De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
“Nu in berenmarkt, maar rond de lente is pijn voorbij”
https://www.beursduivel.be/Column/28873 ... orbij.aspx
https://www.beursduivel.be/Column/28873 ... orbij.aspx
Die glazen bol verhalen.
Die glazen bol is jarenlange ervaring.
China verlaagt invoertarieven op Amerikaanse auto's. En hupsakee we gaan naar omhoog.
Nog te vroeg om van een trendbreuk te spreken, maar die handelsoorlog is alvast een belangrijke molensteen die nu voorzichtig lijkt op te lossen ...
Nog te vroeg om van een trendbreuk te spreken, maar die handelsoorlog is alvast een belangrijke molensteen die nu voorzichtig lijkt op te lossen ...
Gisteren werden er al mooie doji hammers gevormd op de Amerikaanse indexen.
Ook zaten ze helemaal onderaan de bollingerbands en bijna alle indicatoren stonden gunstig oververkocht.
Er was ook een lange bodem van vorige bodems.
Alleen waren velen verplicht om gisteren al voor slot in te stappen omdat de doji's te lang waren omdat je stops steeds onderaan de doji moet geplaatst worden.
Dat nieuws in China veroorzaakt alleen maar een hogere stijging, dus een hogere gap.
Gisteren zat Dan Zanger op de chat en hij kocht gisteren al zijn eerste aandelen. Bij SWI moest ik lachen omdat ik op de 1 minuut grafiek helemaal voor het slot aan die grote kaars mooi zag waar hij gekocht had.
Dienen gast zet natuurlijk strakke stops. Loop daar niet achteraan.
Dit is natuurlijk een rebound in een langere termijn dalende markt. Hopelijk staat C er nu, dan kan deze rebound langer duren. Oppassen ook of Amerika vandaag op het einde nog sterk blijft.
Ook zaten ze helemaal onderaan de bollingerbands en bijna alle indicatoren stonden gunstig oververkocht.
Alleen waren velen verplicht om gisteren al voor slot in te stappen omdat de doji's te lang waren omdat je stops steeds onderaan de doji moet geplaatst worden.
Dat nieuws in China veroorzaakt alleen maar een hogere stijging, dus een hogere gap.
Gisteren zat Dan Zanger op de chat en hij kocht gisteren al zijn eerste aandelen. Bij SWI moest ik lachen omdat ik op de 1 minuut grafiek helemaal voor het slot aan die grote kaars mooi zag waar hij gekocht had.
Dit is natuurlijk een rebound in een langere termijn dalende markt. Hopelijk staat C er nu, dan kan deze rebound langer duren. Oppassen ook of Amerika vandaag op het einde nog sterk blijft.
Bedankt Dirk2 voor deze heldere analyse. Ik weet perfect wat ik moet doen !Dirk2 schreef: ↑11 december 2018, 15:27 Gisteren werden er al mooie doji hammers gevormd op de Amerikaanse indexen.
Je eerste deel komt bij mij over alsof we nu op de bodem zitten. Je tweede stuk doet me dan weer denken dat we nog veel lager gaan.Dirk2 schreef:Gisteren werden er al mooie doji hammers gevormd op de Amerikaanse indexen.
Voilà, je hebt de truc door. Wat er ook gebeurt, kan Dirk2 zeggen: "ik had het toch duidelijk voorspeld in mijn boodschap van …"
Daar gaat men weer. Alsof ik vooral in zo een zenuwachtige volatiele markt waar men T.A. spelletjes speelt op de intraday grafieken zomaar voorspellingen kan maken.
Dan nog in een markt in fase 4 onder het 200 daags gemiddelde.
Hebben jullie het nog niet door dat het vooral om risicobeheersing draait.
De risico's waren gisteren gewoon heel laag om in te stappen.
Gewoon traden op een hopelijk wat langere bounce.
Heel veel traders staan massaal ook met hun stops onder die hammer doji van gisteren.
Die stop op de SPY staat dus maar iets onder de 258,62 , dus dat is maar iets van een 2% verlies als het slecht afloopt.
Er zijn vele mensen die fortuinen geven voor een beursopleiding en in al die cursussen wordt zo een situatie als gisteren met die hammer dojis uniform toegepast.
Ik vind dit een zeer goede methode.
Dan nog in een markt in fase 4 onder het 200 daags gemiddelde.
Hebben jullie het nog niet door dat het vooral om risicobeheersing draait.
De risico's waren gisteren gewoon heel laag om in te stappen.
Gewoon traden op een hopelijk wat langere bounce.
Heel veel traders staan massaal ook met hun stops onder die hammer doji van gisteren.
Die stop op de SPY staat dus maar iets onder de 258,62 , dus dat is maar iets van een 2% verlies als het slecht afloopt.
Er zijn vele mensen die fortuinen geven voor een beursopleiding en in al die cursussen wordt zo een situatie als gisteren met die hammer dojis uniform toegepast.
Ik vind dit een zeer goede methode.
Over de analyse van gisteren zijn we het volmondig eens, en over de doji van morgen overmorgen ook. Maar het is pas na een waarschuwing a la "pas op, een kaars, maak u uit de voeten voor half zeven!" dat iedereen grote ogen trekt.
Wat je zegt ja. Daar gaan we weer
Dat had je gisteren moeten zeggen om enige geloofwaardigheid over te houden
Heb jij het nu nog niet door dat heel wat mensen hier geen interesse hebben in traden en op andere manieren beleggen? Jij doet alsof er maar één juiste manier is om te beleggen.
Wat een arrogantie
Je kon vroeger veel met mij de dips en de tops van de SPY meevolgen.
Maar niemand volgde dat blijkbaar, terwijl er winsten waren. Integendeel er kwamen ook zo een reacties, dus niemand die het zelfs door had dat er winsten waren. Ik ben er dus volledig mee gestopt.
Zelfs de stijgende wig van augustus in combinatie met de junkbonds die het einde van de bull markt voorspelde heb ik hier gepost en in de zomer had ik het steeds over "trail up your stops"
Mijn laatste bijdrages waren over de dalende wave C, waarbij hier de tijdstippen wel onmogelijk te bepalen zijn in een zenuwachtige intraday markt.
Nergens kon je die info vinden. Ik was gewoon tegen de muren bezig.
Maar niemand volgde dat blijkbaar, terwijl er winsten waren. Integendeel er kwamen ook zo een reacties, dus niemand die het zelfs door had dat er winsten waren. Ik ben er dus volledig mee gestopt.
Zelfs de stijgende wig van augustus in combinatie met de junkbonds die het einde van de bull markt voorspelde heb ik hier gepost en in de zomer had ik het steeds over "trail up your stops"
Mijn laatste bijdrages waren over de dalende wave C, waarbij hier de tijdstippen wel onmogelijk te bepalen zijn in een zenuwachtige intraday markt.
Wall Street is zo zot als een achterdeur: van winst naar verlies terug naar winst.
Ja, inderdaad. Die berichten van jou heb ik over het hoofd gezien. Wat ik mij alleen herinner zijn jouw berichten waarin je meerdere keren schreef dat degenen die echt TA kennen, zich niet bezighouden met fora zoals SpaargidsDirk2 schreef: ↑11 december 2018, 20:26 Je kon vroeger veel met mij de dips en de tops van de SPY meevolgen.