kopen in het buitenland, maar waar ???
Re: kopen in het buitenland, maar waar ???
Zeer zeker weten ,het gaat hier dan letterlijk over enkele 100 de euro's beter koop.Ranter schreef:Dit laatste heb ik ook al van verschillende mensen gehoord (uit ervaring) dat dit absoluut de moeite loont! Het scheelde hen een serieuze hoop!amber schreef: Wat ik ooit in het buitenland ( Nederland om precies te zijn )heb gekocht en idd een stuk goedkoper is/was
- Canon eos 400 D
- Oven en dampkap ==> dit hebben we gekocht via een internetshop ,dus wel
zelf af te halen,maar dat was pakken goedkoper dan gelijk welke winkel bij
ons.
Wat we heel recent ook nog gaan bestellen is een centrale verwarming voor in de badkamer,ook vele goedkoper dan bij ons.
http://www.badkamermarkt.nl/badkamermar ... andje.html
Wij steeds bij alle aankopen 2 jaar garantie gekregen.Ranter schreef: Wel één zaak onthouden wat elektrotoestellen, laptops, DVD-toestellen en dergelijke betreft!
Soms zijn deze idd een pak goedkoper, maar heb je er dan ook maar 1 jaar garantie op (en wat dan bij ev. gebreken...) ipv van in België waar de garantieregeling van 2 jaar geldt.
Dus steeds kosten/baten afwegen!
Het gaan hier over aankopen van een
- whirlpool
- oven en dampkap
- canon eos 400 d
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik krijg regelmatig nieuwsbrieven van Misco (www.Misco.nl) met soms wel aantrekkelijke aanbiedingen. Ik heb d'er wel nog geen ervaring mee.
Heeft er soms iemand 'n idee waar ik goedkope lege DVD's kan kopen door bvb. de Auvibel-taks te ontlopen??
Heeft er soms iemand 'n idee waar ik goedkope lege DVD's kan kopen door bvb. de Auvibel-taks te ontlopen??
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Gisteren een LG BD300 Blu Ray speler gekocht bij Mediamarkt Eindhoven (Nederland) voor 169 euro! Prijs in België bij Colruyt 299 euro, bij Vandenborre 329 euro.
Dat is toch pure afzetterij hier in dit land. Ik koop hier niks meer van elektronica, tenzij het om echt grote en zware apparaten gaat.
Dat is toch pure afzetterij hier in dit land. Ik koop hier niks meer van elektronica, tenzij het om echt grote en zware apparaten gaat.
is er een groot verschil tussen duitsland en nederland voor electronica?
mij hebben ze altijd gezegd dat duitsland het goedkoopste is...
mij hebben ze altijd gezegd dat duitsland het goedkoopste is...
amerikaanse frigo :
vandenborre solden 1150 euro,
online veiligkopen.nu : 927 + gratis levering en 15 euro voor installatie
dus zeker de moeite om over de grenzen te kopen
vandenborre solden 1150 euro,
online veiligkopen.nu : 927 + gratis levering en 15 euro voor installatie
dus zeker de moeite om over de grenzen te kopen
Onlangs heb ik een houtkachel DOVRE gekocht, dus gene rommel.
In een Dovre winkel te Deurne : prijs 1380 + 80 om thuis te brengen, tot aan je voordeur. (gewicht 120kg)
Bij www.warmtestore.nl : 970 euro + 85 euro transport naar Belgie + uitpakken uit houten krat + gemonteerd en op zijn plaats gezet. Betaling bij thuislevering in contanten.
Voor identiek dezelfde kachel! Mijn winst : 405 euro!
In een Dovre winkel te Deurne : prijs 1380 + 80 om thuis te brengen, tot aan je voordeur. (gewicht 120kg)
Bij www.warmtestore.nl : 970 euro + 85 euro transport naar Belgie + uitpakken uit houten krat + gemonteerd en op zijn plaats gezet. Betaling bij thuislevering in contanten.
Voor identiek dezelfde kachel! Mijn winst : 405 euro!
Ik vraag me echt af waarom alles in België altijd zo absurd veel duurder moet zijn dan in pakweg Nederland (op benzine na dan).
Je kan dat toch niet enkel verklaren door het loonverschil of de 2% BTW die we hier meer betalen?
Je kan dat toch niet enkel verklaren door het loonverschil of de 2% BTW die we hier meer betalen?
Winstmarges wat groter?
Omdat men in Nederland wéét dat Hollanders tóch eerst gaan vergelijken bij de buren ?Jay schreef: Ik vraag me echt af waarom alles in België altijd zo absurd veel duurder moet zijn dan in pakweg Nederland
Wij maken er grapjes over, maar van de zuinigheid van de Hollanders kunnen wij hier nog veel leren.
Je kan niet anders dan besluiten dat de Belgen zoals de Hollanders zeggen nog altijd "domme Belgen" zijn.
En in feite hebben ze nog gelijk ook
Voor wat betreft levensmiddelen en zo kunnen de hogere prijzen in Belgie voor een belangrijk deel verklaard worden uit de aanwezigheid van één bedrijf: Colruyt.
Waarom? Colruyt garandeert de laagste prijzen en zal haar prijzen altijd verlagen als een concurrent onder haar prijzen gaat zitten. (Ze hebben zelfs een heel systeem om dit in de gaten te houden - klanten kunnen bijvoorbeeld de "Rode Telefoon" bellen als ze ergens een lagere prijs gezien hebben zodat Colruyt de prijs gelijk kan aanpassen.)
Dit lijkt een klantvriendelijke politiek, maar is het niet. Concurrenten wordt namelijk de prikkel ontnomen om de prijzen te verlagen (bv. een actie om extra klanten te werven)- ze weten immers dat Colruyt gelijk zal volgen waardoor concurrenten uiteindelijk geen extra klanten winnen door prijsverlagingen en deze uiteindelijk alleen maar geld kosten. Doordat Colruyt in Belgie zo groot legt de reactie van Colruyt veel gewicht in de schaal bij de beslissing voor bv. Aldi om de prijzen al of niet te verlagen.
Een voorbeeld (er bestaan vele andere voorbeelden): de prijs van een pak suiker. In Nederland kost een kilo 65 cent bij de Aldi - in Belgie 84 cent. Een enorm prijsverschil! Niet toevallig is de 84 cent in Belgie exact de prijs die Colruyt hanteert. Aldi weet dus dat het in Belgie geen zin heeft om de suiker tegen een lagere prijs aan te bieden (omdat Colruyt hierin sowieso zou meegaan).
Aldi adverteert op haar website met de boodschap: wij bepalen de prijs. Niets is minder waar - Colruyt bepaalt de prijs op een niveau dat het haar goeddunkt. Niet voor niets behaalt Colruyt zeer hoge winsten.
Er is voor deze situatie niet direct een oplossing. In elk geval betekent het dat er inderdaad een hoop geld te besparen door over de grens te winkelen. En vooral niet de Rode Telefoon gebruiken!
Waarom? Colruyt garandeert de laagste prijzen en zal haar prijzen altijd verlagen als een concurrent onder haar prijzen gaat zitten. (Ze hebben zelfs een heel systeem om dit in de gaten te houden - klanten kunnen bijvoorbeeld de "Rode Telefoon" bellen als ze ergens een lagere prijs gezien hebben zodat Colruyt de prijs gelijk kan aanpassen.)
Dit lijkt een klantvriendelijke politiek, maar is het niet. Concurrenten wordt namelijk de prikkel ontnomen om de prijzen te verlagen (bv. een actie om extra klanten te werven)- ze weten immers dat Colruyt gelijk zal volgen waardoor concurrenten uiteindelijk geen extra klanten winnen door prijsverlagingen en deze uiteindelijk alleen maar geld kosten. Doordat Colruyt in Belgie zo groot legt de reactie van Colruyt veel gewicht in de schaal bij de beslissing voor bv. Aldi om de prijzen al of niet te verlagen.
Een voorbeeld (er bestaan vele andere voorbeelden): de prijs van een pak suiker. In Nederland kost een kilo 65 cent bij de Aldi - in Belgie 84 cent. Een enorm prijsverschil! Niet toevallig is de 84 cent in Belgie exact de prijs die Colruyt hanteert. Aldi weet dus dat het in Belgie geen zin heeft om de suiker tegen een lagere prijs aan te bieden (omdat Colruyt hierin sowieso zou meegaan).
Aldi adverteert op haar website met de boodschap: wij bepalen de prijs. Niets is minder waar - Colruyt bepaalt de prijs op een niveau dat het haar goeddunkt. Niet voor niets behaalt Colruyt zeer hoge winsten.
Er is voor deze situatie niet direct een oplossing. In elk geval betekent het dat er inderdaad een hoop geld te besparen door over de grens te winkelen. En vooral niet de Rode Telefoon gebruiken!
Auto's zijn in Nl toch ook wel een heel pak duurder door de extra belastingen die erop geheven worden.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Maar ooit bereik je toch een bodemprijs waar zelfs colruyt toch niet meer onder kan, waardoor ze dan uiteindelijk even duur zouden zijnpjvdveer schreef: Voor wat betreft levensmiddelen en zo kunnen de hogere prijzen in Belgie voor een belangrijk deel verklaard worden uit de aanwezigheid van één bedrijf: Colruyt.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder