De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De Nikkei stond eerder op een verlies van 3,20%. Het verlies is dus al sterk teruggedrongen. De overige Aziatische markten laten een gemengd beeld zien.
Zijn er eigenlijk goede argumenten waarom we toch nog een eindejaarsrally kunnen krijgen. Alle Q3 cijfers zijn bekend dus is wachten tot eind januari 2019 voor Q4 earnings.
Quality growth investor
Ik denk niet dat er echt aanjagers zijn, tenzij de Brexit-deal en/of de G20-top in Argentinië veel beter uitdraaien dan verwacht. Verder vooral obstakels: Italië, stijgende rente, afkoeling van de economie, ...
Het is niet omdat het niet klopt, dat je moet zeggen dat mensen er niets van snappen.Spruitekop schreef: ↑13 november 2018, 00:55 Het wil niet zeggen dat -omdat je d'er niets van snapt- dat het niet klopt of dat je het daarom moet ontkennen.
Als er een zachte Brexit zou komen gaan we omhoog en stel dat er een akkoord komt voor de handel tussen Amerika en China dan kunnen we ook weer naar boven gaan.
Momenteel is dat allemaal onzeker en komt er ook nog eens bij dat N.-Korea zit te bluffen met wapens, dat Turkije, Italië en Argentinië in slechte papieren zitten, afkoelen van de economie, schrik voor een Aziatisch recessie, Renteverhoging in de VS, ...
Kan dus nog wel een poosje zo doorgaan.
Benjamin Graham schreef: "In the short run, the market is a voting machine but in the long run it is a weighing machine"
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Epibrator = Bitcoin ?
Doorbraak in Brexit: UK en EU hebben akkoord over de grenskwesties tussen Ierland en Noord-Ierland.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
moet toch nog goedgekeurd worden door brits parlement ?
Ja, het akkoord moet nog bekrachtigd worden door de Britse regering, de Europese staats- en regeringsleiders, het Brits parlement en het Europees parlement. Er kan nog veel mis gaan maar het is al goed nieuws dat er een akkoord is. De eerste voorwaarde om een akkoord goedgekeurd te krijgen is natuurlijk dat er een akkoord moet zijn.
Er is een akkoord tussen de EU en Theresa May. Normaler wijs zullen we dus morgen groen moeten gaan openen want één van de oorzaken van deze correctie is de kans op een harde Brexit.
Dat akkoord zal niet goedgekeurd worden. Voor de harde Brexiteers is het nu al “volkomen onaanvaardbaar”.
Insomnia?