De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Welk onheil ziet Powell afkomen ? Heb je zelf een voorgevoel ? In 2007/8 kon men dat hebben door de onnatuurlijk hoge beurskoersen van de banken en de krankzinnig hoge prijs die Fortis overhad voor ABN/Amro (samen met Santander trouwens, een bank die ik dus evenmin zou vertrouwen).
Dank bij voorbaat voor je antwoord.
Put your money where your mouth is GStackingG schreef: ↑30 november 2018, 09:02 Drijf de spot maar. Wie wou er nu weer goud kopen 3 weken voor de goudprijs omhoog ging?
Wie zei afgelopen november dat bitcoin ging crashen?
Wie vond Tesla aandelen aantrekkelijk begin november 2 jaar geleden?
Drijf de spot maar. Ooit heeft die krol een kroon waar je dank u tegen gaat zeggen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het woord 'goud' is gevallen: Het bashen kan beginnen!
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Degene die spot aan het drijven snappen dat goed genoeg.Frederic schreef: ↑30 november 2018, 09:20Wat is een krol?StackingG schreef: ↑30 november 2018, 09:02 Drijf de spot maar. Wie wou er nu weer goud kopen 3 weken voor de goudprijs omhoog ging?
Wie zei afgelopen november dat bitcoin ging crashen?
Wie vond Tesla aandelen aantrekkelijk begin november 2 jaar geleden?
Drijf de spot maar. Ooit heeft die krol een kroon waar je dank u tegen gaat zeggen.
De resolutie die vertrouwen en geld kende komt niet meer overeen. Wantrouwen in de samenleving bouwt zich op. Na de crises heeft men kunstmatig het vertrouwen proberen op te krikken en het is er enkel erger op geworden. Nu wil men die kunstmatigheden intrekken. Oude standaarden gaat men herstellen en oude gewoontes terug heropnemen. Ik zie het als een goed ding.SparSpaar schreef: ↑30 november 2018, 12:28Welk onheil ziet Powell afkomen ? Heb je zelf een voorgevoel ? In 2007/8 kon men dat hebben door de onnatuurlijk hoge beurskoersen van de banken en de krankzinnig hoge prijs die Fortis overhad voor ABN/Amro (samen met Santander trouwens, een bank die ik dus evenmin zou vertrouwen).
Dank bij voorbaat voor je antwoord.
Bash dat goud maar helaas tevergeefs. Sommige mensen gaan tegen de ruis ingaan en het behoud van het huidige systeem ingaan. Ik ben alvast vertrokken. Goud interesseert me ook niet echt maar ik zie er eventueel wat beweging in komen. Het gaat veiligheid bieden. Geen winsten. Wat het ook zal bieden is een garantie dat het monetaire systeem, dat er nu is, terug vertrouwen gaat krijgen nadat het wellicht een pak gaat dippen. Ik verwacht het binnen X aantal maanden. Eerst een stijging nog. Tot februari.
Maar goed, dat is mijn opinie en zowat de laatste.
Dus kort: ons monetair en sociaal systeem gaat in duigen vallen.
We moeten ons hierop onder meer voorbereiden met goud.
Juist? Geen kritiek ik probeer gewoon te distileren wat je wil zeggen
We moeten ons hierop onder meer voorbereiden met goud.
Juist? Geen kritiek ik probeer gewoon te distileren wat je wil zeggen
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Men spreekt al jaren van het onhoudbaar systeem van geld pompen in de economie, volgens sommigen om de bevolking te helpen, volgens cynici om de gangsterbanken te redden (ipv ze zoals Lehman te laten falen en met een schone lei te herbeginnen).
Draghi moest het karwei dus opknappen.
'Oude standaarden gaat men herstellen' : maar wat ik niet snap: hoe zal het terugdraaien in de praktijk gebeuren ? Wie zal het gelach pardon gelag betalen ?
Bijkomende vraag: zal de euro dit overleven ? Denk bv aan het balsturige Italie.
'Tot februari'. Ben nu echt benieuwd.
Draghi moest het karwei dus opknappen.
'Oude standaarden gaat men herstellen' : maar wat ik niet snap: hoe zal het terugdraaien in de praktijk gebeuren ? Wie zal het gelach pardon gelag betalen ?
Bijkomende vraag: zal de euro dit overleven ? Denk bv aan het balsturige Italie.
'Tot februari'. Ben nu echt benieuwd.
Simpel gezegd ja. Maar wat daarna volgt is niet voor leken.
Ik zou nog meer informatie kunnen uiteenzetten maar dan moet je lidmaatschap kopen. Met 1 gram goud kun je dat wel doen. Daar heb je al een bronze lidmaatschap voor.
You only get the picture when the flash is gone.
Anyway, veel succes! Ik zie jullie tot na de recovery.
Denk je dat geld als betaalmiddel ooit vervangen zal worden door goud? Dan moet je mij eens uitleggen hoe dat kan. Al het goud van de wereld is niet voldoende om de hoeveelheid geld in omloop te dekken.
En dan zwijg je nog over het ongemak: het is zwaar, het is fragiel, het leent zich niet tot transacties op lange afstand (online shoppen iemand?) en men kan het moeilijk veilig bewaren. Oh, en als het verleden een gids mag zijn blijkt het ook nog eens extreem vatbaar voor fraude en ontwaarding.
Maar wat ik al helemaal niet snap: waarom zou goud ook maar de minste waarde behouden wanneer 'het systeem' instort? Goud heeft geen intrinsieke waarde: het biedt geen voedingswaarde, geen onderdak, geen geneeskrachtig effect, geen energie, kortom geen enkele nuttige toepassing. De waarde die het heeft ontleent het van de perceptie van waarde die 'de mensen' eraan hechten, net zoals dat ook bij een bankbiljet zo is. Het enige dat je van goud misschien nog kan zeggen is dat het niet ad libidum kan worden bijgedrukt, maar dat geldt voor wel meer assets.
Terzijde: ik raad goudkevers aan eens het relaas van de Somalische Shilling te bestuderen. De overheid (en centrale bank) van Somalië zijn al decennialang verdwenen. Desondanks betaalt men er nog steeds massaal met... oude shilling-bankbiljetten. Zelfs zonder centraal gezag bleef fiatgeld waardevast, puur omdat mensen het nog steeds een gemakkelijk betaalmiddel vinden.
Wie echt bang is dat het systeem op instorten staat, zou ik eerder grondstoffen of landbouwgrond aanbevelen - veronderstellende dat je je eigendomsrechten kan afdwingen natuurlijk
Aangaande al die voorspellingen dat het financieel systeem ineen gaat storten en dat geld niets meer waard zal zijn heb ik een vraag. Welke gebeurtenis of situatie zou aanleiding geven tot die ineenstorting en waarom zou geld ineens niets meer waard zijn? De waarde van geld is een afspraak tussen de mensen. Dat geld niets meer waard zou zijn zou betekenen dat alle mensen de geldende afspraken overboord gooien. Waarom zouden ze dat doen? Welke calamiteit kan ervoor zorgen dat ik morgen besluit dat ik mijn papieren geld beter kan opstoken omdat ik er dan tenminste nog warmte van heb?
Niet alleen online shoppen maar alle betalingen die elektronisch gebeuren. Gaan we iedere keer een goudkoerier inhuren wanneer we een rekening betalen?
Maandelijks gaan er duizenden miljarden dollars over en weer tussen overheden, instellingen, bedrijven en particulieren. De gold believers die denken dat goud de functie van geld kan overnemen moeten mij eens uitleggen:
- waar ze al dat goud vandaan gaan halen;
- hoe dat praktisch in zijn werk zal gaan: hoe moeten we bijvoorbeeld een brood bij de bakker of een krant in de krantenwinkel met goud betalen of de rekening van de elektriciteit?
Ik snap jullie aangeleerde stereotype gedachtes. Helaas zijn dit niet echt argumenten maar eerder opstoppingen.
Er zijn genoeg manieren om om deze problematieken heen te gaan. Bv. de geschreven IOU nota's.
Er zijn genoeg manieren om om deze problematieken heen te gaan. Bv. de geschreven IOU nota's.
Dan is mijn volgende vraag: wat is het praktisch nut van IOU notes (schuldbriefjes)? Moeten we iedere keer zo een briefje schrijven als we een brood kopen? Zijn die notes verhandelbaar? Waarom dan niet ineens bij geld blijven?
Ik kan me wel inbeelden, als de beschaving totaal ineenstuikt - bvb na een alles vernietigende wereldoorlog- dat het overblijvende deel van de mensheid zal terugplooien op een primitieve landbouwmaatschappij. Neem als voorbeeld de vroege middeleeuwen.
Ruilhandel zal dan weer de norm worden.
En voor de happy few, grootgrondbezitters, krijgsheren en andere machtigen zou goud misschien een kleine rol kunnen spelen.
Een gewone crash zal goud niet terugbrengen; de argumentatie werd hiervoor in verschillende topics reeds geleverd.
Ruilhandel zal dan weer de norm worden.
En voor de happy few, grootgrondbezitters, krijgsheren en andere machtigen zou goud misschien een kleine rol kunnen spelen.
Een gewone crash zal goud niet terugbrengen; de argumentatie werd hiervoor in verschillende topics reeds geleverd.