De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Hij moet zich nu niet meer gehinderd voelen door komende verkiezingen.
Trump is tegen een renteverhoging van de FED, verstandige keuze!
Ik hoop dat hij gesteund wordt en die renteverhoging er niet doorkomt.
Iets in mij blijft zeggen dat er een handelsakkoord zal komen, Trump is veeleer een ondernemer dan een president. Hij drijft het nu op de spits, 'neemt het zogezegd op voor de lagere klasse in Amerika'. Zijn zaken die we doorgaans in Europa niet kennen en ik kan mij dan ook goed inbeelden dat Trump in Amerika best wel populair is.
Maar op het einde van de rit zal er een akkoord komen, mark my words en tegen 2020 zal hij zichzelf op de borst kloppen en zeggen dat er onder zijn bewind nieuwe en vooral betere handelsakkoorden zijn. (Weliswaar voor Amerika).
Maar Amerika bepaald alles, dus zullen we in Europa ook wel weer stijgen als de Amerikaanse beurzen weer groeien. Ook al zitten we in Europa en in Azië met de broodkruimels.
Dus uiteindelijk kun je tenslotte toch maar beter hopen dat Amerika (lees: Trump) krijgt wat hij wil, dan kunnen we weer verder. De markten kijken in mindere mate naar Azië. En wij... wij kijken naar onze portefeuille en niet naar die van de buurman!
Ik heb altijd gezegd. Trump is een blaffer maar hij bijt niet!
Ik blijf er ook van overtuigd dat de Amerikanen iemand zoals Trump nodig hadden, meer zelfs... Misschien moeten we in Europa ook maar eens iemand als Trump hebben die gewoon heilige huisjes intrapt, die zijn vuist door de tafel slaat i.p.v. er op. Iemand die opkomt voor onze bedrijven en aan de oren gaat trekken van CEO's die naar China verhuizen omdat het daar goedkoper is!
Want dat doet Trump, onze politici laten die bedrijven gewoon weglopen. Ze worden zelfs uitgelachen in het Europees parlement als schotelvod.
Maar zo kom je ook nog eens in het nieuws
Ik hoop dat hij gesteund wordt en die renteverhoging er niet doorkomt.
Iets in mij blijft zeggen dat er een handelsakkoord zal komen, Trump is veeleer een ondernemer dan een president. Hij drijft het nu op de spits, 'neemt het zogezegd op voor de lagere klasse in Amerika'. Zijn zaken die we doorgaans in Europa niet kennen en ik kan mij dan ook goed inbeelden dat Trump in Amerika best wel populair is.
Maar op het einde van de rit zal er een akkoord komen, mark my words en tegen 2020 zal hij zichzelf op de borst kloppen en zeggen dat er onder zijn bewind nieuwe en vooral betere handelsakkoorden zijn. (Weliswaar voor Amerika).
Maar Amerika bepaald alles, dus zullen we in Europa ook wel weer stijgen als de Amerikaanse beurzen weer groeien. Ook al zitten we in Europa en in Azië met de broodkruimels.
Dus uiteindelijk kun je tenslotte toch maar beter hopen dat Amerika (lees: Trump) krijgt wat hij wil, dan kunnen we weer verder. De markten kijken in mindere mate naar Azië. En wij... wij kijken naar onze portefeuille en niet naar die van de buurman!
Ik heb altijd gezegd. Trump is een blaffer maar hij bijt niet!
Ik blijf er ook van overtuigd dat de Amerikanen iemand zoals Trump nodig hadden, meer zelfs... Misschien moeten we in Europa ook maar eens iemand als Trump hebben die gewoon heilige huisjes intrapt, die zijn vuist door de tafel slaat i.p.v. er op. Iemand die opkomt voor onze bedrijven en aan de oren gaat trekken van CEO's die naar China verhuizen omdat het daar goedkoper is!
Want dat doet Trump, onze politici laten die bedrijven gewoon weglopen. Ze worden zelfs uitgelachen in het Europees parlement als schotelvod.
Maar zo kom je ook nog eens in het nieuws
Gisteren daling van de MSCI world met 1,5%. Ouch.
Nu onder de waarden van eind October.
Teruggevallen tot de waarde van begin Mei.
Nog niets om te panikeren.
Daling sinds de piek van 4 October is -7,6% - nog niet in correctie.
Van de stijging sinds het begin dit jaar blijft nog 0.60% over.
Wat word het vandaag?
Kleine stijging bij de opening.
Wat word het vandaag?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Voor een passieve investeerder volg jij je portefeuille wel héél actief.B7H4long schreef: ↑21 november 2018, 09:21 Gisteren daling van de MSCI world met 1,5%. Ouch.
Wat word het vandaag?
Zal eerder wachten zijn hoe Amerika opent. Als ze daar groen openen zullen wij groen sluiten.B7H4long schreef: ↑21 november 2018, 09:21 Gisteren daling van de MSCI world met 1,5%. Ouch.
Wat word het vandaag?
Als daar weer een poppenkast gespeeld wordt of als er in Europa nog iets naar boven komt, kunnen we na de middag weer rood gaan kleuren.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181120_03967878
"Gisteren bleek uit de beleggersbarometer van ING dat de Belgische particuliere belegger steeds meer geneigd is de beurs te mijden. Voor het eerst in twee jaar zakte de barometer onder het neutrale niveau van 100. Een teken dat de Belgische beleggers de financiële markten gaan wantrouwen. Het aantal pessimistische beleggers overtreft het aantal optimisten. In januari van dit jaar stond de barometer nog op zijn hoogste punt in vijf jaar."
Met andere woorden: we trekken met z'n allen naar de beurs op de piek, en met z'n allen uit de beurs in het dal. Er zullen er weer velen zich verbrand hebben, waarna ze hun vrouw moeten beloven nooit meer aandelen te kopen. Tot de volgende piek, natuurlijk, en dan begint het weer allemaal opnieuw.
"Gisteren bleek uit de beleggersbarometer van ING dat de Belgische particuliere belegger steeds meer geneigd is de beurs te mijden. Voor het eerst in twee jaar zakte de barometer onder het neutrale niveau van 100. Een teken dat de Belgische beleggers de financiële markten gaan wantrouwen. Het aantal pessimistische beleggers overtreft het aantal optimisten. In januari van dit jaar stond de barometer nog op zijn hoogste punt in vijf jaar."
Met andere woorden: we trekken met z'n allen naar de beurs op de piek, en met z'n allen uit de beurs in het dal. Er zullen er weer velen zich verbrand hebben, waarna ze hun vrouw moeten beloven nooit meer aandelen te kopen. Tot de volgende piek, natuurlijk, en dan begint het weer allemaal opnieuw.
Helemaal niet. De VS doet nu maar , wat europa, al decennialang probeert te doen , maar niet in lukt, china's dumpingpolitiek, aanpakken met verhoogde tarieven. Enkel met tarieven in het kwadraat van wat europa deed. Met de bedoeling om manufacturing terug te halen, naar de locale economie. Wat aan het lukken is. Multinatonals zoals philips zijn al hun fabrieken aan het herontieren naar locale productie in amerika, Zoals het zou moeten zijn.Yaris schreef: ↑20 november 2018, 19:00 Alles zal afhangen van hoe het handelsconflict met China evolueert. Een oplossing zal bijdragen aan economische groei en een positief beleggerssentiment, niet alleen in de VS maar wereldwijd. Een handelsoorlog daarentegen is nefast voor beide partijen. Die kent alleen maar verliezers.
De grootte problemen van morgen zijn niet de handelsoorlog , maar een implosie van de europese unie. Vandaag brexit, wat een enorme verzwakking van de europese unie vertegenwoordigt, aangezien de britten , het enige (militaire) tegengewicht , waren/zijn voor een onbetrouwbaar (militair) frankrijk. Morgen , binnen 6 maanden, zwaar onweer in extremistisch geleid italie. Een italie, die nog altijd de 3de of 4de economie is binnen de europese unie. Er is geen stutting van italie, zoals van griekenland mogelijk was, als het verkeerd gaat in italie.
ik vertoon net weer meer interesse in de beurs (weliswaar voor bescheiden bedragen). mij wel nog even inwerken.
Wel geen vrouw waar ik het moet aan uitleggen
Wel geen vrouw waar ik het moet aan uitleggen
Is het niet de vrouw die het uitlegt aan de man het te doen. Ik ben dat gedoe beetje moe. Het feit dat de vrouw niets te roeren heeft in financiele zaken. Het zijn net zei die ons aanzetten tot de go with the flow gedrag. Maar al eeuwen lang doen ze alsof de vrouw niet via haar schoonpapa vertegenwoordigt wordt en aanzet geeft tot heel wat westers gedrag!!! FOEI! Hoe nu maar eens op met dat hypocriet gedoe.
Dit is een quote maar neit tegen jouw lanius. Gewoon een quote dat om het gedoe gaat.
Vandaag een stevig herstel op de beurzen, morgen weer de dieperik in?
Theresa May is vanavond in Brussel om wijzigingen te vragen aan het ontwerpakkoord over de Brexit. Als de EU voet bij stuk houdt hebben de beurzen morgen weer een reden om te dalen.
Is er iemand die google finance gebruikt in spreadsheets van google.
Zoja reeds gehad dat de waarde van het aandeel niet correct wordt ingeladen? Hoe los je het op?
Zoja reeds gehad dat de waarde van het aandeel niet correct wordt ingeladen? Hoe los je het op?
Lol
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.