Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
TIP
Re: Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
- Vergeet niet dat je ook nog beurstaks betaalt.
- Een dividend ontvangen is niet equivalent aan een deelbewijs verkopen als we over aandelen spreken. De koers van een aandeel daalt in de praktijk zelden of nooit met de volledige waarde van het bruto dividend. En belangrijker: een aandeel dat verkocht werd, zal je nooit meer een dividend of waardestijging bezorgen. Een dividend doet niets af aan je toekomstig potentieel rendement, een verkoop wel.
- Hoe groter je 'buffer', hoe lager je verwacht rendement tijdens je pensioen. Je sluit sequence of returns-risk dan uit door... je returns blijvend te verlagen. Bovendien zijn veel fixed-incomeproducten evengoed onderhevig aan RV (obligaties, uitkerende obligatietrackers en zelfs spaarboekjes, zeker nu de vrijstelling op die laatste werd gehalveerd).
Dat is die 0,12%.
Toch wel, het daalt altijd exact met de waarde van het dividend. Dit is immers waarde die uit het bedrijf wordt gehaald en moet dus van de koers worden afgetrokken. Alleen lijkt dat niet altijd zo door de alledaagse fluctuaties van het aandeel op de beurs maar het wordt er wel degelijk van afgetrokken.
Nee, een accumulerend fonds zal met de dividenden die het ontvangt nieuwe aandelen kopen. Als je een portie aandelen verkoopt gelijk in waarde met het dividend, heb je juist hetzelfde bereikt als wanneer je het dividend gewoon rechtstreeks zou krijgen en heb je onderliggend nog steeds dezelfde participaties in de bedrijven.
Dividendaandelen zijn in mijn ogen geen vervanging voor fixed-incomeproducten. Dat bedrijven hun dividenden aanhouden tijdens een recessie is helemaal niet zeker.dw schreef: ↑18 november 2018, 13:21 - Hoe groter je 'buffer', hoe lager je verwacht rendement tijdens je pensioen. Je sluit sequence of returns-risk dan uit door... je returns blijvend te verlagen. Bovendien zijn veel fixed-incomeproducten evengoed onderhevig aan RV (obligaties, uitkerende obligatietrackers en zelfs spaarboekjes, zeker nu de vrijstelling op die laatste werd gehalveerd).
Zou toch maar eens gaan lezen het hoe en wat van gemeenschappelijke belegging fondsen.
Hoe en wat in de aangifte dient vermeld te worden.
Ja schrijven 30 % ......
De zoveelste losse flodder .....
In een reply op een ander iets plaatst ge een link met een reeks verwijten.
Als ge eens moest gaan lezen , zou ge weten waarom nog niet aangepast.
Een van de redenen is bvb de klanten bij ME DIRECT , een fondsen portefeuille zomaar wat er uit gooien , vervangen
daar komt eerst de Fmsa op de proppen.
Dus zolang Me geen goedkeuring krijgt ......
Is maar om advokaten werk te besparen hoor dat het nog niet aangepast.
Afbreken ..... zo makkelijk.
Lezers van de nieuwsbrief weten dit natuurlijk.
Laatst gewijzigd door platin op 18 november 2018, 15:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Estate Guru believer.
Mijnheer Platin,
Ik veronderstal dat MK alle aspecten van de GBF in alle detail heeft beschreven, nee?
Het zijn uiteindeleijk zij die al 5 jaar lang 3 GBF fondsen aanraad in hun Mixer portefeuille. :-(
Miscshien kan je het zelf opzoeken hoeveel belastingen de beleggers betalen op hun inkomen uit de GBF.
Ik wist niet dat de Mixer enkel bij een bank mag aangekocht worden? :-)
Ik veronderstal dat MK alle aspecten van de GBF in alle detail heeft beschreven, nee?
Het zijn uiteindeleijk zij die al 5 jaar lang 3 GBF fondsen aanraad in hun Mixer portefeuille. :-(
Miscshien kan je het zelf opzoeken hoeveel belastingen de beleggers betalen op hun inkomen uit de GBF.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 18 november 2018, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Lullen maar en niet weten waar het over gaat , de jeugd en hun pekelzonden he.
Denken alles reeds te weten , beseffen niet dat ze nog elke dag kunnen bijleren.
Estate Guru believer.
Wat je op Carmignac Patrimoine moet betalen via belastingsbrief is echt peanuts en makkelijk te berekenen aangezien ze jaarlijks gratis deze simulator ter beschikking stellen.
https://www.carmignac.be/nl/fiscale-simulator
https://www.carmignac.be/nl/fiscale-simulator
Oei, door welke wesp is Platin nu weer gebeten. Hij / zij zou beter eens kijken naar de prestaties van de portefeuilles van Mijn Kapitaal, en ook eens de artikels lezen van Mijn Kapitaal, en zien hoe ze zich maar steeds in duizenden bochten moeten wringen.
Bijvoorbeeld:
- de mixer portefeuilles zijn zo gemaakt dat je er nooit meer moet naar kijken <==> Carmignac Patrimoine gaat er uit en er zitten nog andere fondsen op de schopstoel
- "timing the market is onmogelijk" <==> nu is het het moment om cash bij te houden
- de GOGI scores zijn een automatische formule om aan te geven of het het goede moment is om extra geld te beleggen <==> ze passen de GOGI formules willekeurig aan, zonder enige systematiek, om toch maar te kunnen forceren dat je je cash nu moet bijhouden
- hun volledige methodiek is gebaseerd op de prestaties van het verleden <==> Carmignac Patrimoine moet er uit ondanks het feit dat wie lang geleden ingestapt is, nog altijd mooie winsten boekt
- ze gaan om de 14 dagen de stand van zaken van de mixer geven; je wordt zelfs aangeraden om de bewuste pagina te bookmarken <==> de laatste stand van zaken is nu nog altijd 15/10
- beleggen is iets voor de lange termijn, korte termijnschommelingen mogen je niet van de wijs brengen <==> ze waarschuwen rond 9/11 dat de stand van de mixer van 1/11 niet goed zal zijn maar dat heeft geen belang want de stand van zaken van 15/11 zal veel beter zijn (schreven ze weliswaar rond 9/11 wat ondertussen al weer compleet achterhaald is)
- ze zijn onafhankelijk <==> MeDirect biedt hun modelportefeuilles aan en mogen reklame maken op de website van Mijn Kapitaal
- Mijn Kapitaal behield tot voor kort CP in de MK Mixer (en raadt CP dus aan) <==> Al Fonds heeft zelf al lang geleden zijn CP verkocht met mooie winst (zijn eigen getuigenis)
Bijvoorbeeld:
- de mixer portefeuilles zijn zo gemaakt dat je er nooit meer moet naar kijken <==> Carmignac Patrimoine gaat er uit en er zitten nog andere fondsen op de schopstoel
- "timing the market is onmogelijk" <==> nu is het het moment om cash bij te houden
- de GOGI scores zijn een automatische formule om aan te geven of het het goede moment is om extra geld te beleggen <==> ze passen de GOGI formules willekeurig aan, zonder enige systematiek, om toch maar te kunnen forceren dat je je cash nu moet bijhouden
- hun volledige methodiek is gebaseerd op de prestaties van het verleden <==> Carmignac Patrimoine moet er uit ondanks het feit dat wie lang geleden ingestapt is, nog altijd mooie winsten boekt
- ze gaan om de 14 dagen de stand van zaken van de mixer geven; je wordt zelfs aangeraden om de bewuste pagina te bookmarken <==> de laatste stand van zaken is nu nog altijd 15/10
- beleggen is iets voor de lange termijn, korte termijnschommelingen mogen je niet van de wijs brengen <==> ze waarschuwen rond 9/11 dat de stand van de mixer van 1/11 niet goed zal zijn maar dat heeft geen belang want de stand van zaken van 15/11 zal veel beter zijn (schreven ze weliswaar rond 9/11 wat ondertussen al weer compleet achterhaald is)
- ze zijn onafhankelijk <==> MeDirect biedt hun modelportefeuilles aan en mogen reklame maken op de website van Mijn Kapitaal
- Mijn Kapitaal behield tot voor kort CP in de MK Mixer (en raadt CP dus aan) <==> Al Fonds heeft zelf al lang geleden zijn CP verkocht met mooie winst (zijn eigen getuigenis)
Daarom altijd gevaarlijk van bepaalde info uit te gaan.B7H4long schreef: ↑18 november 2018, 15:08 Mijnheer Platin,
De MK fondsen als groep per maand bij mijn weten wordt dit alleen door Me aangeboden.
Individueel overal aan te kopen.
Wat die gbf betreft zijn peanuts ( maar wordt wel belastbaar ) als er geen 10000 € zijn in belegd.
Een simulatie met fictieve data kan men zelf ingeven op de site's van die gbf.
Hierbij al een link
https://www.flossbachvonstorch.be/nl/Pa ... /Simulator
Succes
Laatst gewijzigd door platin op 18 november 2018, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Estate Guru believer.
Antwoord gelezen van BH4long ?NTO schreef: ↑18 november 2018, 16:32 Oei, door welke wesp is Platin nu weer gebeten. Hij / zij zou beter eens kijken naar de prestaties van de portefeuilles van Mijn Kapitaal, en ook eens de artikels lezen van Mijn Kapitaal, en zien hoe ze zich maar steeds in duizenden bochten moeten wringen.
Bijvoorbeeld:
Al wat hierboven staat heeft er niks mee te maken.
Estate Guru believer.
Juist, mijn post was gericht op de strategie die MK aanraad - > geen goede strategie.
De mail van NTO gaat meer over de discours, consistentie en algemene geloofwaardigheid van het MK team - > kan men ze wel betrouwen?
Twee verschillende onderwerpen.
De mail van NTO gaat meer over de discours, consistentie en algemene geloofwaardigheid van het MK team - > kan men ze wel betrouwen?
Twee verschillende onderwerpen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Vertrouwen,
Ja moet ieder voor zich uitmaken.
Neem nu een plastronneke bij een bank , geeft u vandaag advies (opgelegd van boven af )
De volgende maal dat ge naar de bank bvb een jaar later , wie zit er voor u , juist een onbekende.
Is dat te vertrouwen.
Wat dan MK betreft hebben al een voordeel zijn nog steeds dezelfden , die ook fouten maken , maar toch proberen het recht te trekken.
Die eerste steeds wisselende bank adviseur krijgt ge die ooit nog te zien ?
Vertrouwen he.
Aspect van aan en verkoop kosten buiten beschouwing vb van een grootbank nodig , file is beschikbaar.
En zeggen dat velen hier niet aanwezig er nog steeds intrappen , zie Kbc Cijfers van vorige week.
Wel raar dat mensen die in vrije tijd iets op poten zetten worden afgeslacht.
Nog raarder zijn de fratsen van bank adviseurs blijkbaar vind men dat hier op het forum allemaal normaal.
Of zijn het diezelfde adviseurs die hier boel komen maken.
Estate Guru believer.
Is wel een feit dat die 'beleggingsadviseurs' van de bank frequent elders anders moeten gaan werken. Hoe komt dat? Zou het echt zijn om weg te blijven van de 'boze klanten'?
En het zijn ook geen kleine verplaatsingen hé. Ken er zo eentje die vroeger in een filiaal in Sint-Michiels in Brugge werkte, die werd dan overgeplaatst naar een ander kantoor in het Brugse en zit nu al 2 jaar in het filiaal in Gent.
En het zijn ook geen kleine verplaatsingen hé. Ken er zo eentje die vroeger in een filiaal in Sint-Michiels in Brugge werkte, die werd dan overgeplaatst naar een ander kantoor in het Brugse en zit nu al 2 jaar in het filiaal in Gent.
Niemand raadt hier aan om fondsen bij een grootbank te kopen. Snap niet waarom je daar altijd over begint.platin schreef: ↑19 november 2018, 09:02 Aspect van aan en verkoop kosten buiten beschouwing vb van een grootbank nodig , file is beschikbaar.
En zeggen dat velen hier niet aanwezig er nog steeds intrappen , zie Kbc Cijfers van vorige week.
Wel raar dat mensen die in vrije tijd iets op poten zetten worden afgeslacht.
Nog raarder zijn de fratsen van bank adviseurs blijkbaar vind men dat hier op het forum allemaal normaal.
Of zijn het diezelfde adviseurs die hier boel komen maken.
Je moet gewoon niet blindelings vertrouwen op Mijnkapitaal. De fondsen die zij aanraden zijn ook allemaal erg duur met beheerskosten van 1,5% wat op zijn minst toch redelijk verdacht is.
Waar geschreven dat ik Mk blindelings volg ?ignition schreef: ↑19 november 2018, 10:57
Niemand raadt hier aan om fondsen bij een grootbank te kopen. Snap niet waarom je daar altijd over begint.
Je moet gewoon niet blindelings vertrouwen op Mijnkapitaal. De fondsen die zij aanraden zijn ook allemaal erg duur met beheerskosten van 1,5% wat op zijn minst toch redelijk verdacht is.
Nu er zijn velen slachtoffer van de grootbanken. (als vb bnp en overdracht van hun psp van vorige week)
Maar ja dat is voor sommigen een brug te ver.
Denk dat diegene bij bvb Argenta met bank vehicel tak cp , wel op een pak meer verlies gaan staan dan de mixer )
Dan wat cp betreft als de mixer in zijn geheel valt het negatieve heus wel mee.
Maar een iets er uit pikken , niet weten dat de mixer uit 14 fondsen bestaat ( och ja maar 13 bij Me beschikbaar in model portefeuille)
Liever anoniem vrijwilligers de zwarte piet toespelen.
Estate Guru believer.