Contactloos betalen
Re: Contactloos betalen
Mijn Europabank-debitkaart is ook zeer recent en zonder contactloze betaalfunctie. Wat mij verbaasde aangezien hun VISA-kaart dat wel heeft en ze zelf hun eigen kaarten maken (meen ik).
Deze week een nieuwe kaart van BNP en Keytrade in de bus, allebei ongevraagd mét contactloos betalen.
Ik was net ingelogd bij BNP, en daar vind ik geen functie om het af te zetten en de zoekfunctie levert ook niets op. Bij Keytrade heb ik nog niet gecontroleerd.
Van door de strot rammen gesproken... (BNP heeft me trouwens al 3* in persoon voorgesteld om hun app te installeren, waarvan één keer bij een persoonlijk gesprek op kantoor waar geen echt ander doel ter sprake kwam. Zucht.)
Edit: met een internetsearch kwam ik op een BNP pagina waar ze vertellen dat je de functie kan uitschakelen na telefonisch contact.
Ik was net ingelogd bij BNP, en daar vind ik geen functie om het af te zetten en de zoekfunctie levert ook niets op. Bij Keytrade heb ik nog niet gecontroleerd.
Van door de strot rammen gesproken... (BNP heeft me trouwens al 3* in persoon voorgesteld om hun app te installeren, waarvan één keer bij een persoonlijk gesprek op kantoor waar geen echt ander doel ter sprake kwam. Zucht.)
Edit: met een internetsearch kwam ik op een BNP pagina waar ze vertellen dat je de functie kan uitschakelen na telefonisch contact.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bij KBC kan je die functie gewoon afzetten, geen idee hoe het bij de rest werkt, nog nergens updates van kaarten gekregen (niet bij Keytrade, Deutsche, ING, ...)
Gewoon even bellen met BNP Fortis en laten uitschakelen.
Heb ik ook gedaan, 30 seconden later is het uitgeschakeld.
Als je later beslist om het terug actief te maken, terug even bellen.
02 762 60 00
Ma - Vr van 07:00-22:00
Za - van 09:00-17:00
--------------------------
Voor KEYTRADE
Hoe kan ik contactloos betalen en betalen zonder pincode uitschakelen?
Om de functionaliteiten van contactloos betalen en betalen zonder pincode uit te schakelen belt u
onze klantendienst van maandag tot vrijdag, tussen 9 en 22 uur. op 02 679 90 00.
Heb ik ook gedaan, 30 seconden later is het uitgeschakeld.
Als je later beslist om het terug actief te maken, terug even bellen.
02 762 60 00
Ma - Vr van 07:00-22:00
Za - van 09:00-17:00
--------------------------
Voor KEYTRADE
Hoe kan ik contactloos betalen en betalen zonder pincode uitschakelen?
Om de functionaliteiten van contactloos betalen en betalen zonder pincode uit te schakelen belt u
onze klantendienst van maandag tot vrijdag, tussen 9 en 22 uur. op 02 679 90 00.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vandaag telefoon gekregen van KBC dat ik ben geselecteerd om de nieuwe wearables te testen, ik ben benieuwd!
Ik ben al geselecteerd geweest om naar hun kantoor te komen om me een paar verzekeringen en beleggingen aan te laten smeren.
Ik zou liever 'win for life' winnen als ik mag kiezen.
Ik zou liever 'win for life' winnen als ik mag kiezen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Verschil is dat ik me zelf kandidaat heb gesteld
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Wat het ene met het andere te maken heeft : 'zelf kandidaat - eigen keuze - open staan voor nieuwe dingen' versus wat ik schreef, is me niet duidelijk. De leeftijd...
Win for life winnen is voor mij ook iets nieuw hoor ... en ik sta daar zeer erg voor open.
Proficiat dan.. Krijg je ook de wearables er bovenop ?
Eens een domme vraag, .. ik weet het zelf :
Gaat het over een smartwatch waarmee je stukjes kan bankieren want dat bestaat al langer, als systeem.
Of gaat het over schoenen, kleren, juwelen, polsbandjes met een NFC chip erin ?
![Afro O0](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/afro.gif)
Win for life winnen is voor mij ook iets nieuw hoor ... en ik sta daar zeer erg voor open.
Gaat het over een smartwatch waarmee je stukjes kan bankieren want dat bestaat al langer, als systeem.
Je had de keuze tussen een ring, horloge, armband of sleutelhanger.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het is maestro (dus geen Apple Pay, Garmin Pay of andere visa-gerelateerde betalingen) betalen met NFC via en sleutelhanger bijvoorbeeld. Tweete bank in Europa die dit zal testen.haelewyn schreef: ↑26 november 2018, 20:40 Wat het ene met het andere te maken heeft : 'zelf kandidaat - eigen keuze - open staan voor nieuwe dingen' versus wat ik schreef, is me niet duidelijk. De leeftijd...![]()
Vandaag onverwacht een nieuwe debitkaart ontvangen van Europabank.
Mijn huidige was nog goed tot 2023. De nieuwe heeft wel de functie om contactloos te betalen.
Verbaast mij dat ze kosten zoeken om dat te doen. Maar eigenlijk wel positief.
Mijn huidige was nog goed tot 2023. De nieuwe heeft wel de functie om contactloos te betalen.
Verbaast mij dat ze kosten zoeken om dat te doen. Maar eigenlijk wel positief.
De contactless optie is ondertussen zo ingeburgerd bij de bedrijven die de kaarten uitgeven (EquensWorldline/Gemalto) dat het de bank meer kost om een kaart zonder die optie te laten maken dan met. 't is de nieuwe standaard geworden.
Maar inderdaad wel kostelijk voor europabank om kaarten te gaan vervangen die eigenlijk nog geldig zijn.
Van Keytrade nieuwe gratis bankkaart met uiteraard "contactloos betalen".
Wat als je kaart gestolen word ? Zelfs met een max van 25 euries…..kan het snel gaan.
Ik zie geen enkel voordeel tov van de vroegere betaalkaarten. De klok wordt teruggedraaid naar de tijd van het "strijkijzer" voor de creditkaart.
Wat als je kaart gestolen word ? Zelfs met een max van 25 euries…..kan het snel gaan.
Ik zie geen enkel voordeel tov van de vroegere betaalkaarten. De klok wordt teruggedraaid naar de tijd van het "strijkijzer" voor de creditkaart.
Max van 25 euro is cumulatief dacht ik he, dus niet per transactie. Je kan dus niet 10*25 euro uitgeven en daarmee 250 euro kwijt zijn, van zodra een reeks contactless transacties gesommeerd op 25 uitkomt zal een pincode gevraagd worden.pitje schreef: ↑5 april 2019, 15:29 Van Keytrade nieuwe gratis bankkaart met uiteraard "contactloos betalen".
Risico al met al beperkt dus, denk dat de gemiddelde Belg meer cash kwijt is als zijn portefeuille gestolen wordt.
+ je kan het uitzetten natuurlijk.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell