Waarom koopt men aandelen die altijd maar verder dalen?
TIP
Re: Waarom koopt men aandelen die altijd maar verder dalen?
www.tradingview.com
Daar kan je gewoon gratis het 50 en 200 daags er bij zetten.
Koersen zijn met het gratis gebruik realtime in Amerika via bats en in Europa met 15 minuten vertraging.
Wel gratis registreren.
-Geef eerst de volledige naam of tickersymbool in bij ticker.
-klik dan rechts op "full featured chart" in het blauw.
-Klik nu bovenaan op "indicators"
-Kies bij "built-ins" op moving average.
Dit ga je 2 maal moeten doen.
-Links boven de grafiek kan je de indicator instelling veranderen of deleten.
Instelling veranderen via "format" (zie je door met de muis aan te wijzen op het symbool) en de lengte op 50 instellen.
Nu ook de andere via "'format" veranderen naar 200
Laatst gewijzigd door Dirk2 op 10 december 2018, 10:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Waarom zou men kopen als de beurs 20 % hoger staat.Dirk2 schreef: ↑7 december 2018, 11:17 Dit is helemaal niet uit leedvermaak, integendeel.
Want wat ik al allemaal niet geprobeerd hebt om dat de mensen af te leren.
Ik ben echt nieuwsgierig waarom de mensen in aandelen stappen waarvan je zo ziet dat het heel slecht gaat aflopen:
Altijd maar dalende toppen en bodems. Waarom kopen ze dan zelfs nog bij?
Voorbeelden vanop dit forum zijn: GBL,Picanol,Nyrstar,Balta,Bekaert,Bpost,ABinbev,Xfab. Ik spreek niet over tijdelijke traders aankopen op tijdelijk herstel dat er ook steeds is met die dalende aandelen, maar over mensen die dit voor de lange termijn aankopen. Natuurlijk kan men eens geluk hebben dat er juist een uitbodeming gaat gebeuren, maar meestal loopt het helemaal fout af.
Ik denk persoonlijk dat de mensen aandelen willen kopen zoals goederen. Het moet dus afgeprijsd zijn.
Een ervaren belegger zei me ook van AB Inbev dat de mensen al die inside aankopen zagen en dat ze nog gefocust zijn op de forse AB inbev stijging van enkele jaren geleden en dan denken dat het buy de dip is.
Ook banken die short willen gaan moeten eerst een hogere koersopstoot hebben en doen de mensen nog vlug kopen kopen met verkeerde adviezen in de media te sturen.
Estate Guru believer.
"Waarom zou men kopen als de beurs 20 % hoger staat."
Het gaat hier over individuele aandelen, niet over de beurs in het algemeen.
Slechte aandelen blijven maar dalen en goede aandelen blijven maar stijgen bij een normale beurs, daar gaat het over in dit topic.
Maar niet zoals nu in een berenmarkt, dan loop je met alles gevaar.
Slechte aandelen blijven maar dalen en goede aandelen blijven maar stijgen bij een normale beurs, daar gaat het over in dit topic.
Is de huidige markt dan abnormaal?
Wereldwijd zitten we op de grens van een correctie, nog ver verwijderd van een berenmarkt.
Natuurlijk zijn er altijd aandelen die lager staan dan 'de markt', zoals er ook zijn die beter doen.
Wereldwijd zitten we op de grens van een correctie, nog ver verwijderd van een berenmarkt.
Natuurlijk zijn er altijd aandelen die lager staan dan 'de markt', zoals er ook zijn die beter doen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik doe dat meestal via iex.nl.
Je selecteert een aandeel en opent dit, en ga naar het tabje TA.
Bij Indicatoren voeg je 2x Voortschrijdend gemiddelde toe. De ene zet je op 50, de andere op 200. Je kan ook makkelijk de kleuren wijzigen.
Bij Type kan je kiezen welke grafiek je wenst.
Deze instellingen worden normaal gezien door je browser onthouden, zodat je dat maar 1 keer moet instellen.
Bij Indicatoren voeg je 2x Voortschrijdend gemiddelde toe. De ene zet je op 50, de andere op 200. Je kan ook makkelijk de kleuren wijzigen.
Deze instellingen worden normaal gezien door je browser onthouden, zodat je dat maar 1 keer moet instellen.
Als 'de' beurs omlaag gaat, gaan ook de meeste individuele aandelen omlaag. Dat betekent daarom niet dat het slechte aandelen zijn. Met andere woorden, individuele aandelen die dalen vanwege 'marktomstandigheden' kunnen interessante koopjes zijn.Dirk2 schreef: ↑10 december 2018, 09:50 "Waarom zou men kopen als de beurs 20 % hoger staat."
Slechte aandelen die dalen vanwege een dalende intrinsieke waarde (bijvoorbeeld BPost), kunnen dan weer een koopje zijn omdat de markt mogelijk overreageerde. Aandelen die (sterk) dalen blijven niet perse verder dalen. Net zoals stijgende aandelen niet perse blijven stijgen.
Het 50-daags is door het 200-daags gegaan. Wanneer koop je dan bij? Als de 2 mekaar opnieuw kruisen?annetje schreef: ↑9 december 2018, 09:37GBL is een goede holding die ook op mijn watchlist staat.de stucker schreef: ↑8 december 2018, 21:23 Wat is er mis aan GBL? Ik dacht dit een stevig goeie holding (is) was. Sorry Dirk2 dat ik niet kan goochelen met grafieken ed.
Maar het 50-daags is door het 200-daags gegaan, en dus een downtrend.
Je kan best nog even wachten met kopen.
Of gewoon als je denkt, dit is de bodem?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Bedankt voor de tip. Zit toch met een vraag: 1 van mijn lievelingsaandelen is Sioen.annetje schreef: ↑10 december 2018, 11:01 Ik doe dat meestal via iex.nl.
Bekom dan volgende grafiek: Betekent dit dat het aandeel deze zomer moest verkocht worden ?
Volgde zelf een automatische 10% regel van stop-loss. Bij de stemming van Brexit vorig jaar: tot mijn schade en schande Sioen genadeloos buiten. Terug gekocht. Ben nu wijzer geworden en volg niet automatisch regeltjes meer.
Wat jij ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hangt voornamelijk af van de reden waarom ze dalen. Picanol, GBL en ABInbev lijken me allemaal goede aandelen voor de lange termijn. Fundamenteel is er niks mis met deze bedrijven, maar gezien het marktsentiment niet mee zit zien we dus dalende koersen. Als je deze aandelen aan hogere koersen hebt gekocht en de cijfers zijn nog steeds goed zie ik niet in waarom men geen gebruik zou maken om deze aandelen goedkoper in te slaan.
Wanneer is de bodem ? Bij Bpost dachten velen dat het rond 12-13 was, en kijk waar we nu staan.
Een kruising is dan inderdaad veiliger. Je hebt wel niet het absolute dieptepunt, maar de kans op stijging is wel veel groter.
Mocht ik het gehad hebben, dan zou ik het deze zomer verkocht hebben.SparSpaar schreef: ↑10 december 2018, 14:44 Bedankt voor de tip. Zit toch met een vraag: 1 van mijn lievelingsaandelen is Sioen.
Betekent dit dat het aandeel deze zomer moest verkocht worden ?
Volgde zelf een automatische 10% regel van stop-loss. Bij de stemming van Brexit vorig jaar: tot mijn schade en schande Sioen genadeloos buiten. Terug gekocht. Ben nu wijzer geworden en volg niet automatisch regeltjes meer.
Wat jij ?
En niet alleen omwille van die kruising.
Je kan grafieken best op langere termijn bekijken. Ik zet hem meestal op 3 jaar, soms zelfs op 5j of nog langer. Dan zie je het plaatje, en niet alleen een detail.