Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
TIP
Re: Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
Tussenstanden op het midden van deze maand:
- Mk Mixer portefeuille: 15881 Euro* : YTD: -3,34%: 1 maand: -0,86%, 3 maand: -3,05%
- 50/50 IWDA/IEAG: 18406 Euro: YTD: +0,99%: 1 maand: -0.56% : 3 maand: -2,91%
(*) Te verminderen met de belasting op de 3 GBF die je elk jaar al hebt betaald
Mixer blijft sneller dalen dan de 50/50 portfeuille.
De Mixer blijkt dus ook in deze periode geen betere bescherming te hebben gegeven dan de 50/50.
Noot:
Het MK team heeft nog altijd zijn MK Mixer portfefueille niet aangepast.
Op de infofiche is Carmignac Patrimoine nog steeds een van de aangeraden fondsen.
CP:
huidige waarde 1028 euro (voor de initiele belegging van 1000 euro op 1/1/2014)
YTD: -9,858%, 1 maand: -2,44%, 3 maand -8,66%
Hopelijk wacht het MK team niet te lang om de verandering door te voeren.
CP blijft het resultaat van hun portefeuille naar beneden trekken.
Bij de verkoop van de CP participatie zal er ook de 1,34% taksen voor aktieve fondsen zijn (13 Euro) + een eventuele meerwaardebelasting op het gedeelte obligaties.
Ik hoop dat ze niet aan de beleggers vragen om in de teletijdmachine te stappen en hun CP positie te verkopen in het verleden. Is anders wel een truk die de financiele industrie dikwijls toepast.
Korrektie: Sorry ik was misleid: ik moet duidelijk zelf doen wat er in mijn signature staan:
Voor CP dat een GBF heb je elk jaar al 30% betaald op de inkomsten
- Mk Mixer portefeuille: 15881 Euro* : YTD: -3,34%: 1 maand: -0,86%, 3 maand: -3,05%
- 50/50 IWDA/IEAG: 18406 Euro: YTD: +0,99%: 1 maand: -0.56% : 3 maand: -2,91%
(*) Te verminderen met de belasting op de 3 GBF die je elk jaar al hebt betaald
Mixer blijft sneller dalen dan de 50/50 portfeuille.
De Mixer blijkt dus ook in deze periode geen betere bescherming te hebben gegeven dan de 50/50.
Noot:
Het MK team heeft nog altijd zijn MK Mixer portfefueille niet aangepast.
Op de infofiche is Carmignac Patrimoine nog steeds een van de aangeraden fondsen.
CP:
huidige waarde 1028 euro (voor de initiele belegging van 1000 euro op 1/1/2014)
YTD: -9,858%, 1 maand: -2,44%, 3 maand -8,66%
Hopelijk wacht het MK team niet te lang om de verandering door te voeren.
CP blijft het resultaat van hun portefeuille naar beneden trekken.
Bij de verkoop van de CP participatie zal er ook de 1,34% taksen voor aktieve fondsen zijn (13 Euro) + een eventuele meerwaardebelasting op het gedeelte obligaties.
Ik hoop dat ze niet aan de beleggers vragen om in de teletijdmachine te stappen en hun CP positie te verkopen in het verleden. Is anders wel een truk die de financiele industrie dikwijls toepast.
Korrektie: Sorry ik was misleid: ik moet duidelijk zelf doen wat er in mijn signature staan:
Voor CP dat een GBF heb je elk jaar al 30% betaald op de inkomsten
Laatst gewijzigd door B7H4long op 17 november 2018, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
met de teletijdmachine kan je ook CP gewoon niet gekocht hebben
Wat de eventuele aanpassing betreft zou toch maar eens gaan lezen hoor.
Voor cp is er een alternatief in de mixer
c investiment is er ook een alternatief in de flexer.
En gogi staat op stop , veel lees plezier.
Mixer is niet aan mezelf besteed hoor.
Voor cp is er een alternatief in de mixer
c investiment is er ook een alternatief in de flexer.
En gogi staat op stop , veel lees plezier.
Mixer is niet aan mezelf besteed hoor.
o ik lees daar alle artikels hoor,
sterk staaltje van community marketing
heb zelf al een post gedaan.
sterk staaltje van community marketing
heb zelf al een post gedaan.
Klopt.pietpiraat schreef: ↑17 november 2018, 11:51 met de teletijdmachine kan je ook CP gewoon niet gekocht hebben
Dan had je 5 jaar geleden Bitcoins gekocht. Of aandelen van Apple, Amazon of Tesla.
Denk dat de problemen van de mijnkapitaal mixer structureel veel groter zijn dan alleen effe cp eruit smijten.
Neem nu een fonds als Deutsche Multi Opps. Als je kijkt naar grafiek in onderstaande link zal je zien dat er vóór 2015 sterretjes staan bij de prestaties. Reden hiervoor is dat toen het management gewijzigd is. De prestaties nadien zeggen genoeg denk ik. Het is in essentie sinds 2015 een nieuw fonds dat vrij duidelijk er niks van terecht brengt.
http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... TJJC&tab=1
Ander voorbeeld Etha Aktiv. Daar lijkt niks gewijzigd qua management maar ook daar zie je dat dit fonds sinds 2015 totaal in de soep is gedraaid.
http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... 3XJR&tab=1
Of neem Invesco Balanced Risk. Veel gekwakkel als je mij vraagt. Zie voor jezelf:
http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... HGO3&tab=1
Of neem DNCA Evolutif. Vreselijk volatiel en springt alle richtingen uit. Moeten we geloven dat al die fondsbeheerders ineens geniale dingen gaan doen als we een recessie krijgen?
http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... 1A89&tab=1
En zo zijn er nog wel een hoop andere mk fondsen die gewoon totaal niet deugen imo.
De enige die beter worden van die mk mixer zijn brokers als MeDirect en hun waterdragers zoals de jongens van mijnkapitaal. Snap niet dat er hier nog mensen zijn die hun geld willen steken in die mijnkapitaal mixer.
Neem nu een fonds als Deutsche Multi Opps. Als je kijkt naar grafiek in onderstaande link zal je zien dat er vóór 2015 sterretjes staan bij de prestaties. Reden hiervoor is dat toen het management gewijzigd is. De prestaties nadien zeggen genoeg denk ik. Het is in essentie sinds 2015 een nieuw fonds dat vrij duidelijk er niks van terecht brengt.
http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... TJJC&tab=1
Ander voorbeeld Etha Aktiv. Daar lijkt niks gewijzigd qua management maar ook daar zie je dat dit fonds sinds 2015 totaal in de soep is gedraaid.
http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... 3XJR&tab=1
Of neem Invesco Balanced Risk. Veel gekwakkel als je mij vraagt. Zie voor jezelf:
http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... HGO3&tab=1
Of neem DNCA Evolutif. Vreselijk volatiel en springt alle richtingen uit. Moeten we geloven dat al die fondsbeheerders ineens geniale dingen gaan doen als we een recessie krijgen?
http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... 1A89&tab=1
En zo zijn er nog wel een hoop andere mk fondsen die gewoon totaal niet deugen imo.
De enige die beter worden van die mk mixer zijn brokers als MeDirect en hun waterdragers zoals de jongens van mijnkapitaal. Snap niet dat er hier nog mensen zijn die hun geld willen steken in die mijnkapitaal mixer.
Laatst gewijzigd door sortino op 17 november 2018, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Quality growth investor
Nordea Stable Return en Ethna-Aktiv zijn ook rommel. Dat zijn de volgende die zullen sneuvelen en dan is de geloofwaardigheid van MK volledig weg.
Ze hadden een portefeuille samengesteld waar je nooit meer naar om zou moeten kijken.
Ze hadden een portefeuille samengesteld waar je nooit meer naar om zou moeten kijken.
Mijnheer/Mevrouw Burgundy,
Hier is de officiele link naar de infofiche van de MK Mixer; het MK team heeft nog alrijf CP niet verkocht en het NN DP fonds is nog altijd niet toegevoegd.
Veel leesplezier.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
is toch allemaal onschuldig of het nu grootbanken , of kleinbanken en Al bundy zijn die graantje mee pikken
wat maakt het uit, is in ieder geval leuk lezen de antwoorden van Al.
mijn direct kapitaal/ is zoals homeopathie versus de klassieke geneeskunde,
soort pseudo-technische analyse, zich afzetten tegen de grootbanken, universiteiten,...
een wij tegen de rest gevoel , wacht maar later (in de hemel) zullen ze niet meer met ons lachen.
je kan er in geloven of niet, al je centjes ga je nooit kwijt zijn.
zou jammer zijn dat de mixer verdwijnt, waar gaan we hier dan nog over schrijven.
misschien stoppen ze wel met de mixer en beginnen ze met nieuwe portefeuilles de beuk en de eik
bomen die langzaam groeien maar uiteindelijk wel het hoogst worden en kan iedereen een beukje of eikje planten bij me direct en zo een groot bos vormen.
wat maakt het uit, is in ieder geval leuk lezen de antwoorden van Al.
mijn direct kapitaal/ is zoals homeopathie versus de klassieke geneeskunde,
soort pseudo-technische analyse, zich afzetten tegen de grootbanken, universiteiten,...
een wij tegen de rest gevoel , wacht maar later (in de hemel) zullen ze niet meer met ons lachen.
je kan er in geloven of niet, al je centjes ga je nooit kwijt zijn.
zou jammer zijn dat de mixer verdwijnt, waar gaan we hier dan nog over schrijven.
misschien stoppen ze wel met de mixer en beginnen ze met nieuwe portefeuilles de beuk en de eik
bomen die langzaam groeien maar uiteindelijk wel het hoogst worden en kan iedereen een beukje of eikje planten bij me direct en zo een groot bos vormen.
Maakt het veel uit of ze cp eruit smijten en door iets anders vervangen. Zoals ik hierboven aangaf met voorbeelden heb ik twijfels bij quasi al de mixfondsen die ze promoten. Het zal de komende jaren alleen maar duidelijker worden dat gans dat mijnkapitaal experiment één grote klucht is.B7H4long schreef: ↑17 november 2018, 12:52 Hier is de officiele link naar de infofiche van de MK Mixer; het MK team heeft nog alrijf CP niet verkocht en het NN DP fonds is nog altijd niet toegevoegd.
Zoals al gezegd, mijn probleem is niet dat ze wijzigingen doorvoeren, mijn probleem is dat ze met pseudo-wetenschap onwetende beleggers in allerlei fondsen dumpen die er niks van terecht brengen.
Enfin, mijn probleem met mk is vooral dat ze teveel gatlikken bij al die fondsbeheerders in plaats van hen kritische vragen te stellen.
Ik zet de popcorn al klaar om te zien hoe mk de komende jaren hun misbaksel zal blijven verdedigen met pseudo nonsens en de kritiek terecht alleen maar zal blijven toenemen.
Ik ben voor alle duidelijkheid niet tegen actief beheer, maar het moet wel goed gebeuren dan zie bvb Fundsmith Equity of Flossbach von Storch Multi Opps.
Quality growth investor
Ik ga weer kritiek krijgen vanuit de Mijn Kapitaal aanhangers maar goed. Mijn Kapitaal heeft beloofd om per 2 weken (halve maand) de detail evolutie te geven van de MK mixer. De laatste situatie is nog altijd van 15/10.
Nu ja, hoe kunnen ze nu nog een geloofwaardig verhaal brengen. Deze week nog schreef Robocat zelfs: straks brengt Al Fonds de situatie van 1/11 maar je moet er niet veel naar kijken want sindsdien zijn de beurzen aan een remonte bezig ...
Raar om de evolutie van 2 weken relevant te vinden als je de hele tijd predikt dat beleggen iets van de lange termijn is, iets van 5 jaar of meer ...
Nu ja, hoe kunnen ze nu nog een geloofwaardig verhaal brengen. Deze week nog schreef Robocat zelfs: straks brengt Al Fonds de situatie van 1/11 maar je moet er niet veel naar kijken want sindsdien zijn de beurzen aan een remonte bezig ...
Raar om de evolutie van 2 weken relevant te vinden als je de hele tijd predikt dat beleggen iets van de lange termijn is, iets van 5 jaar of meer ...
Inderdaad.
Individueel doet elk van de fondsen wat er kan van verwacht worden in de huidige omstandigheden.
Het vervangen van een fonds door een ander zal het probleem niet oplossen.
De hele strategie is gedoemd om te onder-presteren:
1. Selectie van fondsen gebaseerd op resultaten uit het verleden, met de hoop dat ze beter dan het gemiddelde zullen blijven presteren in de toekomst
2. meer belang aan fondsen die tijdens een heel korte specifieke periode goed presteerde, met de hoop dat ze in de toekomst in gelijkaardige situaties - als die zich al voordoen- op hetzelfde moment dezelfde goede beslissingen gaan nemen.
3. keuze voor aktieve fondsen met de hoop dat die in de toekomst op de juiste momenten de juiste beslissingen gaan nemen
4. Keuze voor dure fondsen met de hoop dat als je veel betaald je automatisch betere resultaten zal krijgen.
5. keuze voor mixfondsen met de hoop dat ze op het juiste moment hun allocatie zullen aanpassen.
6. geen aandacht voor de assetallocatie als een geheel - waarvan bewezen is dat dit de resultaten het meest beinvloed
7. Keuze voor spreiding over een hele reeks fondsen - een enkel actief fonds kan misschien wel beter doen dan de markt; de kans dat alle 14 fondsen beter zullen doen is veel veel kleiner. Als je spreid zal je per definitie een meer gemiddeld resultaat krijgen.
8. Keuze voor fondsen die relatief grote % cash mogen aanhouden. Wie wil er nu betalen om zijn cash te laten bijhouden?
Doe jij niet net hetzelfde met IWDA en IEAG? Je kijkt toch ook naar hun historische prestaties om daar conclusies uit te trekken voor de toekomst.
Quality growth investor
nope, onze vriend wenst de markt niet te kloppen, wil gewoon meesurfen met de markt
iwda wordt enkel gekozen omdat het de markt best benadert (en lage kost heeft)
moest er idewealles bestaan waar alle aandelen van de hélé wereld inzaten met een ter van 0,000000000001 zou ie wel overschakelen daarop.
denk dat ie het ondertussen al een paar keer heeft uitgelegd
iwda wordt enkel gekozen omdat het de markt best benadert (en lage kost heeft)
moest er idewealles bestaan waar alle aandelen van de hélé wereld inzaten met een ter van 0,000000000001 zou ie wel overschakelen daarop.
denk dat ie het ondertussen al een paar keer heeft uitgelegd
Laatst gewijzigd door pietpiraat op 17 november 2018, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.