Pensioensparen stoppen bij ERGO
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Pensioensparen stoppen bij ERGO
ja vervroegd afhalen zou ik zeker niet doen, overzetten of premievrij maken lijkt mij het beste. Het lastige is dat die gegarandeerde 2,5% op tak 21-gedeelte nu heel mooi is ... alleen ten koste van wat gaat het allemaal? Ik zie er eerlijk gezegd ook geen klaarheid in en het feit dat er ook geen persoonlijke makelaar meer is helpt de transparantie/toegankelijkheid ook niet verder.
-
- Full Member
- Contacteer:
Je kan ook een reserveoverdacht naar een pensioenspaarverzekeing doen. Dan enkel uitstapkosten maar geen 33%.
En dan via fonds verder sparen om nog wat rendeent te hebben.
En dan via fonds verder sparen om nog wat rendeent te hebben.
Mijn ex-Ergo/HMI agent (die nu bij P&V) werkt liet mij vandaag weten dat hij Ergo pensioenspaarcontracten (ik heb ééntje met 60% verzekering en 40% fonds Golden Future) kan overzetten naar Vivium die ongeveer hetzelfde kan aanbieden (Tak 44 = combi van Tak 21 en Tak 23) waarbij alleen een transferkost wordt aangerekend (75 EUR ofzo dacht ik) en waarbij de opgebouwde reserve bij Vivium wordt geplaatst.
En het zou gaan om een Vivium contract die betere voorwaarden heeft dan je op de website van Vivium kan vinden. Speciaal om Ergo klanten over te nemen.
Iemand die dit kan bevestigen?
Ondertussen heb ik een mail gestuurd naar Ergo om mijn contract premievrij te maken, met schrappen van de extra BVRI en BVRO dekking. De standaard overlijdensdekking kan niet opgezegd worden dacht ik, want die zit in de premie van het pensioensparen dacht ik?
Nu twijfel ik: Vivium overdracht ofwel premievrij laten staan bij Ergo en dan starten met KBC Pricos of Argenta Arpe? Pfffff...
En het zou gaan om een Vivium contract die betere voorwaarden heeft dan je op de website van Vivium kan vinden. Speciaal om Ergo klanten over te nemen.
Iemand die dit kan bevestigen?
Ondertussen heb ik een mail gestuurd naar Ergo om mijn contract premievrij te maken, met schrappen van de extra BVRI en BVRO dekking. De standaard overlijdensdekking kan niet opgezegd worden dacht ik, want die zit in de premie van het pensioensparen dacht ik?
Nu twijfel ik: Vivium overdracht ofwel premievrij laten staan bij Ergo en dan starten met KBC Pricos of Argenta Arpe? Pfffff...
Van de drop naar de regen?
Je wacht beter op een actie rond nieuwjaar, dan kun je er nog iets aan verdienen. Laat dan je Ergo-pensioenfonds overnemen door BNP, KBC of Argenta.
Je wacht beter op een actie rond nieuwjaar, dan kun je er nog iets aan verdienen. Laat dan je Ergo-pensioenfonds overnemen door BNP, KBC of Argenta.
KBC liet mij weten dat dit enkel kan bij hen door een afkoop bij Ergo... dus dat is veel verliezen van de reserve.
Informeer dan eens bij BNP. Of wacht op de eindejaarsactie.
Ik heb ons pensioensparen (van mijn vriendin en mezelf) premievrij gemaakt. Stopzetting BVRI en BVRO is ook geregeld.
Heeft een paar weken geduurd en heb dat per mail geregeld met vermelding van een deadline.
Vandaag de bevestiging ontvangen.
Nu uitkijken naar een alternatief en evt. overdracht.
Heeft een paar weken geduurd en heb dat per mail geregeld met vermelding van een deadline.
Vandaag de bevestiging ontvangen.
Nu uitkijken naar een alternatief en evt. overdracht.
Beste Glenn,
Waren er kosten verboden aan het premievrij maken van uw pensioensparen bij ERGO?
Mvg,
Sarah
Waren er kosten verboden aan het premievrij maken van uw pensioensparen bij ERGO?
Mvg,
Sarah
Sarah, glenn86 is al meer dan een half jaar niet meer op dit forum geweest. De kans dat hij uw vraag opmerkt is klein. Stuur hem een persoonlijk bericht.
Ik lees dit hier allemaal... Word ik niet blij van.
Zelf al bijna 30jr ERGO. Destijds was Hamburg-Mannheimer de Rolls.
Premie ging nu licht omhoog, maar er werd méér afgehouden dan ze meldden.
Plan loopt af eind '26. Dus ik vroeg wat details over die premie-twijfel én wie rond mijn woonplaats ERGO representeert.
Meerdere malen: geen antwoord.
Via testaankoop naar zelfde mailadres: slechts een onbruikbare ontvangstbevestiging.
Via ergo-klachtformulier: onbruikbare ontvangstbevestiging.
Ik durf nu niks te plannen. Immers, kan dat ERGO vehikel helemaal omvallen? Vallen ze onder een garantiefonds?
Als je googelt op ERGO contact is het wekelijks een andere lijst.
Moet ik het maar laten uitsudderen?
Plan loopt af eind '26. Dus ik vroeg wat details over die premie-twijfel én wie rond mijn woonplaats ERGO representeert.
Via testaankoop naar zelfde mailadres: slechts een onbruikbare ontvangstbevestiging.
Ik durf nu niks te plannen. Immers, kan dat ERGO vehikel helemaal omvallen? Vallen ze onder een garantiefonds?
De mensen die destijds voor ERGO werken waren van die onwetende mensen die ineens ingeschakeld werden om op slinkse wijze hun eigen familie, vrienden en kennissen te overtuigen om bij hen te komen. Velen trapten er in en zitten nu met de gebakken peren want die 'vertegenwoordigers' stopten er vaak na enkele maanden/jaren al mee.gc089627 schreef: ↑14 maart 2024, 05:40 Ik lees dit hier allemaal... Word ik niet blij van.