Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
TIP
Re: Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
hoe kiest uw aandelen en ETF's ?door middel van micro analyses ? Misschien tijd voor de sortino mixer ?
ps jammer dat er geen a in sortino zit,
ps jammer dat er geen a in sortino zit,
@pietpiraat Aandelen kies ik gewoon via fundamentele analyse zoals de meeste hier. Bij ETFs is tax wel lager. Je moet kopen waar jij je goed bij voelt. Waarin beleg jij en wat is je strategie?
Quality growth investor
wie zoekt die vindt
groot gelijk wie zich goed voelt bij de mixer bij me direct kan die best kopen.
groot gelijk wie zich goed voelt bij de mixer bij me direct kan die best kopen.
@pietpiraat Beleg jij dus in de mijnkapitaal mixer? Misschien strategie eens herdenken..
Quality growth investor
oeps dacht dat we moesten beleggen waar we ons goed bij voelen ? wat vind je van de mixer.06 ?
@pietpiraat Snap niet waarom jij je goed voelt met de mijnkapitaal mixer maar zijn jouw centen hé.
Quality growth investor
mixer.06 is niet zelfde als mixer.mk
is de omega6 mixer ,
is de omega6 mixer ,
De Omega6 mixer in laatste versie vond ik zeker beter dan mijnkapitaal of een 50/50 port. Heb daar destijds ook mijn mening over gezegd toen daar discussie over was maar beslis zelf waarin je belegt.
Quality growth investor
Een paar blz terug is de omega mixer gestopt.pietpiraat schreef: ↑26 november 2018, 21:29 mixer.06 is niet zelfde als mixer.mk
is de omega6 mixer ,
En nu is hij daar plots weer.
6.043,07
Aankoop- waarde
€ 5.657,54
Huidige waarde
-€ 385,53
Rendement
€ 5.633,11
Vorige slotkoers
0,43%
Dag- rendement
-6,38%
Jammer dat Omega weg is. Nu weten we niet wanneer we terug moeten kopen.
Midden October heeft Omega de laatste aanpassing gedaan aan zijn Mixer, via een post in de YTD thread.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik stel mij toch meer en meer vragen bij het cijfergegoochel van Mijn Kapitaal.
Vroeger keken ze naar de mediaan van de laatste 120 jaarrendementen; je kreeg een STOP als het laatst opgetekende jaarrendement hoger was dan die mediaan.
Onlangs hebben ze het criterium drastisch aangepast: je krijgt nu al een STOP als het laatst opgetekende jaarrendement hoger is dan de mediaan met een minteken voor.
Nadien een kleine correctie bij het inzicht dat min maal min plus wordt. OK. Maar vandaag beweert A.F. dat medianen altijd worden afgerond tot op de eenheden. Hij heeft dit van een collega die statistiek heeft gestudeerd. 4.5% en 5.4% worden gelijk. Foei!
Vroeger keken ze naar de mediaan van de laatste 120 jaarrendementen; je kreeg een STOP als het laatst opgetekende jaarrendement hoger was dan die mediaan.
Onlangs hebben ze het criterium drastisch aangepast: je krijgt nu al een STOP als het laatst opgetekende jaarrendement hoger is dan de mediaan met een minteken voor.
Nadien een kleine correctie bij het inzicht dat min maal min plus wordt. OK. Maar vandaag beweert A.F. dat medianen altijd worden afgerond tot op de eenheden. Hij heeft dit van een collega die statistiek heeft gestudeerd. 4.5% en 5.4% worden gelijk. Foei!
Ik hoop dat niemand Al Fonds en consoorten nog serieus neemt. Slaat helemaal nergens op.
Zeggen dat 2 fondsen equivalent zijn, terwijl 1 fonds 1,5% kosten (0,6% voor Medirect) heeft en het ander 2,3% (1,2% voor medirect) omdat de mediaan voor beiden afgerond 5% is, is echt wel heel erg.
Zeggen dat 2 fondsen equivalent zijn, terwijl 1 fonds 1,5% kosten (0,6% voor Medirect) heeft en het ander 2,3% (1,2% voor medirect) omdat de mediaan voor beiden afgerond 5% is, is echt wel heel erg.
2,30 (twee komma dertig) percent kosten per jaar voor een fonds dat voor 75% uit obligaties bestaat. Ik weet wie hier winst uit haalt...en het zijn niet de beleggers.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.