ethias first rekening afsluiten bij 25% afkoop???
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: ethias first rekening afsluiten bij 25% afkoop???
Mij dwingen ze moreel/economisch te blijven voor mijn minderjarige dochter.
Ik kan dit in het belang van mijn minderjarige dochter niet herbeleggen op haar naam in een tak 21 of andere goede huisvader belegging aangezien Laguna eist dat dit geblokkeerd wordt tot meerderjarigheid van mijn dochter. Waar is hier het belang van de minderjarige beschermd als je van een rendement van 3% naar een geblokkeerd rendement van 0.11% moet gaan.
Als goede huisvader heb je dan bijna geen andere keuze dan bij Laguna te blijven
Rare wetgeving in ons land in het belang van de minderjarige
Ik kan dit in het belang van mijn minderjarige dochter niet herbeleggen op haar naam in een tak 21 of andere goede huisvader belegging aangezien Laguna eist dat dit geblokkeerd wordt tot meerderjarigheid van mijn dochter. Waar is hier het belang van de minderjarige beschermd als je van een rendement van 3% naar een geblokkeerd rendement van 0.11% moet gaan.
Als goede huisvader heb je dan bijna geen andere keuze dan bij Laguna te blijven
Rare wetgeving in ons land in het belang van de minderjarige
Het depositogarantiestelsel is dan nu nog meer een lege doos geworden.
Eenzijdig iets wijzigen ten nadele van een consument, kan dat zomaar?
Waarom toetert Peeters (minister van consumentenzaken) hier niet over? Anders is hij steeds snel om te reageren...
(mochten er verwijten komen, ik heb geen first rekening)
Waarom toetert Peeters (minister van consumentenzaken) hier niet over? Anders is hij steeds snel om te reageren...
Het depositostelsel werkt zoals voorzien voor spaarrekeningen en dergelijke. Het is gewoon nooit van toepassing op AANDELEN. Arco waren AANDELEN.
Het is zoals €100.000 investeren in Lotus Bakeries, en dan gaat het bedrijf failliet. Dan krijg je uw geld ook niet terug.
Laatst gewijzigd door Roo op 13 oktober 2018, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zijn helaas veel onrechtvaardigheden in de wereld maar ...TNTim schreef: ↑13 oktober 2018, 10:31 Het depositogarantiestelsel is dan nu nog meer een lege doos geworden.
Personen die nog een Ethias levensverzekering hebben, moeten zich de vraag stellen: eieren voor hun geld kiezen en de bladzijde omslaan, of nog jaren in de onzekerheid leven, in de wetenschap dat hun contracten in het buitenland zitten bij een maatschappij waar weinigen over gehoord hebben en steeds met minder zijn zodat niemand in Belgie hun belangen nog zal verdedigen en veel kansen gekregen hebben om uit te stappen (en gaan ze naar een rechtbank stappen als onwettige dingen gebeuren? Wie zal de kosten en de moeite doen?)
En veel hoop zou ik niet op Peeters vestigen. Toeteren als de beste, kan hij inderdaad. Maar wat levert het op?
Zoals voorzien? Er is nochtans een uitbreiding geweest ... nu ja, dat heeft men toch tussen 2008 en 2011 wijsgemaakt ...
Voor 2011 werd er nog een onderscheid gemaakt tussen 'gewone aandelen' en 'cooperatieve aandelen'...Het is gewoon nooit van toepassing op AANDELEN. Arco waren AANDELEN.
Het is zoals €100.000 investeren in Lotus Bakeries, en dan gaat het bedrijf failliet. Dan krijg je uw geld ook niet terug.
Vanaf 2011 was het opeens 1 pot nat ...
http://www.protectionfund.be/nl/mod_soc ... tives.html
Soms zijn eenzijdige veranderingen positief vour jou, soms minder.
Niet vergeten dat in 2008 de bescherming voor levensverzekeringscontracten eenzijdig werd ingevoerd door de wetgever.
http://www.protectionfund.be/nl/mod_assurances_vie.html schreef:In 2008 achtte de wetgever het opportuun, rekening gehouden met de turbulenties op de financiële markten en met het oog op het behoud van het vertrouwen in het financiële systeem, om eveneens een beschermingsregeling in te voeren voor bepaalde levensverzekeringscontracten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Wat een klucht. Vandaag naar Laguna Life Dac gebeld, ivm de uitstapregeling, en ik kom gewoon bij Ethias terecht.
inderdaad, bij Ethias zeggen ze dat je naar een van hun kantoren moet om geld te kunnen afhalen van de First Rekening.
Hebben jullie ooit een schrijven gekregen van Ethias dat het pakket First verkocht was? Ik in alle geval niet...
Hebben jullie weet van een recente inkoopactie door de nieuwe eigenaar?
Alvast bedankt voor een reactie.
Hebben jullie ooit een schrijven gekregen van Ethias dat het pakket First verkocht was? Ik in alle geval niet...
Heb van Ethias nooit een schrijven of voorstel gekregen.Bertt schreef: ↑16 december 2018, 22:18 inderdaad, bij Ethias zeggen ze dat je naar een van hun kantoren moet om geld te kunnen afhalen van de First Rekening.
Ik spaar rustig verder, heb een First contract tot men 99 jaar.
Het depositogarantiestelsel dat in het buitenmand niet van toepassing is neem ik er maar bij.