Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
TIP
Re: Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
Breaking news
Man uit Puurs bevestigt dat vanaf 2019. De mixer onder het deposito garantie fonds valt. Dit na overleg tussen zijn administratie en mijn kapitaal. Let wel enkel voor wie een sleutel download op de site en koopt via mijn direct. Iedereen die ooit iets negatief gepost heeft op spaargids is uitgesloten tenzij een a in de nickname. Voor de arcos ook goed nieuws. Ze krijgen 40 pct van inleg terug in mixers. Welleswaar kunnen ze die pas. Erkopen nadat kapitaal volledig is heropgebouwd.
Man uit Puurs bevestigt dat vanaf 2019. De mixer onder het deposito garantie fonds valt. Dit na overleg tussen zijn administratie en mijn kapitaal. Let wel enkel voor wie een sleutel download op de site en koopt via mijn direct. Iedereen die ooit iets negatief gepost heeft op spaargids is uitgesloten tenzij een a in de nickname. Voor de arcos ook goed nieuws. Ze krijgen 40 pct van inleg terug in mixers. Welleswaar kunnen ze die pas. Erkopen nadat kapitaal volledig is heropgebouwd.
pietpiraat schreef: ↑7 november 2018, 18:07 Breaking news
Is dat niet een beetje "opgeklopt" ?
Dus laat eens horen waar aan 0% in te stappen is.
Dus van de winst gaat er al 1200 € vanaf volgens de tabellen hier op het forum.
Estate Guru believer.
Platin kijkt gewoon in de beschrijving van het fonds: aankoopkosten 5% max ...
Carmignac Patrimoine is maar 4% max.
Ook dankzij Mijn Kapitaal zeker
Carmignac Patrimoine is maar 4% max.
Ook dankzij Mijn Kapitaal zeker
en die 0% WAAR ?
KIJK WEL VERDER DAN MIJN NEUS LANG IS HOOR zeggen en bewijzen .......
Estate Guru believer.
Vraag stelt zich niet. Er is niemand dat dat fonds naar voor brengt.
Er zijn duizenden slechte manieren van beleggen.
Er zijn duizenden slechte manieren van beleggen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Het voldoet nochtans aan de criteria van de MK mixer: in 2008 is het minder gedaald dan andere fondsen en sindsdien volgde het ene slechte jaar na het andere. Sinds 2009 al 40% achterstand op de index die het probeert te kloppen.
Kortom: de perfecte vervanger van CP in de MK mixer
Ik ben aangenaam verrast door Mijn Kapitaal, en dit is niet ironisch bedoeld. Ze hebben een artikel geschreven "Het einde van de economische cyclus vergt een aangepaste beleggingsstrategie".
Dus in plaats van enkel te kijken naar de prestaties van fondsen in het verleden, houden ze blijkbaar toch rekening met fundamentele economische indicatoren: het is een factor om mee rekening te houden om in te stappen. Ze gaan nog niet zo ver om te spreken over uitstappen, maar het lijkt me toch al een evolutie. "Time in the market" wordt blijkbaar al deels vervangen door "timing the market", namelijk enkel instappen bij correcties.
De tegenstanders kunnen beweren: "ja, maar als die correctie er binnen de eerste 5 jaar niet meer komt …" Al Fonds is ook een tegenstander van "timing the market" (werkt nochtans ook voor Mijn Kapitaal, dacht ik ) want hij schreef in de inleiding van een van de pagina's van Mijn Kapitaal: "ik heb een familielid dat al jaren wacht op de correctie om in te stappen" om dan te zeggen dat je de markt niet kunt timen.
Dus in plaats van enkel te kijken naar de prestaties van fondsen in het verleden, houden ze blijkbaar toch rekening met fundamentele economische indicatoren: het is een factor om mee rekening te houden om in te stappen. Ze gaan nog niet zo ver om te spreken over uitstappen, maar het lijkt me toch al een evolutie. "Time in the market" wordt blijkbaar al deels vervangen door "timing the market", namelijk enkel instappen bij correcties.
De tegenstanders kunnen beweren: "ja, maar als die correctie er binnen de eerste 5 jaar niet meer komt …" Al Fonds is ook een tegenstander van "timing the market" (werkt nochtans ook voor Mijn Kapitaal, dacht ik ) want hij schreef in de inleiding van een van de pagina's van Mijn Kapitaal: "ik heb een familielid dat al jaren wacht op de correctie om in te stappen" om dan te zeggen dat je de markt niet kunt timen.
Nu, anderzijds zijn ze wel wat grappig (eigenlijk is het tragi-komisch). Ze schrijven dat binnenkort de prestaties van de mixers op 1/11 worden gepubliceerd. Maar we moeten er niet te veel naar kijken; we wachten beter tot 15/11: de beurzen zijn sinds 1/11 immers aan een opleving bezig
En ook: beleggen is toch iets voor de lange termijn? Waarom zouden we wakker liggen van wat er gebeurt tussen 1/11 en 15/11
En ook: beleggen is toch iets voor de lange termijn? Waarom zouden we wakker liggen van wat er gebeurt tussen 1/11 en 15/11
Heb jij echt niets anders te doen ?
Mijn ETF (MSCI World) doet het opmerkelijk beter dan de fondsen van MK.
Een portefeuille met ~50% aandelen kan en mag men niet vergelijken met een 100% aandelenfonds.
Het risicoprofiel is totaal anders.
Het risicoprofiel is totaal anders.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.