Hospitalisatieverzekering - zoektocht naar de beste polis
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Hospitalisatieverzekering - zoektocht naar de beste polis
Beste allen,
Wat is volgens jullie momenteel de beste hospitalisatieverzekering en waarom?
Indien je een collectieve hebt: wat is volgens jullie momenteel de beste wachtpolis en waarom?
Vergeet zeker ook niet de poll in te vullen!
Dank je!
Wat is volgens jullie momenteel de beste hospitalisatieverzekering en waarom?
Indien je een collectieve hebt: wat is volgens jullie momenteel de beste wachtpolis en waarom?
Vergeet zeker ook niet de poll in te vullen!
Dank je!
Re: Hospitalisatieverzekering - zoektocht naar de beste polis
Momenteel hebben wij 2x een DKV IS2000 en 1x een DKV HospiPremium.
Bijkomend hebben wij ook een collectieve via de werkgever bij AG Care Business en KBC.
Van DKV niets dan lof uiteraard! De beste op de markt, maar is dat nog steeds?
Onze DKV IS2000 zouden we evt. willen omzetten naar een wachtpolis bij DKV Horizon (als dat nog lukt, want dat bestaat niet meer), bij AG Care Vision of KBC hospitalisatieplan.
De DKV HospiPremium van ons zoontje gaan we vermoedelijk behouden en niet omzetten naar een wachtpolis om hem dan in te schakelen in mijn AG Care Business. Waarom? DKV HospiPremium is toch wel nog een verbetering tov DKV IS2000.
Bijkomend hebben wij ook een collectieve via de werkgever bij AG Care Business en KBC.
Van DKV niets dan lof uiteraard! De beste op de markt, maar is dat nog steeds?
Onze DKV IS2000 zouden we evt. willen omzetten naar een wachtpolis bij DKV Horizon (als dat nog lukt, want dat bestaat niet meer), bij AG Care Vision of KBC hospitalisatieplan.
De DKV HospiPremium van ons zoontje gaan we vermoedelijk behouden en niet omzetten naar een wachtpolis om hem dan in te schakelen in mijn AG Care Business. Waarom? DKV HospiPremium is toch wel nog een verbetering tov DKV IS2000.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mezelf corrigerend, zie bericht hieronder.
Laatst gewijzigd door jutuiz op 15 november 2018, 13:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Neen dat lukt niet meer, maar da's geen zorg, lees verder.
Jullie hebben geluk. De AG Care business = individueel tarief in een collectieve polis. Da's een duur maar zeer goed contract. Dat wil ook zeggen dat je in dit geval geen wachtpolis nodig hebt! Vision of Horizon is niet nodig in jullie geval. Bij latere verderzetting behoud je het individuele tarief maar er valt een werkgeverskorting weg (10% of zo).
Besluit. Steek heel uw gezin maar in AG Care Business, en tracht te zorgen dat je bij de aansluiting vna de gezinsleden geen medische vragenlijsten hebt (doordat je ze ofwel snel na de indiensttreding aansluit ofwel door een attest van aansluiting bij DKV af te geven en goed te communiceren met AG).
Enkel AG Care Vision is nog een echte wachtpolis. DKV Horizon kan niet meer individueel onderschreven worden. KBC Hospitaalplan is een TAK-21 spaarverzekering. Je spaart met andere woorden een bepaald bedrag om later je hogere premies bij KBC te kunnen financiëren. KBC wint met andere woorden 2 keer. Eerst via je TAK 21 en daarna door je hoge premies aan te rekenen waarvoor je je gespaarde bedrag kan aanwenden.
Als je een echte wachtpolis wil, is AG Insurance veruit het beste dat er momenteel op de markt is. Bovendien dekt zo'n wachtpolis eveneens wat in minder goede collectieve polissen niet verzekerd is.
Dat DKV de beste op de markt is, doet de waarheid geweld aan vind ik. Ik denk dat AG Insurance ondertussen minstens evenwaardig is, zo niet beter.
Ik heb DKV gehad via de werkgever en toen was alles ok.
De dag dat het op een individuele polis uitdraait ben je bij DKV eigenlijk niet meer welkom.
De prijs stijgt naar ongeziene hoogten, de afwikkeling is slecht, traag en altijd in het voordeel van iemand anders dan die individuele klant en als er vragen gesteld worden over dingen die niet gaan zoals ze zouden horen te gaan wordt er al heel snel geschermd met : "ga gerust ergens anders".
Daarom ook is mijn oordeel over DKV : in groepspolissen en zolang een ander betaalt, dik in orde.
Als gewone klant, met alleen een polis voor jezelf, wegblijven !!
Voor de particuliere klant zou ik de verzekering van het ziekenfonds zeker niet overslaan.
Mijn gezondheid is belabberd en ik heb de polis nog maar zelden gebruikt.
Bereid je er op voor dat het net zoals een brandverzekering, een bijna zekere verliespost is.
Alleen is het risico dat je verzekert bij een brandverzekering vele keren hoger dan dat je een hospitalisatie verzekert.
Ik zie regelmatig mensen die denken RECHT te hebben op een eenpersoonskamer met zo'n verzekering.
De werkelijkheid is dat ALS je zo een kamer zou hebben, dat misschien terugbetaald wordt.
Maar als er op een afdeling 5 zo'n kamers zijn en er 12 mensen één vragen, doet het er weinig toe wat er in de polis van je hospitalisatieverzekering staat.
De dag dat het op een individuele polis uitdraait ben je bij DKV eigenlijk niet meer welkom.
De prijs stijgt naar ongeziene hoogten, de afwikkeling is slecht, traag en altijd in het voordeel van iemand anders dan die individuele klant en als er vragen gesteld worden over dingen die niet gaan zoals ze zouden horen te gaan wordt er al heel snel geschermd met : "ga gerust ergens anders".
Daarom ook is mijn oordeel over DKV : in groepspolissen en zolang een ander betaalt, dik in orde.
Voor de particuliere klant zou ik de verzekering van het ziekenfonds zeker niet overslaan.
Bereid je er op voor dat het net zoals een brandverzekering, een bijna zekere verliespost is.
Alleen is het risico dat je verzekert bij een brandverzekering vele keren hoger dan dat je een hospitalisatie verzekert.
Ik zie regelmatig mensen die denken RECHT te hebben op een eenpersoonskamer met zo'n verzekering.
De werkelijkheid is dat ALS je zo een kamer zou hebben, dat misschien terugbetaald wordt.
Maar als er op een afdeling 5 zo'n kamers zijn en er 12 mensen één vragen, doet het er weinig toe wat er in de polis van je hospitalisatieverzekering staat.
Wij hebben 3x onze DKV individueel aangesproken en nooit problemen gehad. Telkens 0 factuur.haelewyn schreef: ↑15 november 2018, 14:15 Ik heb DKV gehad via de werkgever en toen was alles ok.
* 1x voor mezelf (spoed + overnachting 1persoonskamer)
* 1x voor mijn vriendin (bevalling - 5 dagen 1persoonskamer)
* 1x voor mijn zoon (dagopname)
Jullie hebben geluk. De AG Care business = individueel tarief in een collectieve polis. Da's een duur maar zeer goed contract. Dat wil ook zeggen dat je in dit geval geen wachtpolis nodig hebt! Vision of Horizon is niet nodig in jullie geval. Bij latere verderzetting behoud je het individuele tarief maar er valt een werkgeverskorting weg (10% of zo).
Besluit. Steek heel uw gezin maar in AG Care Business, en tracht te zorgen dat je bij de aansluiting vna de gezinsleden geen medische vragenlijsten hebt (doordat je ze ofwel snel na de indiensttreding aansluit ofwel door een attest van aansluiting bij DKV af te geven en goed te communiceren met AG).
[/quote]
Dat snap ik niet helemaal, want ik heb een makelaar aangesproken met vermelding van mijn AG Care Business en ze willen mij toch in een AG Care Vision steken.
Mijn vriendin heeft een collectieve, dus haar in mijn AG Care Business steken is nutteloos denk ik.
Voor mijn zoon wil de makelaar de AG Care individueel laten tekenen met optie Delta en optie universitair. 17 EUR per maand is dat dan. En dat is goedkoper dan zijn huidige DKV HospiPremium (leeftijd: 2~3 jaar).
Mijn AG Care Vision kost mij 11,39 per maand (met optie universitair, zonder delta) en voor mijn vriendin is dat 10,90 per maand.
De AG Care Vision dan omzetten naar de AG Care zou mij momenteel 36,50 kosten per maand en voor mijn vriendin 35,23 per maand. Dat is véél duurder dan onze huidige IS 2000 met betere dekking...
De problemen die ik ervaarde met DKV waren er ook geen om zaken uit te keren die verzekerd waren.
Uitkeringen toen ik nog in de groepspolis zat waren ok. Geen probleem daarmee gehad.
Ik hoor van anderen dat ze wat strenger geworden zijn daarin, maar ik had er geen probleem mee.
Het ging gewoon al helemaal fout bij de transfer van de groepspolis naar individuele polis.
Een ogenschijnlijk simpele administratieve zaak bleken ze toch nog te kunnen verknallen en er bovenop nog lekker arrogant en de almachtige te spelen.
Ik ben er op privé vlak niet meer mee verder gegaan, net daarom.
Iedereen mag voor mijn part fan zijn van wie of wat hij wil. Bij mij komt DKV nooit van mijn hele leven nog binnen als leverancier van eender welke verzekering. Tenzij iemand anders het voor mij zou betalen, dan laat het me uiteraard koud.
Het grote voordeel van een AG Care Business is net dat je een levenslange dekking hebt! Dit betekent dat je je contract individueel kan voortzetten zonder medische formaliteiten, noch dat er een wachttijd is als het arbeidscontract stopgezet wordt. De premie wordt met andere woorden berekend op basis van de leeftijd die je als werknemer had op het moment van de aansluiting. Of het opportuun is om je andere gezinsleden aan te sluiten, hangt af van de kostprijs (betaalt je werkgever hier ook voor of niet...).glenn86 schreef: ↑15 november 2018, 16:00
Dat snap ik niet helemaal, want ik heb een makelaar aangesproken met vermelding van mijn AG Care Business en ze willen mij toch in een AG Care Vision steken.
Mijn vriendin heeft een collectieve, dus haar in mijn AG Care Business steken is nutteloos denk ik.
Voor mijn zoon wil de makelaar de AG Care individueel laten tekenen met optie Delta en optie universitair. 17 EUR per maand is dat dan. En dat is goedkoper dan zijn huidige DKV HospiPremium (leeftijd: 2~3 jaar).
Alleszins een AG Care Vision heeft dus alleen zin als je denkt dat je niet lang gaat blijven werken bij je huidige werkgever. Indien je echter van plan zou zijn om nog lang te werken bij je huidige werkgever dan heeft een AG Care Vision voor jou geen enkele zin. Dat is een overweging die je zelf moet maken en de betere makelaar zou hier ook van op de hoogte moeten zijn.
Bedankt NS2SN.
Ik heb de makelaar hierover gemaild en wacht op reactie.
Morgen bel ik eens rechtsteeks met AG en dan zien we wel.
Desnoods laat ik het regelen via mijn werkgever.
Kan ik DKV zomaar opzeggen zonder kosten of moet ik de vervaldatum respecteren? DKV loopt al langer dan een jaar.
Dus als ik het goed begrijp heb ik een top hospitalisatieverzekering van mijn werkgever gekregen?
* hospitalisatie
* pré 1 maand
* post 3 maanden
* onbeperkte dekking
* ca. 30 zware ziektes
* 0 franchise
* medi assistance
* geen optie universiteit segmentatie
* geen optie delta
Ik vergelijk dat met mijn IS2000. De DKV HospiPremium van mijn zoon dekt ook de gipskamer en enkele extra zware ziektes.
Ik heb de makelaar hierover gemaild en wacht op reactie.
Morgen bel ik eens rechtsteeks met AG en dan zien we wel.
Desnoods laat ik het regelen via mijn werkgever.
Kan ik DKV zomaar opzeggen zonder kosten of moet ik de vervaldatum respecteren? DKV loopt al langer dan een jaar.
Dus als ik het goed begrijp heb ik een top hospitalisatieverzekering van mijn werkgever gekregen?
* hospitalisatie
* pré 1 maand
* post 3 maanden
* onbeperkte dekking
* ca. 30 zware ziektes
* 0 franchise
* medi assistance
* geen optie universiteit segmentatie
* geen optie delta
Ik vergelijk dat met mijn IS2000. De DKV HospiPremium van mijn zoon dekt ook de gipskamer en enkele extra zware ziektes.
Hier weer hetzelfde, de discussie over de beste verzekering, dat kan je volgens mij ook maar best vragen aan mensen die uitbetaald werden (of niet) nadat ze pech hadden. (vergelijk het met pensioensparen)
Begrijp ik. Maar zoals alle verzekeringen... die veranderen continue.
DKV IS2000... niet meer te krijgen.
DKV HospiPremium... niet meer te krijgen. Heeft amper 2 jaar bestaan.
DKV Horizon wachtpolis... niet meer te krijgen.
DKV is precies aan het afzwakken?
Vandaar dit topic... wat is vandaag de beste dekking?
Iemand ervaring met DVV?
Ik verander binnenkort van job. Heb in mijn huidige DKV, nooit problemen mee gehad.
Vind er algemeen weinig info van terug ivm wat de verschillen zijn tussen de hospitalisatieverzekeringen.
Ik verander binnenkort van job. Heb in mijn huidige DKV, nooit problemen mee gehad.
Vind er algemeen weinig info van terug ivm wat de verschillen zijn tussen de hospitalisatieverzekeringen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior