De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Wanneer eten we ?
Wat kopen of bijkopen?
Probeer eens bottom-up een portefeuille samen te stellen op een blanco blad, dus niet vertrekkend vanuit je huidige portefeuille. Je kiest dus welke aandelen je wilt hebben en plakt daar vervolgens een gewicht op, afhankelijk van je overtuiging, tot je aan 100% zit. Dan kijk je hoe je huidige portefeuille zich verhoudt tot die 'ideale' samenstelling. Ik maak die oefening geregeld; kopen of verkopen in functie van het gewicht dat ik wil dat een aandeel inneemt in mijn portefeuille.
Probeer eens bottom-up een portefeuille samen te stellen op een blanco blad, dus niet vertrekkend vanuit je huidige portefeuille. Je kiest dus welke aandelen je wilt hebben en plakt daar vervolgens een gewicht op, afhankelijk van je overtuiging, tot je aan 100% zit. Dan kijk je hoe je huidige portefeuille zich verhoudt tot die 'ideale' samenstelling. Ik maak die oefening geregeld; kopen of verkopen in functie van het gewicht dat ik wil dat een aandeel inneemt in mijn portefeuille.
Is Warren Buffet al aandelen aan het bijkopen of gaat er nog meer bloed vloeien?
Hier is het een formule die rekening houdt met huidig gewicht en afstand tot het koersdoel.jens_dev schreef: ↑6 december 2018, 11:51 Wat kopen of bijkopen?
Aandelen die zakken worden vaak dubbel interessant.
Zo is er per positie een "score" die zegt welke er het eerste bijgekocht moet worden.
Posities die boven het koersdoel uitstijgen krijgen een negatieve score en dat betekent bijhouden of verkopen bij herbalancering.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Was dat in 2008 ook zo ? Men denkt hier nog steeds in termen van tijdelijke koersschommelingen in een overigens neutraal beursklimaat.
Voorspellingen:
https://nl.express.live/2018/12/04/2019 ... dt-premier
11. Buffet krijgt gezondheidsproblemen?
Sterker nog: Buffet heeft geen 10 jaar meer te leven!!!Remico schreef: ↑6 december 2018, 13:39 Voorspellingen:
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Je praat tegen muren, niemand die naar de risico's (of de eerste signalen) wil kijken.
Het leven is immers aan de durvers...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik zou 100% gaan voor private equity.
Hoe lang ben jij nu al negatief? 10 jaar? En nog altijd zo verzot op goud?
Beestig verzot geile dwerge.
Wie geeft daar een zeik om. Begin van het einde is in zicht. Wie geeft er dan om dat het zijn spaargeld kost. Helaas maar niets kan gered worden in de crises. Aan het werk, zwarte koffie extra sterk.