Verlaging roerende voorheffing?
TIP
Verlaging roerende voorheffing?
De Tijd:
Dat zou fijn zijn maar ik vrees dat het eerder verkiezingspropaganda is."De verlaging van de roerende voorheffing moet één van de prioriteiten worden voor de volgende regering." Dat zei minister van Financiën Johan Van Overtveldt op Finance Avenue.
"'Het was in de huidige legislatuur een onhaalbare oefening om de roerende voorheffing te verlagen, maar ik geloof dat een volgende legislatuur dit debat moet heropenen."
"Ik geloof heel erg in het principe van de Laffer-curve. Als de belastingen te veel verhoogd worden, schieten we onszelf in de voet en beginnen de ontvangsten te dalen. Dat is nu het geval met de roerende voorheffing."
Re: Verlaging roerende voorheffing?
Kan waarschijnlijk wel weer naar 20% als men de meerwaardevrijstelling op aandelen afschaft. Maarja! Men moet kiezen eh
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
uiteraardYaris schreef: ↑17 november 2018, 21:04 De Tijd:Dat zou fijn zijn maar ik vrees dat het eerder verkiezingspropaganda is."De verlaging van de roerende voorheffing moet één van de prioriteiten worden voor de volgende regering." Dat zei minister van Financiën Johan Van Overtveldt op Finance Avenue.
"'Het was in de huidige legislatuur een onhaalbare oefening om de roerende voorheffing te verlagen, maar ik geloof dat een volgende legislatuur dit debat moet heropenen."
"Ik geloof heel erg in het principe van de Laffer-curve. Als de belastingen te veel verhoogd worden, schieten we onszelf in de voet en beginnen de ontvangsten te dalen. Dat is nu het geval met de roerende voorheffing."
en met wat gaan ze die vermindering van die 30% rv finacieren uit de lege staatskast ?
met vermindering van de venootschapsbelasting ? vermindering van de personenbelasting ? verlaging van brugpensioenleeftijd ? verhoging van de pensioenen ? verhoging van het bestaansminium ? verschuiving van de belasting op arbeid naar belasting op kapitaal ? verlaging van de pensioenleeftijd ? verhoging van de ministeriele weddes ?
Minder belastingen op kapitaal, meer belastingen op diesel!
Totaal ongerelateerd: waar koop ik online zo'n hesje?
Maar laat ons realistisch blijven, enkel nva, ovld en mr willen dit. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat ze genoeg macht kunnen vergaren om zoiets erdoor te krijgen, CD&V is op dat vlak interne oppositie.
Totaal ongerelateerd: waar koop ik online zo'n hesje?
Maar laat ons realistisch blijven, enkel nva, ovld en mr willen dit. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat ze genoeg macht kunnen vergaren om zoiets erdoor te krijgen, CD&V is op dat vlak interne oppositie.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
verwondert mij dat Van Overtveldt nog niet afkomt met afschaffing van de effectentaks, dan kunnen wij ineens naar de begravenis van Kris in Puurs
Nooit vergeten dat wat de regering je met de linkerhand als geschenk geven, ze me de rechterhand dubbel komen terughalen.
Re:o Verlaging roerende voorheffing?
over verlaging van de roerende voorheffing beginnen, en een week later een besparingsconclaaf van vele miljarden moeten houden.
Hypocrieten ten top
Hypocrieten ten top
dan gaat hij als dode naar zijn begraafplaats Europa, met een vette maandelijkse dodenvergoeding
Ik zat gisteren in de bib, en had een Trends vast (niet op de datum gelet). Daarin stond dat de personenbelasting hervormd gaat worden (ze zijn nu met de voorbereidingen bezig), maar volgende punten zijn al quasi zeker :paul schreef: ↑17 november 2018, 21:14 met vermindering van de venootschapsbelasting ? vermindering van de personenbelasting ? verlaging van brugpensioenleeftijd ? verhoging van de pensioenen ? verhoging van het bestaansminium ? verschuiving van de belasting op arbeid naar belasting op kapitaal ? verlaging van de pensioenleeftijd ? verhoging van de ministeriele weddes ?
- afschaffing teruggave RV
- verhoging RV
- uitbreiding effectentaks
- afroming winst effecten bij verkoop
Over de afroming van de huurinkomsten werd niet gesproken.
Het kwam er op neer dat alleen mensen met een heel laag inkomen hier voordeel aan zouden hebben.
Wist je dat Van Overtveldt vroeger hoofdredacteur van Trends is geweest?
Dat staat dus haaks op wat Van Overtveldt ons in het vooruitzicht stelt.verhoging RV
Dat is dan al iets. Gewoonlijk zijn het de hoge inkomens die ontzien worden of die een achterpoortje vinden en al de rest kan meer belastingen betalen.Het kwam er op neer dat alleen mensen met een heel laag inkomen hier voordeel aan zouden hebben.
verlaging rv , wie denk je dat daar van profiteert ?
de rijke of de arme
( is een vraagje dat zelfs een kleuter zou moeten kunnen beantwoorden )
de rijke of de arme
( is een vraagje dat zelfs een kleuter zou moeten kunnen beantwoorden )
De rijken hebben hun geld al lang ergens belegd waar ze geen belastingen moeten betalen. Verhoging of verlaging van de RV zal hen worst wezen. Het zijn enkel de brave spaarders met een termijnrekening die daar iets van voelen.