2 e auto leasen
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
2 e auto leasen
Kan men een 2 e auto leasen op dezelfde naam?
Aangezien mijn zoon nog geen 23 is hadden ze me aangeraden om de auto op mijn naam te leasen.
Ben er niet zo van overtuigd
Aangezien mijn zoon nog geen 23 is hadden ze me aangeraden om de auto op mijn naam te leasen.
Ben er niet zo van overtuigd
Re: 2 e auto leasen
Is uitstel. Als je zoon later een eigen voertuig heeft, kan hij geen X aantal jaren rijervaring voorleggen aan de verzekering..Hij zal dan in de hoogste BM starten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De auto wordt op naam gezet van vb de ouder. In het contract kan perfect genoteerd worden wie de gebruikelijke bestuurder is. Hij kan hiermee later perfect schadeloosheid aantonen. Dit wordt door verzekeringen aanvaard. Bovendien zijn er verzekeringen die perfect schadeloosheid aanvaarden ook al staat het contract op naam van een ouder, broer en er is geen gebruikelijke bestuurder vermeld. Het zijn er weinig, maar toch bestaan ze. De premie ligt meestal 20% duurder, maar niet zo duur alsof je een beginnende chauffeur zou zijn.
Een contract of het nu een leasing of ba is wordt meestal op een ouder genomen omdat hieruit betere voorwaarden kunnen vloeien. Vb als het contract op een ouder staat en de zoon van 23 veroorzaakt een ongeval is geen franchise verschuldigd. Bij veel verzekeringen is er meestal een leeftijdsgrens van 25 à 26 jaar. Bovendien is het op naam van vader of moeder ook goedkoper.
Het kan zijn dat het lease contract ook betere voorwaarden vermeld als de afsluiter een oudere is.
Belangrijk is dus dat de gebruikelijke bestuurder kan vermeld worden. Als dit niet kan zou ik er mee opletten.
Is niet 100% correct, er zijn maatschappijen die enkel kijken naar hoeveel jaar je je rijbewijs al hebt. Ik heb in het verleden immers al een 46-jarige aan BM-2 laten verzekeren ook al had die man zelf nog nooit een wagen gehad en kon die dus geen rijervaring voorleggen.
Voor de topicstarter is het vooral belangrijk dat hij laat noteren dat zijn zoon de voornaamste bestuurder is, anders kan het tot problemen leiden in het geval van schade.