De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Dacht dat het dit ging zijn als ik lemmingen zag staanSpruitekop schreef: ↑4 december 2018, 13:57Lemmingen
Iets als de 'Herald of free enterprise' en 'open deuren'
https://www.youtube.com/watch?v=f0kZN4Quvrs
Portefeuille: IWDA, cash
Een rode dag op de beurzen. De sterke winst van gisteren is al voor twee derde weggeveegd. Het zal nog verder omlaag gaan:
- vrijdag jobrapport in de VS: een te sterke stijging van de lonen zal de inflatievrees aanwakkeren en de vrees dat de Fed niet zal talmen met haar renteverhogingen;
- volgende week dinsdag stemming in het Britse parlement over de Brexitdeal: als de deal weggestemd wordt weet niemand hoe het verder moet, dus onzekerheid alom.
Laat ons maar aannemen dat dat zo nog een tijdje verder gaat. Dat doet geenszins afbreuk aan de algehele tendens van beleggen.
nva stapt uit de regering.
hebben ze dat al bevestigd of is dat maar een veronderstelling
het gaat nog een hele soap worden
het gaat nog een hele soap worden
Fake news, tot zover
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wel een mooie eindejaarsrally
Stilaan tijd voor top 5 van 2019?
Stilaan tijd voor top 5 van 2019?
Haha ja mss wel, denk dat er velen zijn die lievet een
Streep onder dit beursjaar trekken!
Openen maar dat nieuw draadje!
Streep onder dit beursjaar trekken!
Openen maar dat nieuw draadje!
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Kleinere pakjes onder de kerstboom dit jaar.
Wel geleverd door Bpost.
Wel geleverd door Bpost.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Bloedrode dag opnieuw...
En opvallend stil op het forum
Wss iedereen al aan het scannen naar koopjes en plannen voor de komende maanden
Wss iedereen al aan het scannen naar koopjes en plannen voor de komende maanden
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
De vraag is, wat koop je eerst bij? Nagenoeg heel mijn portefeuille zit tegen het laagste koers aan van afgelopen 52 weken. Ik begin te overwegen van een groot budget over heel de portefeuille te spreiden om mijn gemiddelden naar beneden te halen en sneller weer int groen te zitten bij een stijging ipv te wachten tot men aankoopkoers terug bereikt wordt.
Tweede vraag, hoe laag gaat het nog gaan? Geen zin om er een patat tegenaan te geven en dan nog eens -20% te gaan.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Of iedereen naar de apotheek voor Valium..
Ik word zelfs stil bij het zien van de duik van de Amerikaanse floating BBB obligaties ETF de "FLOT".
Floating: obligaties van 1 maand tot 5 jaar.
Normaal bewegen deze met een paar cent per dag.
Zelfs de defensieve dingen beginnen speculatief te worden.
Vergeet niet dat er in alle berenmarkten ook altijd enorme bounces op aandelen zijn wegens tijdelijk winst nemen op shorts en mensen die denken dat het nog altijd buy the dips is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Dirk2 op 6 december 2018, 11:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Als het stormt blijf ik even binnen zitten, Covestro ga ik wel bijkopen.
Olieprijzen zijn compleet gekelderd en binnenvaart is ook terug mogelijk in Duitsland, zorgt opnieuw voor zeer lage transporttarieven en toont de tijdelijkheid aan van hun winstwaarschuwing.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash