pensioensparen uitbetaald
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: pensioensparen uitbetaald
deze thread
Het betreft hier duidelijk een fonds. Indien u bvb deze morgen (15/11) de verkoopopdracht gaf dan krijgt ge de waarde verrekend tegen de slotkoers van vandaag (15/11). Dat kan dus iets meer of iets minder zijn dan 400. Die slotkoers kunt ge morgen terugvinden in kranten, morningstar...enz.bvb op uw briefje van 31/12/2017 staat waarde 1 stuk 450 €
Nu op 15 november 2018 is dat zelfde stuk nu 400 € .
Wat denkt ge dan op uw rekening te krijgen ?
Kan heer Bracke goed begrijpen.Zou het ook willen weten.Heb ook pensioenverzekering.Verzekering laat me weten dat ze eindkapitaal gaan aanpassen wegens betalen van heffing op 60 jaar.Dacht dat deze persoonlijk via federale belasting zou geind worden.Ben ook wantrouwig over eindkapitaal bij einddatum.Vertrouwen in verzekeringen bij uitbetalen? Wees op jullie hoede.
Is het ooit anders geweest?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Tot hiertoe is hier dus niémand die iets kan meedelen over een uitbetaling van zijn pensioenspaarverzekering.
Lijkt me wel een taboeonderwerp. Je mag jarenlang betalen, maar geen vragen stellen.
Lijkt me wel een taboeonderwerp. Je mag jarenlang betalen, maar geen vragen stellen.
Is het nu echt zo moeilijk om een simulatie te vragen bij de verzekeraar.dani schreef: ↑15 november 2018, 15:01 Kan heer Bracke goed begrijpen.Zou het ook willen weten.Heb ook pensioenverzekering.Verzekering laat me weten dat ze eindkapitaal gaan aanpassen wegens betalen van heffing op 60 jaar.Dacht dat deze persoonlijk via federale belasting zou geind worden.Ben ook wantrouwig over eindkapitaal bij einddatum.Vertrouwen in verzekeringen bij uitbetalen? Wees op jullie hoede.
Dan hebt u gewoon de correcte cijfers.
Trouwens elk jaar krijgt u de evolutie van de polis.
Ik deed een oproep naar mensen die hun pensioenspaarverzekering uitbetaald gekregen hebben, en daarover willen communiceren. Niet naar mensen die vanalles 'denken en veronderstellen'
Er is dus blijkbaar NIEMAND die al ooit zijn pensioenspaarverzekering heeft ontvangen. Zeer eigenaardig op een forum met zoveel leden die financieel onderlegd zijn. Of dient pensioensparen alleen om wat fiscaal voordeel te bekomen???
Mijn man heeft zijn pensioenspaarverzekering al uitbetaald gekregen.
Dat is wél al een paar jaar geleden en als ik er tijd voor heb, wil ik dat wel eens met hem opzoeken en de cijfers hier meedelen.
Dat is wél al een paar jaar geleden en als ik er tijd voor heb, wil ik dat wel eens met hem opzoeken en de cijfers hier meedelen.
Kunt ge nu eindelijk eens zeggen wat uw concrete vraag is. Heb je je psp uitbetaald gekregen maar was het niet hetgeen je verwachtte? Heb je een ander probleem ermee?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat het u interesseert wie er al uitbetaald geweest is, en wie nog niet.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat het u interesseert wie er al uitbetaald geweest is, en wie nog niet.
Ofwel zijn alle gepensioneerden dood, ofwel zitten ze elders.
Even denken. Waar zouden ze kunnen zitten. Vereniging van peuters? Website voor tieners? Website voor koperblazers? Website voor keramiek fanaten? Website voor knopenmakers? Website voor kurkenmakers?
Nu, als dat allemaal niet lukt, dan kun je, echt als laatste redmiddel, eens proberen op een website voor gepensioneerden. Ik weet het, het is vergezocht, maar je kunt nooit weten. En Shakespeare zei: in hopeloze gevallen moet je hopeloze oplossingen zoeken.
Ik denk het volgende : heel dat pensioensparen is een aftroggeltruk van banken en overheid. Wettelijke oplichterij.
Bewijs het tegendeel. (door het eindresultaat aan te tonen)
Bewijs het tegendeel. (door het eindresultaat aan te tonen)
In plaats van hier de hele tijd je vraag te staan herhalen start je misschien beter een nieuw draadje met een meer gerichte titel bv. "Wie heeft zijn pensioenspaarverzekering al uitbetaald gekregen?" zodat de mensen die echt een pensioenspaarverzekering gehad hebben weten dat je naar hun ervaringen vraagt.
is deze titel niet duidelijk genoeg? moet er een tekening bij?
Wat een topic, ik bracke ervan
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor