Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Ik heb het gewaagd om even de algemene voorwaarden van Dommel na te lezen.
https://www.dommel.be/content/contract/contract.pdf
en ik lees hier:
5.2. SCHEDOM NV/SA behoudt zich het recht haar prijzen op elk ogenblik te wijzigen. De kennisgeving wordt gedaan door middel van EEN GEWONE BRIEF gericht aan het facturatieadres van de klant minstens 1 maand voor het nieuwe tarief in werking treedt. Bij een prijsverhoging heeft de Klant het recht om onmiddellijk een einde te stellen aan het lopend contract en dit vanaf de datum waarop de verhoging van kracht wordt, zonder enige eventuele verbrekingsvergoedingen te moeten betalen.
Wat mij betreft kan ik zeggen dat ik geen weet heb van het ontvangen van EEN GEWONE BRIEF. Dus de 3€ regeling is voor mij tot nader bericht nog niet van toepassing.
https://www.dommel.be/content/contract/contract.pdf
en ik lees hier:
5.2. SCHEDOM NV/SA behoudt zich het recht haar prijzen op elk ogenblik te wijzigen. De kennisgeving wordt gedaan door middel van EEN GEWONE BRIEF gericht aan het facturatieadres van de klant minstens 1 maand voor het nieuwe tarief in werking treedt. Bij een prijsverhoging heeft de Klant het recht om onmiddellijk een einde te stellen aan het lopend contract en dit vanaf de datum waarop de verhoging van kracht wordt, zonder enige eventuele verbrekingsvergoedingen te moeten betalen.
Wat mij betreft kan ik zeggen dat ik geen weet heb van het ontvangen van EEN GEWONE BRIEF. Dus de 3€ regeling is voor mij tot nader bericht nog niet van toepassing.
Aan de andere kant kost iedere minuut nog altijd hetzelfde, iedere sms, iedere MB data. Dus de tarieven zijn niet veranderd. Alleen de manier van aanrekenen is veranderd en er is geen prijsverhoging. Er is wel een minimumverbruik ingevoerd.
Als je voor 2 of 3 euro de slimste advocaat van het dorp wil spelen moet je dat uiteraard doen. Op ieder proces is er altijd wel één advocaat die zijn zin niet krijgt..
Als je voor 2 of 3 euro de slimste advocaat van het dorp wil spelen moet je dat uiteraard doen. Op ieder proces is er altijd wel één advocaat die zijn zin niet krijgt..
Zelf gebruikte ik Dommel enkel en alleen in twee GPS trackers : één in mijn caravan en één in een camionette die opgeslagen staat. Beide worden enkel tussen maart en september gebruikt.
Een GPS tracker geeft enkel leven als ik er naar vraag. Als ik wil weten waar hij zich bevindt, stuur ik een SMS en ik krijg een SMS terug.
Betekent concreet dat ik meestal op een maandkost zat van max. 2 x 0,10 EUR. Vanochtend kreeg ik mijn factuur en nu moet ik opeens een totaal van 6 EUR betalen. Dat is wel even slikken.
Je zou zeggen, oh, ik bel er dan maar wat mee ? Dat is helaas niet mogelijk want het zit dus in een tracker.
Ook al lijkt 6 EUR per maand weinig, toch is het een verhoging van pakweg 3000% in mijn geval.
Daardoor twijfel ik toch aan hetgeen ik het best kan doen. Als Telenet klant zou ik denken daar de optie te nemen waarbij mijn activeringskost éénmalig 5 EUR blijkt, wat nog steeds minder is dan het verschil van één maand bij Dommel.
Een GPS tracker geeft enkel leven als ik er naar vraag. Als ik wil weten waar hij zich bevindt, stuur ik een SMS en ik krijg een SMS terug.
Betekent concreet dat ik meestal op een maandkost zat van max. 2 x 0,10 EUR. Vanochtend kreeg ik mijn factuur en nu moet ik opeens een totaal van 6 EUR betalen. Dat is wel even slikken.
Je zou zeggen, oh, ik bel er dan maar wat mee ? Dat is helaas niet mogelijk want het zit dus in een tracker.
Ook al lijkt 6 EUR per maand weinig, toch is het een verhoging van pakweg 3000% in mijn geval.
Daardoor twijfel ik toch aan hetgeen ik het best kan doen. Als Telenet klant zou ik denken daar de optie te nemen waarbij mijn activeringskost éénmalig 5 EUR blijkt, wat nog steeds minder is dan het verschil van één maand bij Dommel.
ondertussen terug een week verder en nog steeds geen oplossing
mijn oude dommel kaartje werkt nog (volgens 1299.Be is het proximus), mijn nieuwe vectone mobile kaartje werkt ook.
Nu zou vectone mijn nummeroverdracht moeten doen maar ze doen niets.
vectone mobile is gewoon onbereikbaar, dit is toch niet normaal. Heeft iemand daar al eens gaan aankloppen?
En het wordt nog meer belachelijk. Als ik met vectone kaartje wil bellen naar hun gratis helpdesk nummer krijg ik foutboodschap 'sorry you do not have enough credit'. Kafka ten top! Een week terug werkte dit wel nog. Ik heb toen zo'n 8 uur gebeld zonder dat er iemand opnam.
Dus, ik blijf met een nieuw vectone mobile abonnement zitten waarnaar ik mijn bestaand nummer niet kan overdragen.
mijn oude dommel kaartje werkt nog (volgens 1299.Be is het proximus), mijn nieuwe vectone mobile kaartje werkt ook.
Nu zou vectone mijn nummeroverdracht moeten doen maar ze doen niets.
vectone mobile is gewoon onbereikbaar, dit is toch niet normaal. Heeft iemand daar al eens gaan aankloppen?
En het wordt nog meer belachelijk. Als ik met vectone kaartje wil bellen naar hun gratis helpdesk nummer krijg ik foutboodschap 'sorry you do not have enough credit'. Kafka ten top! Een week terug werkte dit wel nog. Ik heb toen zo'n 8 uur gebeld zonder dat er iemand opnam.
Dus, ik blijf met een nieuw vectone mobile abonnement zitten waarnaar ik mijn bestaand nummer niet kan overdragen.
Nog nieuws ondertussen ?
Voor de trackers : prepaid en 1 keer per jaar 5 euro laden ?
Voor de trackers : prepaid en 1 keer per jaar 5 euro laden ?
Ik ga over naar Jim als mijn kaart op is. Maar in mijn tempo duurt dat nog zo n 2 maanden.
Ondertussen lees ik hier de avonturen wel.
Vectone wordt het dus in ieder geval niet.
Ondertussen lees ik hier de avonturen wel.
Vectone wordt het dus in ieder geval niet.
Deze ochtend, iets na 6 uur, wakker gemaakt door Dommel met een SMS om te vertellen dat hun rekeningnummer veranderd is en dat ze nu klant zijn bij Belfius.
Ik heb bij hen nooit enig product gekocht of eender welke factuur gekregen.
Bende amateurs !
Ik heb bij hen nooit enig product gekocht of eender welke factuur gekregen.
Bende amateurs !
Straf ! Ik ben wel klant en heb niets gekregen...
Allee dan.. Omdat ge van mij nog niets gekregen hebt voor Kerst, krijgt ge die SMS al vroeger en gratis hier op Spaargids.
En inderdaad ..op de website staat zo ongeveer hetzelfde..
En inderdaad ..op de website staat zo ongeveer hetzelfde..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Hmmm ... nog niets gekregen betreffende deze. Zal wel wachten op de volgende factuur en dan eens nakijken.
Ik denk dat een klant niets kan aanpassen aan een bestaande domiciliëring (alleen blokkeren) . Het is in dit geval, dat Dommel die die wijzigingen moet doorvoeren........................Voor nadere info:.............. tel naar dommel op gsm, tel op vaste telefoon of mailen heeft geen zin....antwoorden nooit of altijd bezet....
Vandaag factuur gekregen, zelfde rekeningnummer als alle vorige keren.realisticview schreef: ↑25 december 2018, 11:40 Hmmm ... nog niets gekregen betreffende deze. Zal wel wachten op de volgende factuur en dan eens nakijken.
Zegt het iets over het bedrijf zelf ? Erg chaotisch, hun werkwijze...
Bij mij staat op de factuur ook het oude nummer. Doch als ik de proformafactuur download, dan staat er wel het nieuwe rekeningnummer op.
Ik zal het nieuwe nummer dan maar gebruiken, op hoop van zegen....
Ik zal het nieuwe nummer dan maar gebruiken, op hoop van zegen....
Ik zie nergens een nieuw nummer staan, onderstaand KBC nummer gebruik ik al jaren.
A printer-friendly version of this proforma invoice is available here. (acrobat reader required)
Please wire the amount (€4.95) to our bank-account KBC 734-0028170-49 (IBAN: be97 7340 0281 7049 BIC: kredbebb) using following reference "+++149/2694/00091+++". Use ONLY this structured reference as statement in your transaction to achieve quick processing of your payment!
Point your browser to https://crm.schedom-europe.net/ and log in with ..... to see your invoice and change your details.
A printer-friendly version of this proforma invoice is available here. (acrobat reader required)
Please wire the amount (€4.95) to our bank-account KBC 734-0028170-49 (IBAN: be97 7340 0281 7049 BIC: kredbebb) using following reference "+++149/2694/00091+++". Use ONLY this structured reference as statement in your transaction to achieve quick processing of your payment!
Point your browser to https://crm.schedom-europe.net/ and log in with ..... to see your invoice and change your details.