De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
inderdaad 10000 euro 2 jaar geleden geinvesteerd in een goed gespreide korf aandelen is nu 12400 Euro waard.Umi schreef: ↑14 november 2018, 13:46Eind 2016 verkozen, begin 17 aangesteld...
https://finance.yahoo.com/quote/xwd.to/
Als je in US aandelen zou belegd hebben is dit nog hoger.
Ik vind dit een mooie stijging.
Waar moet ik tekenen omdat dit zo verder zal gaan tot mijn pensioen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Het is van Caesar. Dankzij Caesar weten we trouwens dat de Europeanen 2000 jaar geleden een bende oorlogstokers waren en dat is gedurende 2000 jaar doorgegaan, tot de oorlog in ex-Joegoslavie. Kijk gelijk welke eeuw na en je ziet oorlog, oorlog en oorlog.
Soms zijn ze tot in Engeland geweest maar ze hebben de Engelse niet nodig gehad om mekaar de kop in te slaan en op andere manier ruzie te maken. Caesar en Willem de Veroveraar zijn daar gaan vechten. Als de Engelse hier waren, was het altijd om de Europeanen wat gezond verstand in de kop te kloppen. Napoleon, WO I en II, ...
Wanneer de Britten uit de EU zijn zullen ze in ieder geval niet meer kunnen dwarsliggen.
Een neoliberale stem minder...
Een neoliberale stem minder...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad jammer
Ik heb er ook gemengde gevoelens bij. Was ik een inwoner van het VK geweest stemde ik ook zeker "Leave". Echter Vlaming zijnde ga ik hen terdege missen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het was al van in het begin van het Brits lidmaatschap een veeg teken dat ze op alles en nog wat uitzonderingen wilden hebben en het was dom van de EU om die uitzonderingen dan ook nog toe te staan. In een unie horen alle leden dezelfde rechten en dezelfde plichten te hebben. De EU is geen buffet waar de gasten op hun bord scheppen wat ze lekker vinden en de rest laten staan.
De nasdaq is wakker geschoten.. benieuwd hoe lang het deze keer zal duren
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Ik zal ze ook missen. Gelukkig hebben we zatte juncker, zotte verhofstadt en een hele resem andere graaiersCarpeNoctem schreef: ↑15 november 2018, 18:49Inderdaad jammer
Ik heb er ook gemengde gevoelens bij. Was ik een inwoner van het VK geweest stemde ik ook zeker "Leave". Echter Vlaming zijnde ga ik hen terdege missen.
Voor wie oud genoeg is om het begin van de EEG meegemaakt te hebben: het was voor iedereen duidelijk dat de toetreding van het VK enkel bedoeld was om stokken in de wielen te steken. De Gaulle en Adenauer waren razend op die eis van Luns (maar moesten buigen, anders NL veto). Geef Luns nochtans gelijk: een Frans Europa (met Duits schoothondje) is historisch zeer slecht voor VL).Yaris schreef: ↑15 november 2018, 19:01 Het was al van in het begin van het Brits lidmaatschap een veeg teken dat ze op alles en nog wat uitzonderingen wilden hebben en het was dom van de EU om die uitzonderingen dan ook nog toe te staan. In een unie horen alle leden dezelfde rechten en dezelfde plichten te hebben. De EU is geen buffet waar de gasten op hun bord scheppen wat ze lekker vinden en de rest laten staan.
Op de duur blijft de EU zitten met de arme schooiers : polen, roemenie, bulgarije, griekenland enz..
En belgie maar gul betalen om al dat zootje ongeregeld te onderhouden.
britten zijn slimmer, wie zal de volgende zijn?
En belgie maar gul betalen om al dat zootje ongeregeld te onderhouden.
britten zijn slimmer, wie zal de volgende zijn?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Die 'Oostelijke schooiers' zouden beter eens allemaal samen eens een paar keer gaan samen zitten met Poetin, er zal dan wel in Europa naar hen geluisterd worden. De 'Leave' -stemmen van de Britten komen hoofdzakelijk door dezelfde redenen als die van de 'Oostelijke schooiers', die het beu zijn om het 'open grenzen'-beleid door het strot geramd te krijgen door Europa.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik heb ook stilaan meer en meer het gevoel dat de 'rijkste' landen (België en Nederland o.a.) zich gaan mogen blauw betalen voor de schooiers van Oost-Europa. Als je er dan al iets zou op durven zeggen of je kaart het aan in het parlement, dan ga je zo'n scheve reactie krijgen van 'Jullie moeten solidair zijn voor de landen die het minder hebben'.
Het Verenigd Koninkrijk zal het misschien een paar jaar moeilijk hebben maar uiteindelijk zullen ze zich wel recht trekken en zal het op veel punten verbeteren.
Het Verenigd Koninkrijk zal het misschien een paar jaar moeilijk hebben maar uiteindelijk zullen ze zich wel recht trekken en zal het op veel punten verbeteren.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Er is weer een filmpje opgedoken van een dronken Juncker. Ditmaal was hij van zattigheid kleurenblind geworden.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Eerst en vooral: laten we de 'oostelijke schooiers' niet op één hoop gooien. Er zijn landen die op alle vlakken meegestapt zijn in het Europees project: de Baltische staten en misschien ook wel Slovenië.
Los daarvan is er imo wel iets grondig mis met Europese solidariteit zoals ze nu bestaat. Ik ben volledig voor steun aan zwakkere regio's, maar niet als die zoals nu quasi onvoorwaardelijk is. Men kan dwarsliggen, zonder daarmee subsidies of stemrecht te verliezen. Dat is een recept voor oostelijk profitariaat.
Los daarvan is er imo wel iets grondig mis met Europese solidariteit zoals ze nu bestaat. Ik ben volledig voor steun aan zwakkere regio's, maar niet als die zoals nu quasi onvoorwaardelijk is. Men kan dwarsliggen, zonder daarmee subsidies of stemrecht te verliezen. Dat is een recept voor oostelijk profitariaat.
Ironisch genoeg hadden eigenlijk enkel de 'Oostelijke schooiers' voordeel bij dat 'open grenzen' beleid. Het VK was geen lid van Schengen en had geen vluchtelingenprobleem, maar nam als EU-lidstaat wel deel aan het vrij verkeer van personen. Geen land ontving zoveel Polen, Roemenen en co als het VK (ten dele ook omdat geen enkel land zo weinig obstakels in de weg legde).Spruitekop schreef: ↑15 november 2018, 21:41 Die 'Oostelijke schooiers' zouden beter eens allemaal samen eens een paar keer gaan samen zitten met Poetin, er zal dan wel in Europa naar hen geluisterd worden. De 'Leave' -stemmen van de Britten komen hoofdzakelijk door dezelfde redenen als die van de 'Oostelijke schooiers', die het beu zijn om het 'open grenzen'-beleid door het strot geramd te krijgen door Europa.
Ik herinner me levendig de BBC-reportages in arme steden als Boston, waar mensen voor Leave stemden omdat 'ze dan geen Pools meer zouden horen op de bus'.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer: