site terugvind.
MJJ schreef: Best ga je dan naar keytrade over.
Hun online banking systeem is veel overzichtelijker,
veel sneller (hoewel sneller zijn dan DB meestal niet moeilijk is)
En hun aanbod is ongeveer gelijklopend.
Verder zal keytrade u niet lastigvallen met allerhande promoties en beleggingsproducten.
Iets wat me bij DB serieus tegenstak
+ je krijgt 5 cent per overschrijving
Idd, Keytrade is veel sneller en gebruikersvriendelijker.
Maar ik heb ook een rekening voor DB geopend en tijd geleden, toen hun 4,25+1 gegarandeerd was voor een jaar. Als telefoonnummer heb ik een fax-nummer opgegeven. Nu kunnen ze me dus niet bellen :p
En DB wil toch nooit iets op papier zetten, dus faxen krijg ik ook niet :p
Waiting for the financial meltdown...
-
- VIP member
- Contacteer:
Is online banking eigenlijk ook gratis zonder db max? Ik vind daar geen info over o de site
Sebastiaan,
Het enige wat ik heb gevonden is het online banking reglement van DB: https://secure.deutschebank.be/login/lo ... ationid=21
Hierin worden geen bedragen vermeld, wel dat ze bij het onderschrijven van een online account de kosten zullen mededelen en ...dat ze het recht hebben om dit eenzijdig te wijzigen. Opzegtermijn van 30 dagen.
DB Max wordt met andere woorden maximaal gepromoot.
I.11 Tarifering en kosten
Artikel 15 – Tarifering en kosten
De tarieven en kosten verbonden aan Online Banking of aan één of
meerdere Toepassingen worden bij het onderschrijven van de relevante
Toepassingen meegedeeld aan de gebruiker. De Bank behoudt zich
evenwel het recht voor deze tarifering en/of kosten te wijzigen conform
artikel 17 van onderhavig reglement.Behoudens afwijkende bepaling zijn de volgens de modaliteiten van het
K.B. van 23 maart 1995 bekend gemaakte tarieven voor verrichtingen
uitgevoerd door Deutsche Bank N.V. integraal van toepassing op Online
Banking.
I.13 Aanpassing van modaliteiten en voorwaarden
Artikel 17 – Aanpassing van modaliteiten en voorwaarden
De inhoud van Online Banking, de Toepassingen, de functionaliteiten, de
tarifering, de toegangsmogelijkheden, de toepasselijke plafonds, alsook
onderhavig reglement kunnen op eenzijdig initiatief van de Bank worden
gewijzigd.
In principe wordt elke wijziging van de contractuele voorwaarden en
modaliteiten inzake Online Banking die op initiatief van de Bank wordt
doorgevoerd, door de Bank minstens 30 (dertig) dagen op voorhand aan de gebruiker meegedeeld. Elke wijziging wordt geacht door de gebruiker te zijn aanvaard indien de gebruiker geen gebruik heeft gemaakt van zijn recht om de dienstverlening op te zeggen binnen de genoemde periode
van 30 dagen.
Het enige wat ik heb gevonden is het online banking reglement van DB: https://secure.deutschebank.be/login/lo ... ationid=21
Hierin worden geen bedragen vermeld, wel dat ze bij het onderschrijven van een online account de kosten zullen mededelen en ...dat ze het recht hebben om dit eenzijdig te wijzigen. Opzegtermijn van 30 dagen.
DB Max wordt met andere woorden maximaal gepromoot.
I.11 Tarifering en kosten
Artikel 15 – Tarifering en kosten
De tarieven en kosten verbonden aan Online Banking of aan één of
meerdere Toepassingen worden bij het onderschrijven van de relevante
Toepassingen meegedeeld aan de gebruiker. De Bank behoudt zich
evenwel het recht voor deze tarifering en/of kosten te wijzigen conform
artikel 17 van onderhavig reglement.Behoudens afwijkende bepaling zijn de volgens de modaliteiten van het
K.B. van 23 maart 1995 bekend gemaakte tarieven voor verrichtingen
uitgevoerd door Deutsche Bank N.V. integraal van toepassing op Online
Banking.
I.13 Aanpassing van modaliteiten en voorwaarden
Artikel 17 – Aanpassing van modaliteiten en voorwaarden
De inhoud van Online Banking, de Toepassingen, de functionaliteiten, de
tarifering, de toegangsmogelijkheden, de toepasselijke plafonds, alsook
onderhavig reglement kunnen op eenzijdig initiatief van de Bank worden
gewijzigd.
In principe wordt elke wijziging van de contractuele voorwaarden en
modaliteiten inzake Online Banking die op initiatief van de Bank wordt
doorgevoerd, door de Bank minstens 30 (dertig) dagen op voorhand aan de gebruiker meegedeeld. Elke wijziging wordt geacht door de gebruiker te zijn aanvaard indien de gebruiker geen gebruik heeft gemaakt van zijn recht om de dienstverlening op te zeggen binnen de genoemde periode
van 30 dagen.
Ik heb enkele vragen over DB Max:
- Ik heb momenteel enkel een spaarrekening bij DB maar een overboeking ernaar doet bijna een week. Zelfs een interne transfer van mijn DB Intensiv plus naar mijn DB e-saving duurde 3 werkdagen. Nu vraag ik mij af hoe het met de zichtrekening zit? Duurt het ook zolang vooraleer betalingen uitgevoerd worden en de inkomsten op de rekening staan?
- Aangezien ik Deutsche Bank momenteel nog maar aan het "testen" ben heb ik slechts enkele honderden euros aan spaargeld op de rekening staan. Moet ik dat aanvullen tot 1000 euro vooraleer ik DB Max kan aanvragen?
- Moet er zolang je DB Max hebt altijd minstens 1000 euro in totaal op 1 van de rekeningen staan?
- Wat is jullie algemene tevredenheid over DB Max? Zij er écht géén kosten aan verbonden. Hiermee bedoel ik de kleine lettertjes die meestal achteraf opgemerkt worden...?
Met dank.
- Ik heb momenteel enkel een spaarrekening bij DB maar een overboeking ernaar doet bijna een week. Zelfs een interne transfer van mijn DB Intensiv plus naar mijn DB e-saving duurde 3 werkdagen. Nu vraag ik mij af hoe het met de zichtrekening zit? Duurt het ook zolang vooraleer betalingen uitgevoerd worden en de inkomsten op de rekening staan?
- Aangezien ik Deutsche Bank momenteel nog maar aan het "testen" ben heb ik slechts enkele honderden euros aan spaargeld op de rekening staan. Moet ik dat aanvullen tot 1000 euro vooraleer ik DB Max kan aanvragen?
- Moet er zolang je DB Max hebt altijd minstens 1000 euro in totaal op 1 van de rekeningen staan?
- Wat is jullie algemene tevredenheid over DB Max? Zij er écht géén kosten aan verbonden. Hiermee bedoel ik de kleine lettertjes die meestal achteraf opgemerkt worden...?
Met dank.
ik heb al een tijdje DB Max. Ik vind de internettoepassing overzichtelijk, maar er is een groot nadeel: de betalingen die je doet en stortingen die je krijgt, zijn niet meteen zichtbaar. De betalingen gebeuren wel meteen, en het geld komt bij de meeste banken de dag erna toe, maar op je eigen account zie je elke verrichting pas een dag na de valutadatum.
je moet geen duizend euro op je account laten staan, gewoon in het begin erop zetten, daarna mag het zelfs leeg staan.
als ik het goed begrijp het je nu alleen een spaarrekening (of zelfs 2). volgens mij moet je dan eerst db max aanvragen, en daarna krijg je je brieven en documenten waar ze je vragen om 1000 euro te storten.
ik denk trouwens dat als je dbmax hebt, dat dan je probleem met aanrekening van kosten voor het verzenden van uitreksels weg is. want er staat uitdrukkelijk in de technische fiche dat verzenden van rekeninguitreksels gratis is indien trimestrieel (en dat staat standaard zo).
http://www.deutschebank.be/nl/content/b ... fiche.html
op de detailfiche van de spaarrekeningen appart staat daarentegen duidelijk dat je moet betalen voor het zenden van de uitreksels (http://www.deutschebank.be/nl/content/s ... etail.html).
dus ik zou je 2 spaarrekeningen opzeggen en dbmax aanvragen (daar zit toch ook een spaarrekening bij).
ik ben over het algemeen wel tevreden over dbmax, alleen dat de verrichtingen zo traag zichtbaar zijn is echt soms vervelend.
de gratis kredietkaart is ook wel handig, als je er een bedrag mee betaalt, is dat ook zichtbaar op je online account zodat je je uitgaven goed kan opvolgen.
je moet geen duizend euro op je account laten staan, gewoon in het begin erop zetten, daarna mag het zelfs leeg staan.
als ik het goed begrijp het je nu alleen een spaarrekening (of zelfs 2). volgens mij moet je dan eerst db max aanvragen, en daarna krijg je je brieven en documenten waar ze je vragen om 1000 euro te storten.
ik denk trouwens dat als je dbmax hebt, dat dan je probleem met aanrekening van kosten voor het verzenden van uitreksels weg is. want er staat uitdrukkelijk in de technische fiche dat verzenden van rekeninguitreksels gratis is indien trimestrieel (en dat staat standaard zo).
http://www.deutschebank.be/nl/content/b ... fiche.html
op de detailfiche van de spaarrekeningen appart staat daarentegen duidelijk dat je moet betalen voor het zenden van de uitreksels (http://www.deutschebank.be/nl/content/s ... etail.html).
dus ik zou je 2 spaarrekeningen opzeggen en dbmax aanvragen (daar zit toch ook een spaarrekening bij).
ik ben over het algemeen wel tevreden over dbmax, alleen dat de verrichtingen zo traag zichtbaar zijn is echt soms vervelend.
de gratis kredietkaart is ook wel handig, als je er een bedrag mee betaalt, is dat ook zichtbaar op je online account zodat je je uitgaven goed kan opvolgen.
Allemaal goed en wel, maar dat is toch nog geen enkele garantie dat DB voor die spaarrekening niet de perodiciteit standaard op één maand zal zetten hoor!lotty schreef: ../...
lees maar eens de volgende thread goed door i.v.m. het aanrekenen van kosten:
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl
gewoonweg onduidelijke berichtgeving van die bank en daarenboven frustrerend voor de gebruikers!
ik heb de indruk dat de mensen die kosten aangerekend kregen alleen een spaarrekening hebben (of een spaarrekening appart van dbmax).
bij mij was het wel standaard op 3-maandelijks gezet. ik veronderstel dat dat bij iedereen zo is die dbmax opent?
bij mij was het wel standaard op 3-maandelijks gezet. ik veronderstel dat dat bij iedereen zo is die dbmax opent?
Ik heb een DBMAX + DB Plus + DB Intensiv tegelijk aangevraagd. Voor alledrie stond in mijn contract dat het per drie maand moest en er geen kosten waren. In praktijk blijkt dat de spaarrekeningen per maand werden gezet. Ik heb er zelf 1 maand na opening voor gebeld, omdat ik al uitreksels toekreeg. Ze verzekerden me toen dat alles op 3 maandelijks stond.lotty schreef: ik heb de indruk dat de mensen die kosten aangerekend kregen alleen een spaarrekening hebben (of een spaarrekening appart van dbmax).
hmja dan weet ik het ook niet meer.frank schreef:Ik heb een DBMAX + DB Plus + DB Intensiv tegelijk aangevraagd. Voor alledrie stond in mijn contract dat het per drie maand moest en er geen kosten waren. In praktijk blijkt dat de spaarrekeningen per maand werden gezet. Ik heb er zelf 1 maand na opening voor gebeld, omdat ik al uitreksels toekreeg. Ze verzekerden me toen dat alles op 3 maandelijks stond.lotty schreef: ik heb de indruk dat de mensen die kosten aangerekend kregen alleen een spaarrekening hebben (of een spaarrekening appart van dbmax).
@campzie, mss toch maar beter gewoon wegblijven van DB dan, kwestie van verdere onduidelijkheden en frustraties te vermijden ?
-
- Sr. Member
Neen, ik heb het volledige dbmax genomen en heb het ook zitten: maandelijkse uittreksels en tegen betaling. Ik ben vooral verveeld met het feit dat iemand bij DB dat zomaar heeft beslist in mijn plaats en zonder mij te contacteren. Maar ik mag wel de kosten dragen!lotty schreef: ik heb de indruk dat de mensen die kosten aangerekend kregen alleen een spaarrekening hebben (of een spaarrekening appart van dbmax).
ofwel is het een lacune in hun software (die uiteraard niet zal worden toegegeven, wat dacht je)...waarvoor uiteindelijk steeds de nietsvermoedende klant moet opdraaien en zoals altijd compleet machteloos staat, want hoe kun je dat nu gaan bewijzen.
ik heb ook dbmax en db intensiv plus en ben ook "getroffen": 't lijkt wel een virus!
je kunt dus weeral aan de telefoon gaan hangen...
ik heb ook dbmax en db intensiv plus en ben ook "getroffen": 't lijkt wel een virus!
yezzer schreef: ofwel is het een lacune in hun software (die uiteraard niet zal worden toegegeven, wat dacht je)...waarvoor uiteindelijk steeds de nietsvermoedende klant moet opdraaien en zoals altijd compleet machteloos staat, want hoe kun je dat nu gaan bewijzen.
Ik heb vandaag al voor de derde dag op rij gebeld naar DB om te vragen hoeveel ik nu eigenlijk ga moeten betalen (aangezien ik na elke verrichting die ik deed uittreksels toegestuurd kreeg). Ze hebben nog steeds niet kunnen antwoorden. al hadden ze me gisteren beloofd me dezelfde dag nog terug te bellen. Dat deden ze niet. Vandaag heb ik hen dan weer gecontacteerd maar de klantendienst kan dat niet te weten komen want het is een andere dienst die dat doet. Het zou enkele dagen duren vooraleer ik weet hoeveel ik nog ga moeten betalen om bij DB klant te mogen zijn. Indien ze me er niks voor zouden aanrekenen, wil ik overwegen om DB Max te worden. Klant is koning zeggen ze dan