De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Als de euro verdwijnt komt er gewoon een andere munt voor in de plaats en ruilen we onze oude bankbriefjes in voor nieuwe. Heb jij je bankbriefjes in Belgische frank opgestookt toen de euro werd ingevoerd?
Sommige mensen, ook op Spaargids, lijken te denken dat het verdwijnen van de euro tot gevolg heeft dat de euromunten in je portemonnee smelten, de eurobriefjes tot as vergaan en de saldi op je bankrekeningen op nul floepen.
@Yaris Herinner me dat het verdwijnen van de euro enkele jaren geleden ter sprake kwam. Kent iemand het verhaal nog ? Er waren alleszins veel problemen, bv hoe vermijden dat de inwoners van de knoflooklanden in Duitsland hun euro's komen omwisselen tegen veilige DM ?
Meen dat Duitsland een noodvoorraad DM gedrukt had voor een nieuwe Gutt-operatie. Een overlevingspakket zeg maar.
Misschien vangen we opnieuw zulke geluiden op. Wees dan op je hoede. "Be first" zei een Am. bankier.
Naschrift: het zou ook een formidabel middel zijn om het probleem van de reusachtige staatsschulden in 1 keer op te lossen. Lach niet, dat is het verleden keer op keer gebeurd. Denk dat ik me kandidaat ga stellen voor de nobelprijs. Er zijn er al voor minder gelauwerd.
Meen dat Duitsland een noodvoorraad DM gedrukt had voor een nieuwe Gutt-operatie. Een overlevingspakket zeg maar.
Misschien vangen we opnieuw zulke geluiden op. Wees dan op je hoede. "Be first" zei een Am. bankier.
Naschrift: het zou ook een formidabel middel zijn om het probleem van de reusachtige staatsschulden in 1 keer op te lossen. Lach niet, dat is het verleden keer op keer gebeurd. Denk dat ik me kandidaat ga stellen voor de nobelprijs. Er zijn er al voor minder gelauwerd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Die moet je eens uitleggenpietpiraat schreef: ↑1 december 2018, 13:58 een mens moet ook eens aan kruisbestuiving doen zeker als ie geen lief heeft
Quality growth investor
De Duitse economie heeft meer baat van een zwakke euro dan van een sterke Duitse mark dus waarom zou Duitsland de euro willen afschaffen?
Maar nogmaals, het verdwijnen van de euro impliceert geenszins de invoering van goud als betaalmiddel.
Maar nogmaals, het verdwijnen van de euro impliceert geenszins de invoering van goud als betaalmiddel.
Man man wat een complotten alom hier. Waarom zouden mensen trouwens de hele maatschappij in chaos willen dompelen? Vooral machtige mensen die rijk zijn lijken me daar weinig voordeel bij te hebben. Nogmaals zoals mijn prof filosofie altijd vertelde: uitzonderlijke stellingen hebben uitzonderlijke bewijzen nodig.
Alle uitzonderlijke beweringen die ik hoor gaande van homeopathie tot religie en samenzweringen hebben juist altijd zeer zwakke bewijsvoering. Ze hangen meestal aan elkaar in losse stukjes en vage meningen en vermoedens. Vaak is ook alle interne logica zoek. Zoals over Soros een jood die via moslims de wereldorde wil vernietigen, geen enkele logica in te vinden en gewoon zielig denigrerend.
Aan Yaris volle respect dat jij steeds nog probeert feitelijk de discussie aan te gaan en de rede met humor verdedigt.
Alle uitzonderlijke beweringen die ik hoor gaande van homeopathie tot religie en samenzweringen hebben juist altijd zeer zwakke bewijsvoering. Ze hangen meestal aan elkaar in losse stukjes en vage meningen en vermoedens. Vaak is ook alle interne logica zoek. Zoals over Soros een jood die via moslims de wereldorde wil vernietigen, geen enkele logica in te vinden en gewoon zielig denigrerend.
Aan Yaris volle respect dat jij steeds nog probeert feitelijk de discussie aan te gaan en de rede met humor verdedigt.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Ga dat eens vragen in Syrië, Jemen, Venezuela, Afghanistan,.... Met andere woorden, het is niet zo dat machtige mensen per definitie chaos trachten te vermijden of kunnen vermijden. En denk maar niet dat onze maatschappij immun is voor chaos, genoeg gekken hier en rond ons die in staat zijn om chaos te veroorzaken.
Ik las daarstraks in de laatste Trends dat slechts 40% van het geld in de financiële markten, verhandeld wordt door de grootste banken ter wereld. Het grootste deel is in handen van schaduwbanken, die al dan niet gelinkt zijn aan gewone banken.
Het grote verschil is dat de gewone banken streng gereguleerd zijn, en niet meer zomaar wat kunnen doen, terwijl er voor de schaduwbanken weinig tot geen regelgeving is.
De grote vrees die er momenteel heerst, is dat daar de eerste dominosteentjes vallen bij (verder) stijgende rente doordat de ontleners niet meer kunnen terugbetalen of doordat grote kapitalen plots teruggetrokken worden.
Het grote verschil is dat de gewone banken streng gereguleerd zijn, en niet meer zomaar wat kunnen doen, terwijl er voor de schaduwbanken weinig tot geen regelgeving is.
De grote vrees die er momenteel heerst, is dat daar de eerste dominosteentjes vallen bij (verder) stijgende rente doordat de ontleners niet meer kunnen terugbetalen of doordat grote kapitalen plots teruggetrokken worden.
Complotten... xD hierover beginnen praten is al een onbegonnen taak omwille van de ellenlange generaties en hun weerstandigheid die opgebouwd wordt vanaf dag 1 bij elke individu. Als je een beetje verstandigheid in het vaandel legt begrijp je dat de samenleving gestoeld is op rebellie. Het is namelijk de nood aan behoud en angst die in ons huist die problematische systemen in stand houden.
Maar hierover beginnen praten... goh dat lokt enkel maar weerstandigheid uit. Omdat vuur met vuur bestreden wordt. Helaas is dat ook een missconceptie. Jullie doen maar Het ego onderhoud jullie wel. ON-DER-HOUD.
Ps: heb niet nagelezen, te lui, zinsbouw kan compleet loos zijn.
Maar hierover beginnen praten... goh dat lokt enkel maar weerstandigheid uit. Omdat vuur met vuur bestreden wordt. Helaas is dat ook een missconceptie. Jullie doen maar Het ego onderhoud jullie wel. ON-DER-HOUD.
Ps: heb niet nagelezen, te lui, zinsbouw kan compleet loos zijn.
PSA: woensdag is de NYSE & NASDAQ dicht om Bush senior te herdenken
https://www.marketwatch.com/story/new-y ... 2018-12-01
https://www.marketwatch.com/story/new-y ... 2018-12-01
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
De Chinese president Xi Jinping en zijn Amerikaanse ambtsgenoot Donald Trump hebben zaterdagavond op de top van de G20 in Buenos Aires afgesproken om na 1 januari volgend jaar voorlopig geen nieuwe invoerheffingen in te voeren.
Dat lijkt goed nieuws maar dat houdt ook in:
Dat lijkt goed nieuws maar dat houdt ook in:
- dat ze voor 1 januari nog wel nieuwe invoerheffingen kunnen invoeren;
- dat de bestaande invoerheffingen van kracht blijven.
Toch al beter nieuws dan verwacht.
Zal de beurzen morgen wel een boost geven.
Zal de beurzen morgen wel een boost geven.
Hun staakt het vuren is ook maar voor 3 maanden.
En Trump had al aangekondigd om alle Chinese producten onderhevig te willen maken van importheffingen. Kan allemaal nog voor de start van het nieuwe jaar.
En Trump had al aangekondigd om alle Chinese producten onderhevig te willen maken van importheffingen. Kan allemaal nog voor de start van het nieuwe jaar.