De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Dat is vermenigvuldiging met 6,7 in 10 jaar. Al eens gedacht om bij Carmignac te solliciteren. Of veel beter (zie de 1,7 miljard die Edouard voor zichzelf verdiend heeft): een beleggersbedrijf oprichten?
Ik kan je helpen op het gebied van marketing en zo
Met mijn stevige underperformance vorig jaar en dit jaar zouden de klanten weglopen
P.S. Ik was diegene die hier op het forum in 2008 de fondsen van Carmignac introduceerde
P.S. Ik was diegene die hier op het forum in 2008 de fondsen van Carmignac introduceerde
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Klopt erop, mannen!
En die prutsers van Mijn Kapitaal zijn erin getuind
Eigenlijk mogen we er niet mee lachen. Een hoop mensen hebben zich op hun beurt door Mijn Kapitaal in de doeken laten doen.
Ik vraag me af of volgende week de weerstand van -10% YTD gebroken zal worden door CP. Ik zie toch wel een paar ferme omgekeerde driehoeken en doji kaarsen. De pi-fibonacci laat alvast het slechtste vermoeden, met Jupiter die in conjunctie staat met Mars. Daar komen vodden van.
Dus ondanks het slechte jaar dit jaar en vorig jaar sta je nu nog altijd op een vermenigvuldiging van 6,7 in 10 jaar. Een paar weken geleden schreef je dat je YTD -15% is. Stel dat het nu nog zo is en dat het vorig jaar -10% was (ik zeg zomaar iets) dan ben je in 2 jaar ruwweg -25% kwijt.
Met andere woorden: die 6,7 na 10 jaar is 75% van wat je na 8 jaar had. Na 8 jaar had je dus een vermenigvuldiging met 9. Van 100.000 € heb je in 8 jaar 900.000 € gemaakt. Zonder nieuw geld erbij te doen.
Zou het kunnen dat jouw definitie van gedurende 10 jaar, jaar op jaar 21% rendement anders is dan de definitie die men meestal hieraan geeft?
Vorig jaar had ik +0,5%
Prestatie per jaar: wat-is-uw-ytd-t22712-75.html#p330879
In 2008 en 2009 was het cash-gedeelte zeer hoog. Mijn outperformance is bijna volledig te danken aan een handvol aandelen: Smurfit Kappa, Debenhams, Delhaize, Total Produce en DXP Enterprises. Meestal een zeer geconcentreerde port gehad.
Gestart met vast bedrag, geen bijkomende stortingen, eerlijk berekend.
EDIT: heb even berekend in hoeveel bedrijven ik al belegd heb: 49 - dus heel veel trial en error.
In 2008 en 2009 was het cash-gedeelte zeer hoog. Mijn outperformance is bijna volledig te danken aan een handvol aandelen: Smurfit Kappa, Debenhams, Delhaize, Total Produce en DXP Enterprises. Meestal een zeer geconcentreerde port gehad.
EDIT: heb even berekend in hoeveel bedrijven ik al belegd heb: 49 - dus heel veel trial en error.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
OK, bedankt voor de toelichtinggpv1 schreef: ↑11 november 2018, 20:54 Vorig jaar had ik +0,5%
Heel knappe prestatie.
Precies de kleur van die klaprozen op de beurzen
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Ik zie het niet meer goed komen met de beurs dit jaar. Te veel dingen die mis kunnen en zullen gaan: Italië, de Brexit, China. Ik voorzie een eindejaarsrally maar dan naar beneden. Ik moet nog aan pensioensparen doen. Ik zal nog maar even wachten.
( https://awealthofcommonsense.com/2018/1 ... s-fell-10/ )
Historische data, die natuurlijk de toekomst niet voorspelt, en er is altijd dat inductie probleem.
Maar het kadert toch ergens waar we ons nu bevinden.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Man-man-man, wat kan jij epibreren zeg! Nog een geluk dat je de S-H-S-formatie niet vermeld hebt.NTO schreef: ↑11 november 2018, 13:37Ik vraag me af of volgende week de weerstand van -10% YTD gebroken zal worden door CP. Ik zie toch wel een paar ferme omgekeerde driehoeken en doji kaarsen. De pi-fibonacci laat alvast het slechtste vermoeden, met Jupiter die in conjunctie staat met Mars. Daar komen vodden van.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Epibreren is een Nederlands werkwoord dat in 1954 gepubliceerd werd door Simon Carmiggelt. De betekenis is het verrichten van niet nader gespecificeerd werk dat heel voornaam lijkt, maar desondanks helemaal niets voorstelt.
Definitie van TA
Definitie van TA
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Als je het écht van naderbij zou bekijken zou je zoiets niet zeggen.
Het wil niet zeggen dat -omdat je d'er niets van snapt- dat het niet klopt of dat je het daarom moet ontkennen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Nikkei staat momenteel op een verlies van 2%.
Europese futures kleuren wel licht groen.
Kan dus weer alle kanten op vandaag.
Europese futures kleuren wel licht groen.
Kan dus weer alle kanten op vandaag.